ČOI už řeší Okay elektro: Kontroverzní kampaň si zákazníci nenechali líbit a poslali na řetězec kontroly

Výloha Okay elektra s cedulí likvidace Kupi.cz

Řetězec s elektronikou Okay nedávno spustil marketingovou kampaň, která vytvořila dojem, že ukončuje svou činnost. Zákazníci byli zmateni, ale společnost tvrdí, že šlo o standardní marketingový tah. Případ nyní prošetřují Česká a Slovenská obchodní inspekce.

Přečtěte si také

Obchodní řetězce si váží svých zaměstnanců: Kde si personál přijde na nejlákavější vánoční odměny?

Marketingová kampaň vyvolávající otázky

Koncem června společnost Okay informovala na svých webových stránkách a sociálních sítích, že 4. července ve 20:00 zavře všechny své prodejny a veškerý sortiment musí pryč. Jak jsme vás psali, tato informace zmátla mnoho zákazníků, kteří si mysleli, že se jedná o trvalé uzavření prodejen, zejména v kontextu finančních problémů společnosti a hledání nového investora.

Odpověď společnosti

Pro redakci Kupi.cz k této kampani marketingový ředitel OKAY Jan Vyletěl vysvětlil: Jedná se o marketingovou kampaň, kterou realizujeme již více než 10 let. Dosud probíhala jen lokálně, nyní poprvé na republikové úrovni. Pokud někdo z názvu akce Zavíráme - vše musí pryč, 4. 7. v 20:00 usoudil, že prodejny už neotevřeme, nebudeme to komentovat. Děkujeme všem zákazníkům za obrovskou podporu, kterou nám v poslední době vyjádřili.“ Po 4. červenci tak prodejny i e-shop nadále fungují jako obvykle.

Reakce zákazníků

Mnoho zákazníků vyjádřilo své rozhořčení na sociálních sítích a obvinilo Okay z klamavé reklamy. Očekávali skutečné uzavření prodejen a likvidační ceny. Takové praktiky mohou vážně poškodit důvěru spotřebitelů a pověst společnosti.

Zásah ČOI

Česká obchodní inspekce (ČOI) obdržela na konci června tři podněty související s kampaní. Mluvčí ČOI, František Kotrba, pro redakci Kupi uvedl „Česká obchodní inspekce obdržela v závěru června tři podněty, týkající se této problematiky. Po vyhodnocení těchto podnětů, směřujících do oblasti regulace reklamy, jsme je v souladu s ust. § 23e zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, postoupili příslušným krajským živnostenským úřadům Jihomoravského a Ústeckého kraje.“

Podle slovenského webu tvnoviny.sk se má případem zabývat také Slovenská obchodní inspekce.

Budoucí dopady

Kontroverzní kampaň Okay ukázala, jak citlivé může být použití marketingových taktik, které mohou být vnímány jako zavádějící. Ostatně své o tom ví i brašnářství Tlustý, které svou kampaň pojalo podobně nešťastně. Společnosti budou muset pečlivě promyslet své budoucí strategie, aby si udržely důvěru zákazníků a vyhnuly se dalším možným vyšetřováním regulačních orgánů.

Zdroj: Kupi, ČOI, TV noviny SK, OKAY