Značka Nestlé schytává kritiku ze všech stran – a není jediná. Její výrobky mají být nezdravé

Nestlé lupínky „Fitness“, miska, jablko a sklenice mléka Nestlé

Pod známou značku Nestlé nespadají jen dětmi milované lupínky Nesquik, nýbrž také například Fitness lupínky, tyčinky Kit-Kat nebo Kofila, a v neposlední řadě i kávy Nespresso nebo kakao Granko. Nestlé se teď ale potýká s problémy ohledně údajné nezdravosti svých produktů. Podobně je na tom i konkurence.

Přečtěte si také

Amarant je silným zdrojem bílkovin, tuto pseudoobilovinu používali už Aztékové
Amarant je silným zdrojem bílkovin, tuto pseudoobilovinu používali už Aztékové

Na obří firmu, která produkuje všemožné dobrůtky pro děti, ale i dospělé, se v poslední době valila jedna stížnost za druhou. O co šlo a proč byla značka pod palbou kritiky?

Dle analýzy produkty od značky Nestlé nesplňují zásady zdravé výživy – konkrétně až 60 % jejích potravin neprošlo. „Učinili jsme významná vylepšení našich produktů, ale naše portfolio stále nedosahuje dobrých výsledků vůči externím definicím zdraví v prostředí, kde regulační tlak a požadavky spotřebitelů prudce stoupají,“ stojí v prezentaci společnosti.

Vedení uznalo chybu, pracují na zlepšení

Tak obří společnost, jako je Nestlé, určitě nestojí o žádné problémy nebo tahanice. Proto pokorně uznala svou chybu a pracuje na zlepšení kvality svého zboží. Prioritu má nyní celopodnikový projekt, který se má zaměřit na vhodnější stravu nejen pro rodiny s dětmi, ale úplně pro všechny. Ostatně už v minulosti zvládlo Nestlé snížit obsah cukru a sodíku ve svých produktech až o 14–15 %.

„Věříme, že zdravá výživa znamená najít rovnováhu mezi pohodou a požitkem. To zahrnuje dostatek prostoru pro příjemné jídlo konzumované s mírou. Nadále budeme činit naše portfolio chutnějším a zdravějším,“ píše se v oficiální zprávě.

Žena snídá čokoládové kuličky s mlékem Canva

Mléka Alpro mohou také ztrácet příznivce

Problémy visí i nad dalšími společnostmi, například nad značkou mléčných produktů Alpro. Ta propaguje svá sójová, mandlová, kokosová a další mléka, která mají obsahovat méně cukru a celkově mají být pro tělo zdravější a šetrnější. Navíc mají být skvělou alternativou pro vegany a osoby s alergií na laktózu.

Celé Alpro spadá pod značku Danone, stojící třeba za nápoji a jogurty Actimel a Activia. Podle průzkumu však jejich produkty neobsahují to, co slibují. Například mandlové mléko od Alpra má obsahovat jen vodu a 2 % mandlí na 1 litr nápoje.