Drožďová pomazánka vám dodá vitamíny B1, B2 i B3 a je hotová za 10 minut

Domácí drožďová pomazánka na topince Anna Jančevová

Pekárenské droždí stojí pár korun, ale v kuchyni umí vykouzlit opravdovou nádheru. Kromě klasických kynutých buchet, domácích rohlíků nebo třeba chleba si z droždí můžete připravit i jemnou pomazánku. Je zdravá a ideální jako rychlá snídaně či svačina bohatá na vitamíny.

Přečtěte si také

První pomoc při bolesti zubů? Vsaďte na hřebíček, ten nikdy nezklame
První pomoc při bolesti zubů? Vsaďte na hřebíček, ten nikdy nezklame

Proč jíst kvasnice

Kvasnice jsou velmi bohaté na vitamíny skupiny B. Obsahují vitamíny B1, B2, i B3, které naše tělo potřebuje pro správný chod nervové soustavy, srdce a trávicího ústrojí. Kromě toho také pozitivně ovlivňují zrak a pokožku. 

Recept na drožďovou pomazánku

Ingredience (na 4 porce):

  • 2 kostky droždí
  • 2 vejce
  • 2 šalotky
  • 1 lžička másla
  • čerstvá pažitka
  • sůl, pepř

Postup:

  1. Cibulku nakrájejte najemno a nechte osmažit na másle. 
  2. Poté do rendlíku přidejte rozdrobené droždí a na mírném plameni nechte rozpustit.
  3. Mezitím si obě vejce rozšlehejte. Jakmile bude droždí tekuté, přidejte k němu vejce a za stálého míchání nechte srazit.
  4. Výsledná konzistence by měla být jemná a krémová, nikoliv tekutá.
  5. Nakonec osolte, opepřete a přidejte jemně nasekanou pažitku.
  6. Podávejte ihned nebo zastudena. 
Jemná drožďová pomazánka s pažitkou Anna Jančevová

3 tipy, jak vylepšit drožďovou pomazánku

  • Pikantní chuť pomazánce dodáte, když přidáte lžičku až dvě dijonské hořčice
  • Základ pomazánky můžete připravit také na cibulce (hodí se žlutá i červená cibule) nebo na jarní cibulce. 
  • Pomazánku zjemníte tím, že do spolu s vejci přidáte 50 ml plnotučného mléka
  • Pomazánku můžete nakonec rozmixovat tyčovým mixérem
Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz