Výrobky, které mají důvěru zákazníků i odborníků: V obchodech je poznáte podle loga s palcem nahoru

Šťastná rodina v supermarketu Dean Drobot / Shutterstock.com

Spotřebitelské novinky, které si získaly pozornost zákazníků i odborníků, už mají své vítěze. Letošní ročník ankety Volba spotřebitelů přinesl přes 60 oceněných výrobků, které vynikají kvalitou, inovacemi i praktičností. Logo s palcem nahoru nově najdete na těch nejzajímavějších produktech v regálech, přinášíme jejich výběr i kompletní seznam všech oceněných.

Přečtěte si také

Zákazníci si stěžovali, Alza couvla. Balíky nově uloží maximálně do 140 cm

Palec nahoru pro nejlepší novinky

Program Volba spotřebitelů letos oslavil 25 let. O přízeň spotřebitelů tentokrát soutěžilo 256 produktů od 201 firem. A to celkem v 66 kategoriích, ze kterých vzešel stejný počet vítězů.

„Každým rokem máme tu čest poukázat na to nejlepší a nejvíce inovativní, co firmy vyvinuly a na co jsou hrdé. S nimi vstupují na konkurenční pole – do obchodů, kde pevně věří, že si zákazník vybere právě jejich výrobek. Orientace je ale stále složitější, a to vzhledem k množství produktů na trhu. Proto se i my snažíme, a to především možností označení vítězných novinek naším logem, poukázat na ty skutečně spotřebitelsky nejatraktivnější,“ uvádí v tiskové zprávě, kterou má redakce Kupi.cz k dispozici, Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti.

Logo Volba spotřebitelů letos také prošlo proměnou. Jeho význam zůstává stejný, pouze získalo jednodušší a modernější vzhled.

Logo Volba spotřebitelů Volba spotřebitelů

Tipy redakce: Úsporný toaleťák i napěněné pivo

Každý rok z oceněných novinek vzejde několik zvlášť zajímavých výrobků, které z davu vystupují nejen svou kvalitou, ale také zajímavými nápady a inovacemi. Které nás v redakci zaujaly tento rok nejvíce?

  • Harmony toaletní papír 4=8: Volba spotřebitelů, která se stala novinkou roku 2025 nejen u nás v Česku, ale i na Slovensku. Prakticky řešený toaletní papír obsahuje v jedné roli dvakrát více papíru, díky tomu je skladnější a ekologičtější.
  • Guinness 0.0 nealkoholický: Chybí vám u piv v plechovce pěna jako z výčepu? Pak vám udělá radost tato nealko varianta. Plechovky Guiness jsou opatřeny unikátní technologií dusíkových kuliček, které se po otevření uvolní, a pivo bohatě napění. Pivovary Staropramen zaujaly touto novinkou také odbornou porotu, která dala nealkoholickému pivu Guinness 0.0 nejvyšší ocenění.

„Zákazníci dnes hledají alternativy, které jim umožní užívat si oblíbené chutě bez kompromisů – a přesně to Guinness 0.0 nabízí. Spojuje autentický zážitek z pití piva s moderním životním stylem. Prostřednictvím pokročilých metod studené filtrace je z tradičního piva Guinness odstraněn alkohol a díky dusíkové kapsli (tzv. „widget“) v plechovce si nadále zachovává ikonickou chuť, texturu i krémovou pěnu, které jsou pro Guinness typické. (...) Tento produkt je důkazem, že i značka s více než 260letou tradicí dokáže inovovat, a přitom zůstat věrná svým hodnotám,“ uvedl pro redakci Kupi.cz Matěj Pumpr, manažer značky Guinness.

A jaké další Volby spotřebitelů stojí letos za zmínku?

