Skvrny od omáčky už nevadí! Kečup se stal novým módním doplňkem i make-upem

Žena v tričku pokapaném kečupem držící hamburger Heinz, Rethink

Taky patříte k těm, kterým se podaří kečupem pokapat vždy, když na sobě máte oblíbený kousek světlého oblečení? Naštěstí už to teď nevadí! Naopak, podle firmy Heinz budete v kurzu. Značka totiž nedávno spustila prodej limitované kolekce seconhand oděvů světových značek ozdobených kečupovou skvrnou, po kterých se jen zaprášilo. A není to poprvé, co se kečup a jiné omáčky staly hlavními hvězdami módního či kosmetického průmyslu.

Přečtěte si také

Buddha bowl je ideálním jarním jídlem. Co do ní patří a jak si ji připravit?

Kečupová kolekce Heinz Vintage Drip

Heinz přepisuje pravidla módy a z nechtěného fleku dělá přednost. Ve spolupráci s platformou ThredUp umístil červené fleky na limitovanou edici 157 kousků oblečení od nejznámějších světových značek, jako je například Adidas, Michael Kors, Burberry, Calvin Klein, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Gucci, Guess, Christian Dior, Vans apod.

Kolekcí s mottem „Není to jen skvrna, je to poselství“ se výrobce snaží upozornit na udržitelnost módního průmyslu a fanoušky motivovat k tomu, aby dali oblečení z druhé ruky (ozdobenému originálním motivem) šanci. Stejně tak jim chce ukázat, že kapka omáčky není nic hrozného a takové oděvy si nezaslouží ihned vyhodit. A ano, opravdu se jedná o skutečnou skvrnu od kečupu Heinz, proto se může stát, že se „doplněk“ po opakovaném praní ztratí.

Skupina lidí s tričky se skvrnami od kečupu Heinz, Rethink

Seconhand oděvy s originální ozdobou

„Spatřili jsme příležitost vnímat skvrnu, kterou kečup zanechává na oblečení, jako další ikonický symbol značky,“ vysvětlila pro média Alyssa Cicero, manažerka značky Heinz. Výrobce současně uvedl, že 100% výtěžek z prodeje kolekce Heinz Vintage Drip, která byla k dostání v USA a Kanadě, půjde na dobročinné účely.

A většina kousků je již prodaná. Cena za nejlevnější položky s kečupovou skvrnou se pohybovala kolem 10 dolarů, mezi nejdražší naopak patřily například šaty Yves Saint Laurent Rive Gauche za 326,99 dolarů (v přepočtu kolem 8 120 Kč) nebo mikina Louis Vuitton za 1 009,99 dolarů, tedy za nějakých 25 000 Kč.

Tip: Pokud byste se doma chtěli pustit do navrhování vlastních módních kreací, budou se vám hodit kečupy v akci. Pokud si je na Kupi.cz pohlídáte ve slevách, velká balení od značek jako Heinz, Hellmann's a Otma Gurmán koupíte až o 42 % levněji za cenu kolem 34,90–39,90 Kč.

Kupte si něco dobrého pro váš kečup

Make-up nebo kečup?

Napadlo vás někdy, že by se krásně červená barva kečupu hodila jako odstín rtěnky? S touto otázkou pravděpodobně vznikla nová spolupráce kosmetické značky Rihanna's Fenty Beauty a brooklynské umělecké skupiny MSCHF.

Pod názvem Make-up or Ketchup? (Make-up nebo kečup?) vydali kazetu obsahující šest stejně vypadajících červených sáčků připomínajících ty od rajčatové omáčky. V některých se ovšem nachází skutečný kečup, v jiných tekutá rtěnka Fenty's Gloss Bomb Lip Luminizer. A na vás je užít si rozbalování a hádání. Kazeta vyjde na 25 dolarů (asi 605 Kč).

Žena si dává lesk na rty a drží sáček od kečupu MSCHF

Je libo sýrové nehty?

A pokud není červená nic pro vás a jste spíše příznivci sýrových omáček, pak byste ve své kosmetické výbavě mohli ocenit řadu laků na nehty, které mají nejen typickou žlutou barvu, ale doslova voní jako cheddarová omáčka k nachos. Stojí za nimi americký výrobce sýrových produktů Velveeta, který se při výrobě těchto limitovaných laků na nehty spojil s londýnskou kosmetickou značkou Nails.INC. Laky se prodávají v sadě po dvou kusech ve žlutém „La Dolce Velveeta“ a červeném „Finger Food“ odstínu a stojí 15 dolarů (něco přes 360 Kč).

Udělejte si radost

Tip: Rádi kombinujete módu a své oblíbené jídlo a pití? Pak mrkněte také na novou kolekci oblečení a doplňků od McDonald's, která vznikla pro fanoušky k příležitosti 30 let od otevření první provozovny řetězce, nebo třeba na originální a udržitelný merch české Kofoly. Obojí koupíte na internetu.