Nové diskonty a drogerie míří do Česka i na Slovensko: Již brzy se dočkáme řetězců Müller a Woolworth

Obchod Müller Brookgardener / Shutterstock.com

Do Česka i na Slovenskou přichází nové zahraniční značky, které slibují širší nabídku, lepší ceny a nové zážitky z nakupování. Co to znamená pro zákazníky a jak se změní nákupní prostředí, na které jsme zvyklí? Přečtěte si náš článek a zjistěte víc!

Přečtěte si také

Scéna z pražského supermarketu rozvířila emoce. Muž odnesl všech pět zlevněných tašek, ostatní zůstali bez šance

Müller: Prémiová drogerie přichází na Slovensko

Müller, německý řetězec známý svým prémiovým sortimentem, vstupuje na slovenský trh. První pobočku otevře v Trenčíně, konkrétně v nákupním centru City Park, a tím přinese nejen nové pracovní příležitosti, ale také zvýší konkurenci pro zavedené řetězce jako dm drogerie markt, Teta nebo 101 Drogeria.

Obchod Müller C. Nass / Shutterstock.com

Jak si všimla naše redakce, společnost už hledá zaměstnance na pracovních portálech, přičemž nejvíc nás zaujala pozice vedoucího oddělení parfumérie.

  • Ta zahrnuje vedení týmu, organizaci práce a zajištění kvality prodeje.
  • Pozice nabízí plat od 1 100 eur, bonusy za docházku a příplatky za práci o víkendech a v noci.
  • Noví zaměstnanci navíc projdou školením v Rakousku a Maďarsku, aby se seznámili s firemními standardy.

„Trenčín je jen začátek,“ naznačuje vedení firmy, které plánuje další expanzi. Pobočka v Trenčíně bude pilotním projektem, na jehož základě se rozhodne o dalších krocích. S více než 940 pobočkami po Evropě má Müller dostatek zkušeností, aby na slovenském trhu uspěl. Kdy a zda vůbec otevře první prodejnu v Česku, není zatím jasné.

Woolworth: Třebíč na mapě německého diskontu

Woolworth, německý diskontní řetězec, má podle našich informací otevřít prodejnu v Třebíči už v polovině června. Na ploše téměř 1 000 metrů čtverečních nabídne široký sortiment, od textilu přes domácí potřeby až po sezónní zboží. Do konce roku u nás plánuje společnost otevřít 10 až 15 prodejen. Další obchody se chystají například v Žatci, Opavě, Liberci a Jihlavě.

  • Woolworth se zaměřuje hlavně na vlastní značky, které tvoří přes 90 % sortimentu.
  • Jeho hlavním cílem je důraz na nízké ceny, což z něj dělá konkurenci pro řetězce, jako jsou Pepco, Kik nebo Action.

Do budoucna plánuje Woolworth masivní růst po celé Evropě, s cílem dosáhnout do roku 2030 až 5 000 prodejen.

Obchod Woolworth PR-PhotoDesign / Shutterstock.com

Co na to respondenti?

S redakcí jsme oslovili jsme před pražským nákupním centrem několik náhodných zákazníků, co si o nových diskontech v Česku a u našich sousedů myslí a zde jsou jejich odpovědi.

„Nové zahraniční značky? To je určitě zajímavé,“ říká paní Jana, která si naší redakci povídala v pražském nákupním centru. Müller znám z dovolené v Německu, mají tam opravdu kvalitní sortiment, hlavně co se týče parfumérie a kosmetiky. Pokud by přišli i do Česka, určitě bych je vyzkoušela.“

Pan Tomáš, který je pravidelným zákazníkem diskontních řetězců, se těší hlavně na Woolworth: „Když slyším, že plánují nízké ceny a široký sortiment, určitě se tam půjdu podívat. Konkurence je vždycky dobrá, možná to přiměje ostatní řetězce zlepšit ceny nebo nabídku.“

Někteří oslovení však vyjádřili obavy, zda nové řetězce neohrozí menší, lokální obchody. „Doufám, že to nepovede k tomu, že malí obchodníci budou mít ještě těžší situaci,“ dodává paní Marie.

Zdroj: Kupi.cz, iDnes, Aktuálne