Nike přichází s novými maloobchodními koncepty, stanou se v budoucnu běžným trendem?

Nový koncept prodejny Nike v Soulu Nike

Nike patří mezi nejznámější sportovní značky světa. Zdá se, že tomuto gigantovi velmi záleží na tom, jak ho lidé vnímají, proto rozhodl se udělat malou revoluci v tom, jak bude své produkty prezentovat prostřednictvím maloobchodního prodeje. Nedávno přišel rovnou se dvěma maloobchodními koncepty, které mají setřít hranici mezi fyzickým a digitálním zbožím. Jeden z nich představil v Londýně a druhý v Soulu, každý z nich je zcela jedinečný.

Přečtěte si také

Revoluční technologie ze zahraničních supermarketů, které byste uvítali i v Česku

Značka vsadila na interaktivní technologie

Londýn patří mezi nejoblíbenější místa k nakupování a představit nový koncept právě zde je chytrou volbou. V západním Londýně značka otevřela obří prodejnu o velikosti 1500 m2, která se rozkládá přes dvě patra. Stejně jako v běžných prodejnách i zde si mohou zákazníci zkoušet sportovní oblečení, ale jako bonus navíc mohou využívat nejrůznější technologické vychytávky.

Nike zde testuje novou platformu digitálního vyprávění příběhů nazvanou Sport Pulse. Jedná se o LED obrazovky, které jsou strategicky umístěné u vchodu a živě informují každého návštěvníka o aktuálních sportovních událostech v Londýně.

Prodejna Nike ve Westfieldu. Nike

V samotném obchodě se nachází interaktivní stůl, který je tvořený velkou obrazovkou a zákazníci mohou jeho prostřednictvím hledat recenze a informace k jakémukoliv páru bot. Pokud nesnášíte čekání ve frontách, můžete si návštěvu v obchodě rezervovat, a tím si nakupování ještě více zpříjemnit. S pomocí aplikace Nike můžete také přímo v obchodě skenovat štítky produktů, abyste o nich zjistili podrobné informace, včetně dostupnosti velikostí na skladě.

V Soulu se Nike předvedl ve velkém stylu

V jihokorejském hlavním městě předvedla značka svůj koncept Nike Style, který má být podle jejích slov obratem klasických obchodů Nike. Tento koncept se intenzivně zaměřuje na online kreativitu, sociální média a zákaznické zkušenosti. V obchodě můžete nalézt videostudio s pozadím, které lze měnit. Influenceři, horliví fanoušci značky i běžní zákazníci mohou v tomto studiu vytvářet obsah pro sociální média. Proč nedat zákazníkům prostor, aby udělali značce reklamu zdarma, že?

Prodejna Nike v Soulu Nike

Zákazníci mají možnost vyzkoušet si zážitek ve virtuální realitě, stačí naskenovat QR kódy na produktech. Rozšířená realita má pomoci ve výběru produktů, ale také ukáže například umělecké instalace v obchodě. Obchod s konceptem Nike Style je umístěný ve frekventované čtvrti Hongdae, která se proslavila uměleckou a módní kulturou. Jelikož je v módě genderově neutrální oblečení, nechybí ani v nabídce obchodu, a zákazníci si tak mohou najít vhodné oblečení pro každé pohlaví. Jelikož má značka opravdu velkou komunitu, má v plánu prostřednictvím obchodu pořádat nejrůznější workshopy a akce pro členy věrnostního programu Nike+.

Studio v prodejně Nike. Nike

Změna v maloobchodním nakupování

Nakupování budoucnosti je tu a je jisté, že obchody už nebudou tvořeny jen regály se zbožím, ale stále častěji v nich najdeme mnoho interaktivních prvků, které nám usnadní nákup a udělají z něj zajímavý zážitek. Svou roli bude hrát samozřejmě rozšířená realita. Novými koncepty Nike pravděpodobně otestuje, jak na ně budou zákazníci reagovat a v budoucnu se s nimi možná setkáme i u nás.

Tato značka je známá tím, že ráda předvádí inovativní koncepty, v minulosti to byly například Nike Live, Nike Rise a Nike House of Innovation. Každý koncept je vždy otevřen na klíčovém místě, kde může značka nabírat popularitu. Nike není jediný, který testuje nové koncepty nakupování a je pravděpodobné, že ostatní známé značky nebudou chtít zůstat pozadu.