Olomoucká outletová prodejna Lidl, která při otevření slavila stejný úspěch jako ta první pražská, opět vyráží na cestu. Z centra Moravy míří do třetí lokality. Zákazníci tak mají poslední šance k nákupu spotřebního zboží za výprodejové ceny. Do kdy bude Lidl Outlet v Olomouci otevřený? A ví se už, kam se populární koncept přestěhuje?
Olomoucký Lidl Outlet se letos otevřel 30. června v retail parku Park&Shop poblíž OC Haná. Podobně jako při premiéře v pražských Štěrboholech, i zde začali první zákazníci tvořit dlouhou frontu již od předešlého dne a slavnostní otevření se neobešlo bez strkanic, tahanic a hádek o zboží za zlomkové ceny.
„Návštěvnost v prvním českém Lidl Outletu v Praze dosahovala průměrně 10 tisíc zákazníků týdně, přičemž se před prodejnou tvořily dlouhé fronty. Obdobná situace panovala v počátku i v Olomouci, návštěvnost se postupně stabilizovala a zákazníkům se tak naskytl mnohem komfortnější zážitek bez front,“ přiblížila společnost Lidl.
Nyní po půl roce fungování ale oznamuje olomoucká prodejna konec. Lidl Outlet bude na ulici Kafkova otevřený ještě do 31. prosince 2025, zákazníci tak mají na poslední nákupy čas do konce tohoto roku.
Důvodem uzavření prodejny však není snížený zájem zákazníků, ale vypršení nájemní smlouvy. A to znamená jediné: v příštím roce se oblíbený koncept zase přesune do nového města.
„Nájemní smlouva v Olomouci byla, stejně jako v Praze, uzavřená na omezenou dobu. Jsme ale rádi za oblibu, kterou si outlet získal, a už nyní intenzivně připravujeme spuštění naší v pořadí třetí prodejny na jaře 2026,“ uvádí v tiskové zprávě zaslané redakci Kupi Petr Krula, jednatel společnosti Lidl Česká republika, odpovědný za provoz.
DimasGermany / Shutterstock.com
Kde by se měla nová prodejna otevřít, řetězec nespecifikoval, nepřiblížil zatím ani cílový region. Na podrobnější informace si tak budou zákazníci muset počkat až v novém roce.
„Po ukončení se naše outletová prodejna znovu přesune, aktuálně už vše připravujeme. O přesné lokalitě budeme včas informovat. A zaměstnanci olomouckého outletu o svá místa také nepřijdou, začátkem prosince totiž otevřela již sedmá standardní prodejna Lidlu v Olomouci. Naše kolegyně a kolegové posílí týmy v těchto prodejnách,“ dodává Petr Krula.
I v nové destinaci zůstane zachovaný stávající koncept, který zákazníkům přináší jedinečnou možnost nakoupit nepotravinové a spotřební zboží, které se nevyprodalo v běžných týdenních akcích, navíc s extra slevami. Hlavním tahákem sortimentu je podle společnosti Lidl zejména nářadí pro kutily privátní značky Parkside, mezi bestsellery patří také sady ponožek, sezónní zboží nebo kuchyňské doplňky.
Redakce Kupi oslovila také několik zákazníků a čtenářů, kteří olomouckou outletovou prodejnu navštívili. Bude jim na Moravě chybět?
Levné spotřební zboží je u Čechů oblíbené, což dokazuje i rozrůstající se síť diskontů se širokým sortimentem rychle se obměňujícího zboží za ceny nižší, než nabízí jiné značky na trhu. Příkladem může být řetězec Action, který u nás v prosinci otevřel svoji stou prodejnu v Neratovicích a další chystá i v následujícím roce.
Úspěšné průkopníky levných nákupů v Česku, mezi které patří nejen Action, ale například i Pepco, dohání také síť obchodů Woolworth. Aktuálně se rozrostla o pobočku ve Frenštátě pod Radhoštěm, do poloviny roku 2026 pak společnost plánuje otevřít na 20 dalších prodejen po celé republice, přibudou třeba v Hradci Králové, Chebu, Havířově, Českých Budějovicích nebo v Plzni.
Zdroje: TZ Lidl a respondenti pro redakci Kupi.cz, Action, Woolworth (RetailNews.cz)