Muzeum v Praze láká na největší sbírku dinosaurů: Víte, že děti, které je milují, jsou v životě méně agresivní?

Chlapec ležící na zemi s plastovými dinosaury Canva

Dinosauři. Téměř každé dítě má mezi hračkami, na tričku, pyžamu nebo povlečení jednoho z těchto pravěkých tvorů. Je až s podivem, kolik složitých jmen pradávných ještěrů malá dětská hlavička udrží. Proč jsou však vyhynulí ještěři pro naše děti takovým lákadlem? Odpověď najdeme v kultuře i psychologii. A jako bonus vás pozveme do unikátního muzea v Praze, které nabídne největší sbírku dinosaurů na světě.

Pomazánkové máslo vzniklo jako experiment, který si zamilovalo celé Československo

Kulturní odkaz

Dinosauři fascinovali lidstvo od pradávna, což se odráží i v kulturních reáliích. V roce 1955 natočil Karel Zeman kultovní snímek Cesta do pravěku, v němž se čtyři kamarádi vydávají prozkoumávat druhohory. Devadesátá léta zase ovládl snímek Jurský park, který se stal jedním z nejvýdělečnějších trháků všech dob. Od té doby se dinosauři v té či oné podobě objevují v knížkách, filmech a seriálech po celém světě a stále baví malé i velké.

Chlapec stojící před dinosaurem v životní velikosti Dinosauria Museum Prague

Vítězí exotika a nebezpečí

Většina dětí již od útlého věku zbožňuje zvířecí říši a vše, co s ní souvisí. Jenže psi, kočky, kravičky a ovečky se časem okoukají, protože jsou příliš dosažitelné. Jediná zvířata, která si zachovávají háv tajemna a exotična, jsou ta ze zoo, nebo ta vyhynulá. Obrovští, strašidelní netvoři s velkými zuby, kteří vydávají ohromující řev, jsou proto u dětí více než oblíbení. Na rozdíl od pohádkových draků a strašidel jsou navíc dinosauři opravdoví, i když už jsou vyhynulí. Vědci nazývají tuto posedlost intenzivním zájmem, který se často upírá k nějakému tématu přibližně mezi 2 a 6 rokem života, ať už jsou to vlaky, letadla, jednorožci či dinosauři.

Ruka držící dinosaura, který bojuje proti dalším dinosaurům Canva

Hraní s dinosaury pomáhá vybít agresivitu

Pokud i vy máte doma malého rošťáka, který pobíhá po bytě s figurkou dinosaura, boří všechno kolem a vydává děsivé skřeky, nemusíte se bát. Tento druh hry pomáhá podle psychologů dětem, které ještě nedokážou plně zpracovat své emoce, ventilovat hněv a přirozenou agresi a získávat tak nad svými pocity kontrolu. Dinosauří hry, které navíc rozvíjejí tolik potřebnou fantazii a kreativitu, mohou také pomoci přitáhnout školní děti ke studiu přírodních věd. Od příběhů o pravěkých ještěrech lze totiž snadno navázat na teorii evoluce a naučit děti něco užitečného hravou formou.

Chcete poznat dinosaury blíže?

Ideálním způsobem, jak dinosaury prozkoumat pořádně zblízka, je návštěva muzea nebo tematické výstavy. Najdete zde kostry dinosaurů i jejich modely v životních velikostech. K tomu pořádnou dávku informací, které zaujmou celou rodinu. To zní jako plán na fajn výlet, ne?

Dinosauria Museum Prague Dinosauria Museum Prague

Za ještěry na unikátní výstavu u pražského letiště

Jedna z největších sbírek dinosaurů bude již od 4. 10. k vidění u pražského letiště. Unikátní výstava Dinosauria Museum Prague nabídne svým návštěvníkům na celých 4 000 m² zcela jedinečný zážitek. V jejích prostorách totiž najdeme nejen originální, až 154 milionů let staré kostry dinosaurů, včetně kostry 24 metrů dlouhého diplodoka, ale též realistické modely nejobávanějších ještěrů, sbírku zkamenělin a virtuální realitu.

Dinosauria Museum Prague bude umístěno přímo v areálu POP Airport v pražských Tuchoměřicích a návštěvníkům nabídne nejen zábavu, ale též vzdělání interaktivní formou.

Co vše vás čeká?