  • Šunka na rohlík Pikok: O kontroverzní novince z Lidlu, která jednu dobu bavila i šokovala internet, jsme vás informovali už dříve. Nyní jedinečná uzenina tvarovaná přesně na rohlíky dokázala, že u zákazníků zabodovala a jako zajímavá novinka předběhla ve své kategorii všechny ostatní šunky.
  • KitKat čokolády: Milujete křupavé spojení oplatků a bohaté vrstvy čokolády, ale jedna tyčinka je vždy málo? Pak určitě budete souhlasit s ostatními hodnotícími, kteří vyšvihli KitKat tabulky ve třech příchutích na první místo v kategorii čokolád.
  • Mezi oceněnými se objevily například balené chleby k dopečení Penam, jahodové tvarohové dezerty Mrož, kompletní jídla v podobě nápojů ZOTT Hungry? Drink This!, ochucené zubní pasty Lyss nebo žvýkačky Chupa Chups Magic Cubes ve tvaru kostiček, které umožňují v bublinách kombinovat vlastní barvy.
Špaldovo-žitný chléb se šmakounem
Čas přípravy: 2 hod 30 min Obtížnost: Snadný

Špaldovo-žitný chléb se šmakounem

Na tento snadný a výborný špaldovo-žitný chléb se šmakounem budete potřebovat domácí pekárnu, která vám zajistí čerstvé pečivo bez chemických přísad každý den, a to bez větší námahy. Stačí jen vložit ingredience dovnitř a počkat si na chutný výsledek.

Špaldovo-žitný chléb se šmakounem

Proteiny, funkční vody a eco úklid

Seznam přihlášených výrobků také každoročně odhaluje zajímavé trendy, které poukazují na nové preference mezi zákazníky. Letos například nechyběl velký zájem o proteinové potraviny, hlavně v kategorii proteinových tyčinek, ze kterých zvítězily Denuts od Nutrendu.

Nezanedbatelný nárůst zaznamenala i oblast funkčních a vitamínových ochucených nápojů. Těm kralovaly například přírodní energetické nápoje Bohemsca, minerálky Hanácká kyselka Kolagen či Paměť nebo funkční nealko piva Cool+ Vitality, Energy a Mind.

V oblasti úklidu zase mezi spotřebiteli vedou ekologické čistící prostředky českých značek. Již po několikáté si odnesly ocenění tuzemské výrobky FeelEco (aviváž, prací gely i prostředek na nádobí), zajímavou novinkou byla letos produktová řada Sidolux Eco.

TIP: Na všechny vítěze v jednotlivých kategoriích se můžete podívat ve fotogalerii níže.

Vítězné produkty Volby spotřebitelů 2025 Volba spotřebitelů

Bodovaly i privátní značky

Jako každý rok byly mezi oceněnými výrobky hojně zastoupeny také privátní značky řetězců, které opět potvrdily, že jsou pro zákazníky symbolem kvality a důvěryhodnosti. Nálepku Volba spotřebitelů letos získal Kaufland za své vaječné těstoviny, müsli tyčinky i pleťovou kosmetiku Bevola Naturals. Billa získala ocenění za ořechy v čokoládě Nice Bites a zdravé salátové svačinky Billa Ready.

Rossmann zvítězil s příkrmy Babydream BIO, sprchovými gely Isana i s tabletami do myčky Domol All in One. Drogerie dm si zase odnesla titul za ošetřující sprej na nábytek Denkmit nebo za oční Booster Balea Beauty Express.

Sledujete při nákupu logo Volba spotřebitelů?

Vyrazili jsme také do jednoho českého hypermarketu vyzpovídat samotné zákazníky, zda je pro ně nálepka se zdviženým palcem při nákupu rozhodující. Co redakci Kupi.cz prozradili? A jak moc dají na výsledky soutěže?

  • Výherce každým rokem sleduji, ráda si dělám přehled o zajímavých novinkách, takže když potom vidím logo v regálu, určitě takový produkt zvážím. Často jsem mile překvapená.“ (Tereza, 25 let)
  • „Logo znám a určitě souhlasím, že zboží dává určitou přidanou hodnotu. Párkrát jsem díky němu nějaké novinky vyzkoušela, spíše mě ale potěší, když ho najdu na svých oblíbených značkách, které mě pak utvrdí v tom, že kupuju dobré věci.“ (Zuzana, 36 let)
  • „Doma nakupujeme hlavně podle toho, co nám vyhovuje a chutná, takže taková nálepka není úplně rozhodující. Na druhou stranu jsem rád, že se u nás takové soutěže konají a ukazují, jaké značky jsou u zákazníků populární, jakým se dá věřit.“ (Miroslav, 58 let)

Zdroje: Volba spotřebitelů (tisková zpráva), Kupi.cz