Švédská značka minimalistické módy a životního stylu Arket míří do Prahy. Spolu s první českou prodejnou oblečení, doplňků a bytových potřeb otevře i svou proslulou kavárnu, ve které si po nákupech vychutnáte výběrovou kávu i vegetariánské menu. Koho nový skandinávský obchod potěší a co všechno najdete v jeho sortimentu?
Značka Arket byla založena v roce 2017 a stojí na myšlence každodenní krásy a nadčasového designu. Při navrhování oblečení, módních doplňků i bytových dekorací a potřeb se inspiruje tradičním severským minimalismem, který v sobě spojuje vášeň pro jednoduchost, pohodlí a nadčasovost.
„S potěšením můžeme konečně oznámit nadcházející otevření naší první ARKET vlajkové lodi v České republice. Těšíme se na spojení s našimi lokálními zákazníky a zveme je, aby s námi objevovali krásy každodenního života,“ uvádí Pernilla Wohlfahrt, výkonná ředitelka Arket, v tiskovém vyjádření, které redakce Kupi.cz od značky obdržela.
Více informací ale na dotaz redakce zástupci Arket prozradit nechtěli. Přesná lokace první prodejny i datum jejího otevření tak zatím zůstávají tajemstvím. Podle značky by se tak ale mělo stát ještě během letošního roku.
První zákazníky přivítá Arket v Praze s tradičním konceptem svých prodejen. Již nyní se tak mohou zákazníci těšit nejen na kvalitní módu a designově vyladěný interiér, který je typický pro každou pobočku (ukázky najdete ve fotogalerii níže), ale také na kavárnu Arket Café, která bude součástí nákupního zážitku. Na menu, za kterým stojí vyhlášený švédský šéfkuchař Martin Berg, najdete výběrovou kávu, sladké i slané pečivo a zákusky nebo sezónní vegetariánské pokrmy.
Arket spadá pod skupinu H&M Group. V současné době provozuje desítky kamenných poboček napříč Evropou a Asií. Nakupovat je rovněž možné prostřednictvím internetového obchodu, který od založení umožňuje zaslání i do České republiky, a to jak na adresu domů, tak do sítě výdejních míst společnosti DPD.
A zatímco například řetězec H&M ze stejné skupiny je známý i cenově dostupnější módou, Arket se jako opak k tzv. fast fashion soustředí převážně na zákazníky hledající vyšší kvalitu a udržitelnost.
Pro představu, podle nabídky e-shopu začínají cenovky šatů a sukní nebo pánských kalhot na 39 € / 49 € (cca 970 Kč / 1200 Kč). Na své si u této značky přijdou také milovníci přírodních materiálů – vybírat lze z řady kousků lněných, vlněných (merino) nebo kožených kolekcí.
Na příznivce levnějších nákupů zase cílí další nová značka, která se v roce 2025 chystá na svou českou premiéru. Německý maloobchodní řetězec Woolworth otevře první prodejny již 19. července, překvapivě se ale nebudou nacházet v Praze. Zákaznici první obchod najdou v Třebíči a o několik dní později také v Žatci.
„Cílem je vytvořit dostupné nákupní místo pro zákazníky v celé zemi. Chceme být blíže lidem, a to nejen ve velkých městech, ale i v menších obcích,“ vyjádřil se Petr Juliš, ředitel společnosti Woolworth pro Českou republiku a Slovensko, v tiskové zprávě, kterou redakce Kupi.cz získala již dříve.
A co všechno najdete v nabídce tohoto diskontního řetězce? Podobně jako konkurence (Tedi, Action, Pepco nebo Kik) nabídne jak oblečení, tak doplňky pro domácnost, hračky nebo potřeby pro chovatele. Výraznou část sortimentu tvoří zboží privátních značek Woolworth, které zákazníkům slibují kvalitu za nízké ceny.
Zdroje: Arket, Kupi.cz, Forbes, Woolworth