Drožďová pomazánka vám dodá vitamíny B1, B2 i B3 a je hotová za 10 minut

Domácí drožďová pomazánka na topince Anna Jančevová

Pekárenské droždí stojí pár korun, ale v kuchyni umí vykouzlit opravdovou nádheru. Kromě klasických kynutých buchet, domácích rohlíků nebo třeba chleba si z droždí můžete připravit i jemnou pomazánku. Je zdravá a ideální jako rychlá snídaně či svačina bohatá na vitamíny.

Přečtěte si také

Šťáva z kysaného zelí. Osvědčený lék nebo trend?
Šťáva z kysaného zelí. Osvědčený lék nebo trend?

Proč jíst kvasnice

Kvasnice jsou velmi bohaté na vitamíny skupiny B. Obsahují vitamíny B1, B2, i B3, které naše tělo potřebuje pro správný chod nervové soustavy, srdce a trávicího ústrojí. Kromě toho také pozitivně ovlivňují zrak a pokožku. 

Recept na drožďovou pomazánku

Ingredience (na 4 porce):

  • 2 kostky droždí
  • 2 vejce
  • 2 šalotky
  • 1 lžička másla
  • čerstvá pažitka
  • sůl, pepř

Postup:

  1. Cibulku nakrájejte najemno a nechte osmažit na másle. 
  2. Poté do rendlíku přidejte rozdrobené droždí a na mírném plameni nechte rozpustit.
  3. Mezitím si obě vejce rozšlehejte. Jakmile bude droždí tekuté, přidejte k němu vejce a za stálého míchání nechte srazit.
  4. Výsledná konzistence by měla být jemná a krémová, nikoliv tekutá.
  5. Nakonec osolte, opepřete a přidejte jemně nasekanou pažitku.
  6. Podávejte ihned nebo zastudena. 
Jemná drožďová pomazánka s pažitkou Anna Jančevová

3 tipy, jak vylepšit drožďovou pomazánku

  • Pikantní chuť pomazánce dodáte, když přidáte lžičku až dvě dijonské hořčice
  • Základ pomazánky můžete připravit také na cibulce (hodí se žlutá i červená cibule) nebo na jarní cibulce. 
  • Pomazánku zjemníte tím, že do spolu s vejci přidáte 50 ml plnotučného mléka
  • Pomazánku můžete nakonec rozmixovat tyčovým mixérem
Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!