Čím nahradit cukr? Vyzkoušejte stévii, čekankový a agávový sirup nebo kokosový cukr

Cupcake Pixabay

Vyhýbáte se nebo se z jakéhokoli důvodu chcete vyhnout cukru? Existuje hned několik alternativ, které vám osladí život. Nebo dezert? Čím sladit a které možnosti můžete používat i při nízkosacharidové či keto dietě?

Přečtěte si také

Jaké sýry se jedí v zahraničí? Vyzkoušejte francouzské, švýcarské i řecké
Jaké sýry se jedí v zahraničí? Vyzkoušejte francouzské, švýcarské i řecké

Omezit cukr nemusí být těžké – co třeba vyzkoušet přírodní slazení? Ne všechny náhražky jsou syntetické. Vybrali jsme pro vás několik přírodních alternativ cukru, které využijete v kuchyni jako zdravější možnost, jak si osladit život.

A proč příjem cukru snížit? Vysoký příjem cukru není ideální pro vaše zdraví. Zkuste čas od času sáhnout po jedné z náhradních možností a nechte se sladce překvapit. Doslova.

Sladké sirupy jako přírodní slazení

Potřebujete osladit snídaňovou kaši, jogurt nebo dezert? Nespletete se agávovým či čekankovým sirupem. Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Sirup z agáve má nízký glykemický index, nezvyšuje tedy hladinu cukru v krvi. Pozor si však dejte, pokud se vyhýbáte fruktóze – té obsahuje velké množství.

Nízkokalorický je oproti němu stále populárnější čekankový sirup. Sladidlo z kořene čekanky má rovněž nízký glykemický index, navíc obsahuje vlákninu. Je vhodný také pro nízkosacharidový styl stravování.

Tip: Čekankové i agávové sirupy seženete právě teď v akci! Čekankový sirup nabízí například Globus, 700 g za 169,90 Kč, či Albert, 350 g za 99,90 Kč. Agávový sirup zase koupíte v Lidlu, 250 g za 39,90 Kč, případně v Tescu, 0,25 l za 75,90 Kč.

Zkuste ho třeba na snídani

Nerafinovaný kokosový cukr

Kokosový cukr je plný vitaminů a minerálů, navíc při jeho konzumaci nedochází ke kolísání hladiny cukru v krvi. Kalorie s ním však neošálíte, je totiž stejně kalorický jako klasický cukr. Hodí se k pečení, ale nehodí se k hubnutí.

Dvě skleničky s medem Pixabay

Oblíbená stévie

Velmi oblíbená je mezi alternativami slazení stévie. Pochází ze stejnojmenné rostliny a je naprosto dietní – neobsahuje totiž žádné kalorie. Ne každý jí nicméně přijde na chuť – je poměrně specifická, proto ji nejprve vyzkoušejte. V jaké formě dostanete stévii v obchodech? Prodává se v prášku, tabletách i kapkách.

Vyzkoušejte datlovou pastu

Připravujete raw pokrmy, fit tyčinky nebo smoothie? Objevte slazení datlovou pastou nebo datlemi. Datle jsou přirozeně sladké a pastu z nich si vyrobíte i doma: datle bez pecek jednoduše rozmixujte se špetkou vanilky a vody. Výsledná konzistence by měla být o něco tekutější než med. Náš tip? Zkuste z datlové pasty namíchat vlastní marinádu!

Oslaďte si život

Březový cukr xylitol

Xylitol, říká vám to něco? Jde o sladilo, březový cukr, který není tak kalorický jako běžný cukr, a navíc je zdravější pro vaše zuby. Xylitol můžete koupit sypký, používá se jako obyčejný cukr. Při pečení ovšem zpozorněte – jelikož nekaramelizuje, pro přípravu krémů a karamelu je potřeba vsadit na jinou alternativu slazení.

Ttip: Xylitol v akci nabízí až do 1. 2. například Tesco. Balení 250 g od Allnature koupíte za 49,90 Kč.

Cukerný alkohol? Erythritol

Další přírodní náhražkou, která je vhodná i při low carb stravě, je erythritol. Jedná se o cukerný alkohol s nízkou kalorickou hodnotou i glykemickým indexem. A jak si vybrat vhodné slazení pro sebe? Přečtěte si více informací o jednotlivých alternativách, nebo je jednoduše vyzkoušejte – a připravte si doma něco na zub. I bez cukru to jde!

Tip: Erythritol v dóze 300 g koupíte za 109,90 Kč v akci v Albertu. Akce platí do 15. 2.