Globus přichází s novou službou „Globus ONLINE“ a menšími prodejnami. Jak to ovlivní běžný nákup potravin?

Interiér Globusu Globus

Globus se pouští do experimentu, který může proměnit způsob, jakým Češi nakupují. Po velkých hypermarketech sází na menší městské prodejny a spouští nový systém online nákupů s vyzvednutím na pobočce. Pilotní projekt startuje v Praze-Čakovicích.

Přečtěte si také

Lidé si často myjí vlasy špatně. „Minimum šamponu, hodně vody a bez dvojitého mytí,“ radí kadeřnice

Malý formát, velké plány

Globus, známý především svými rozlehlými hypermarkety na okrajích měst, se vydává novým směrem. V Brně nedávno otevřel první moravskou pobočku Globus Fresh, malou prodejnu kombinovanou s bistrem. Na ploše necelých 200 metrů čtverečních nabízí základní potraviny i hotová jídla z vlastní výroby. Cíl je jasný – být blíž lidem, kteří žijí nebo pracují v centru a nemají čas jezdit na nákup za město.

„Prostor je rozdělen do několika zón, aby se netvořily fronty. Chceme, aby se tu zákazníci cítili jako v moderním bistru, ne v hypermarketu,“ uvedla mluvčí společnosti Aneta Turnovská. Menší pobočky Fresh doplňují klasické hypermarkety. Zásobují se několikrát denně přímo z mateřských prodejen, takže zůstává zachována čerstvost, na kterou Globus dlouhodobě sází.

Online nákupy jinak: Vyzvednutí místo rozvozu

Druhý velký krok přichází z Prahy-Čakovic. Globus tam od 21. října 2025 spustil nový systém online objednávek pod značkou Globus ONLINE, který nahrazuje dosavadní službu iGlobus a slibuje rychlejší a přehlednější nákupy.

Nově lze službu využít také v hypermarketech na pražském Zličíně a v Ostravě, kde už dříve fungovala možnost vyzvednutí nákupu na prodejně. Tyto pobočky nyní přecházejí na jednotný systém Globus ONLINE.

Zákazníci si mohou vybrat z více než 32 tisíc položek z potravin i nepotravinového sortimentu, objednat přes web a zboží si vyzvednout na prodejně – ve stejný den, už do tří hodin od potvrzení objednávky. Minimální hodnota nákupu je 500 Kč, za menší objednávky se účtuje poplatek 39 Kč, pro nákupy nad 1 500 Kč je služba zdarma.

„V Čakovicích spouštíme úplně nový systém online nákupů, který je klíčový pro další rozšiřování našich online služeb. Naším cílem je nabídnout zákazníkům moderní a spolehlivé řešení, které jim umožní nakupovat jednoduše a pohodlně oblíbené zboží z našeho hypermarketu online,“ řekla pro redakci Kupi tisková mluvčí Aneta Turnovská. Doplnila, že e-shop je propojen s věrnostním programem Můj Globus, díky čemuž mohou zákazníci využívat členské slevy i akční nabídky.

Nová technologie i český vývoj

Globus ONLINE vznikl ve spolupráci českých firem – technologické řešení vyvinula společnost Shopsys, která vytvořila moderní a přehledné nákupní prostředí. Logistickou část systému zajišťuje partner 4MAX, známý mimo jiné díky technologii Scan & Go. Nová platforma tak propojuje zkušenosti z fyzického i digitálního retailu a tvoří základ pro další rozvoj služeb Globusu.

Co bude dál

Po testovací fázi v Čakovicích má následovat rozšíření služby do dalších měst. Firma zároveň připravuje vlastní rozvážkovou službu, která by měla být spuštěna v roce 2026 a bude dostupná i prostřednictvím mobilní aplikace Můj Globus.

Do té doby zajišťují rozvoz menších nákupů partneři Foodora a Wolt. Globus tak sází na kombinaci osobního odběru i online pohodlí – tedy model „click & collect“, který se v Česku osvědčil během pandemie.

Parkoviště před Globusem Popovphoto / Shutterstock.com

Konkurence nezahálí

PENNY postupně uzavírá své pobočky kvůli rozsáhlé modernizaci (např. prodejny v Teplicích, Úvalech či Olomouci) – uzavírky probíhají od září 2025 napříč ČR. Také řetězec Rossmann uvedl nový formát prodejny v NC Fénix, který má přinést změnu v dispozici, nabídce a zákaznickém zážitku.

To znamená, že trh čeká generální úklid – nová uspořádání, regenerace interiérů, lepší nabídka čerstvého zboží a technologií. Pro Globus je to znamení, že nemůže spoléhat jen na nový formát nebo online rezervace – konkurence se rovněž snaží zaujmout modernizací a změnou formátu prodejen.

Reakce zákazníků

Nový směr Globusu vzbuzuje různé reakce. Někteří vítají pohodlí, jiní zůstávají zdrženliví.

„Já do Globusu jezdím ráda, hlavně kvůli čerstvému pečivu a mají i super ovoce a zeleninu. Pokud to bude fungovat rychle, dává to smysl. Člověk si objedná cestou do práce a po návratu si nákup jen vyzvedne,“ říká Eva z Prahy, která bydlí nedaleko Čakovic.

Milan z Kralup má ale pochybnosti: „Na online nákupy jsem zvyklý z Rohlíku. Tam mi to dovezou domů. Nevím, proč bych si měl jet pro nákup osobně.“

Naopak Lucie z Brna, která už navštívila Fresh, hodnotí nový formát pozitivně: Je to hezký, čistý prostor. Na kávu nebo rychlý nákup ideální. Pro velký nákup bych ale stejně jela do hypermarketu.“

Logo Globusu Mino Surkala / Shutterstock.com

Globus tak reaguje na měnící se nákupní zvyklosti. Lidé chtějí šetřit čas a nakupovat blíž, ideálně online. Pro velké hypermarkety to znamená výzvu: Jak se přizpůsobit době, kdy se nakupuje mobilem, a přesto zůstat relevantní.

Zda se Globusu podaří udržet rovnováhu mezi tradičním hypermarketem a novými formáty, ukážou následující měsíce. Z dosavadního vývoje je ale zřejmé, že i tento řetězec pochopil, že budoucnost maloobchodu už neleží jen v obřích halách na okraji měst.

Zdroje: Tisková zpráva Globus, PENNY, Rossmann, Kupi.cz