Žádný supermarket? Žádný problém! Lidl jezdí v Maďarsku do odlehlých obcí s prodejní dodávkou

Pojízdná prodejna Lidl Lidl Magyarország / LinkedIn.com

Jak by se vám líbila dovážka zboží z Lidlu až pod nos? Řetězec začal testovat novou službu – se svou dodávkou vyjíždí za zákazníky do menších obcí a potraviny včetně čerstvého ovoce, mléčných výrobků nebo mražených potravin jim prodává přímo z vozu. Kde je služba dostupná? A měla by pojízdná prodejna místo i na našem trhu?

Přečtěte si také

Správná péče o pokojovky, aby přežily zimu: Dodržujte pravidlo 1x týdně a pozor na blízkost ovoce

Kde jezdí prodejní Lidl dodávka?

Pokud jste se už začali těšit na rozvoz nákupů z Lidlu v Česku, pak vás musíme zklamat. Unikátní projekt totiž začal řetězec testovat v Maďarsku. Snahou je zvýšit dostupnost základních potravin i v odlehlých oblastech, kde jsou možnosti nákupů značně omezené.

„Naším cílem je podpořit obyvatele menších vesnic a dát jim šanci objevit produkty z Lidlu. Řada z nich má nejbližší supermarket 20 nebo 30 kilometrů daleko, což je často odrazuje od toho, aby naše prodejny navštívili,“ uvedla Zita Szlavikovicsová, zakladatelka projektu a předsedkyně správní rady Lidl Maďarsko.

Co všechno „Lidl truck“ prodává?

Mobilní prodejna, ve kterou se po zaparkování mění upravená dodávka s logem Lidl, vozí obyvatelům na 80 druhů základního zboží od ovoce a zeleniny přes mléčné produkty až po mražené potraviny nebo základní drogerii. Ceny přitom zůstávají stejné jako v supermarketech, zákazníci navíc nemusí připlácet ani žádný poplatek za dopravu nebo obsluhu.

A jak to celé funguje?

Lidl v Maďarsku na svých stránkách zveřejnil termíny pro jednotlivé obce a časy, po které bude na uvedených adresách dostupný, obvykle jsou to 3 až 4 hodiny. Během 25 dní takto zvládne obsloužit přibližně 27 000 zákazníků.

Pojízdná prodejna Lidl Lidl Magyarország / LinkedIn.com

Inspirace pro další řetězce

Projekt prodejny „na čtyřech kolech“ je zatím až do poloviny listopadu v pilotní fázi testování a společnost bude postupně vyhodnocovat, nakolik se u zákazníků osvědčí. Jak také maďarští zástupci Lidlu připomněli, mobilní prodejna nemá konkurovat a ohrožovat lokální prodejce, ale pouze dopřát zákazníkům rozmanitější nabídku. Současně má ověřit, zda bude o služby tohoto typu zájem.

„Byli bychom rádi, kdyby se s podobným projektem přidaly i další řetězce a spustily své vlastní mobilní prodejny,“ dodala Szlavikovicsová.

Chtěli by Češi pojízdný Lidl?

Ačkoliv je česká pojízdná prodejna Lidl zatím v nedohlednu, přesto nás zajímalo, zda by o ni byl mezi Čechy zájem. Oslovili jsme několik zákazníků a čtenářů Kupi z menších vesnic a zeptali se jich na názor.

  • „Určitě bych to brala. Lidl mám ráda, hlavně díky jeho privátním značkám, máme ho ale docela z ruky. Pokud bychom tam jezdili na pravidelné nákupy, úsporu na cenách by nám zase spolkl benzín,“ říká redakci Kupi paní Ilona (51 let).
  • „Kdyby taková prodejna jezdila v rozumnou dobu, aby ji stihli i pracující, proč ne? A nemusel by to být jen Lidl, klidně i další řetězce. Bohužel jsme i mimo rozvozové mapy různých kurýrů, takže máme možnosti nákupů omezené,“ popisuje nám zase čtenářka Mirka (44 let).
  • „Zní to zajímavě, záleželo by ale na cenách, aby zůstaly stejné jako v prodejnách a akcích. Jinak by to docela postrádalo smysl. S přirážkou můžu nakoupit i ve večerce nebo přes internet,“ myslí si pan Jiří (39 let).
Kurýr rozváží bedny s potravinami dodávkou New Africa / Shutterstock.com

České vesnice zásobují rozvozy i prodejny 24/7

Horší dostupnost potravin na vesnicích a v odlehlejších lokalitách u nás nicméně poměrně dobře začínají kompenzovat tzv. bezobslužné prodejny fungující v nonstop režimu, kterých neustále přibývá. Jejich největším provozovatelem je skupina COOP, pár jich otevřela i Žabka nebo řetězec Flop Top, případně je zřizují samy obce a soukromníci.

Svou působnost postupně rozšiřují také internetové supermarkety, jako je Rohlík, Košík nebo iTesco, které neustále zvětšují rozvozové mapy a stávají se čím dál dostupnějšími i pro obyvatele malých obcí.

Jak například informovalo Tesco, od letošního září je online služba s doručením až domů dostupná již pro více než tři čtvrtiny českých domácností. Expanzi oznámil i Rohlík.cz, který od září vozí nákupy až k 98 % Čechů a pokrývá téměř celé území republiky.

Zdroje: Lidl.hu, Daily News Hungary, Tesco, Rohlík, respondenti pro redakci Kupi.cz