Obchodní řetězce inspirují zákazníky ke zdravému stravování. Spojují se s výživovými specialisty

Regál s potravinami v supermarketu SHUTTER TOP / Shutterstock.com

Nutriční terapeut, poradce, výživový specialista, dietolog či obezitolog. V dnešní době stále roste zájem o zdravý životní styl a vyvážené stravování a všichni tito specialisté vám s vašimi cíli mohou pomoci. Význam tohoto tématu si uvědomují i potravinové řetězce, které se s výživovými specialisty spojují stále častěji. Billa nyní spouští kampaň s nutriční specialistkou, Rohlík se věnuje seriálu o výživě s členkami seskupení Ne Hladu a Globus slaví úspěchy se svou sekcí Zdravý svět.

Přečtěte si také

Jaké jsou zkušenosti Čechů s Informacemi v obchodech? Zákazníci nejsou vždy spokojeni

Výživový poradce nebo nutriční specialista?

Dnešní doba čím dál více tíhne ke zdravému životnímu stylu, a proto není divu, že mají lidé tendenci obracet se na specialisty v oboru. Nutriční terapeut, nutriční poradce, výživový specialista, dietolog či obezitolog, to vše jsou odborníci, kteří se věnují otázkám výživy.

Zásadní rozdíl je v jejich vzdělání. Výživový poradce je pouze samozvaným odborníkem, který může a nemusí absolvovat specializovaný kurz. Nutriční terapeut je vysokoškolsky vzdělaný nelékařský pracovníknutriční specialista či nutricionista je absolvent lékařské fakulty. Pokud si chcete nechat poradit s dietou, postačí vám rady ověřeného výživového poradce, trápí-li vás nějaký zdravotní problém spojený s výživou, raději vyhledejte nutričního specialistu.

Banner supermarketu Billa ke kampani o zdravém stravování Billa

Billa spouští kampaň s nutriční specialistkou

Zdravé stravování je půl zdraví. Své o tom ví i obchodní řetězec Billa, který nyní pod mottem „Aby zdravé zůstalo čerstvé“ spouští věrnostní kampaň s nádobím Tupperware, které prodlužuje čerstvost potravin až o 3 týdny. Ve spolupráci s nutriční specialistkou Terezou Havlínovou zákazníkům radí, jak efektivně skladovat a uchovávat potraviny, aby vydržely co nejdéle čerstvé.

„Kampaní zároveň chceme znovu upozornit na množství používaných jednorázových plastů, které se po dobu pandemie koronaviru ještě navýšilo. Opakovaným používáním nádob značky Tupperware můžeme v této oblasti opět výrazněji pomoci jako jednotlivci,“ uvedla Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace Billa ČR.

Zdravá snídaně je základ dne

Vyhrajte konzultaci, masáž či ozdravný pobyt

Kampaň podpořená reklamou v TV i rádiu, která nabádá zákazníky k omezení plýtvání jídlem, potrvá až do 29. března. Zmíněné nádobí mohou zákazníci získat za body nasbírané při nákupech. Na webu obchodu je zároveň vyhlášena soutěž, v níž mohou zákazníci vyhrát konzultaci s nutriční specialistkou Terezou Havlínovou, poukázku na prémiovou masáž či pobyt v resortu Sv. Kateřina.

Oficiální marketingový materiál k seriálu Zdravě do nového roku Rohlík.cz

Seriál o stravování přichystal i Rohlík

Pozadu nezůstal ani největší online supermarket u nás Rohlík.cz. Ten pro své zákazníky začátkem nového roku přichystal ve spolupráci s nutričními terapeutkami z týmu Ne Hladu seriál o výživě „Zdravě do nového roku“. Hned první den nového roku vzdělal zákazníky ohledně makronutrientů, následoval týden zdravých tuků, od 19. 1. pak týden zdravých sacharidů a od příštího týdne se můžeme těšit na týden zdravých bílkovin.

Začátkem února pak nutriční terapeutky otevřou téma mýtů a fám ohledně zdravého stravování a celý seriál vyvrcholí týdnem pro rodiče, který poradí, jak na zdravou výživu u dětí. Celý koncept doplňuje sbírka zdravých receptů, na které můžete rovnou během pár kliknutí nakoupit i potřebné suroviny.

Sekce potravin „Zdravý svět“ v hypermarketu Globus Globus

Zdravý svět v Globusu slaví úspěch

O oblibě zdravého stravování v Čechách svědčí i ohromný úspěch, který sklízí nový koncept hypermarketů Globus. Ten v loňském říjnu přišel s rozdělením nákupní plochy svých obchodů na specializované sekce. „Podstatou nového prostoru je funkční a příjemný prostor se širokou nabídkou regionálních i mezinárodních, ale zejména vlastních produktů pod značkou Poctivá výroba Globus, které vyrábíme přímo v prostorách naší prodejny,“ vysvětlil pro Mediaguru Jochen Baab, jednatel společnosti.

Sortiment je rozdělen do jednotlivých „světů“, vedle dětského světa či světa domácnosti je nejoblíbenější sekcí právě tzv. Zdravý svět, kde jsou k dispozici čerstvé i trvanlivé potraviny, které by neměly chybět ve zdravém jídelníčku.

Tip: Chcete jít zdraví naproti? V Globusu teď seženete například rýžové kaše bez lepku dr. Oetker za 14,90 Kč, případně přírodní superdrink Matcha tea za 149,90 Kč, který nakopne vaši imunitu a organismus.