Objevily mladé generace Ameriku? Letos bude všechno jídlo a pití „swicy“ neboli sladko-pálivé

Chilli papričky v kornoutu Shaiith / Shutterstock.com

Co letos v létě nemá příchuť „swicy“, není in. Alespoň podle řady (nejen) mladých lidí, kteří aktuálně ujíždí na populárním spojení chutí: Sladké a pálivé. To je přitom známé a oblíbené již dlouhé roky. Teď ovšem začalo být opět trendy. A tak se na trhu objevují swicy nápoje, instantní pokrmy i položky z nabídky fast foodů. Co všechno se dá s touto příchutí koupit a jak si nový trend naplno vychutnávat?

Přečtěte si také

Většině lidí vitamíny a doplňky stravy nefungují. Užívají je totiž špatně

Proč je swicy příchuť tak populární?

Stejně jako přichází (a odchází) módní vlny v oděvním průmyslu, je tomu i tak v oblasti jídla a nápojů. Vlivem sociálních médií se různé trendy stávají virálními a společnosti, které chtějí vyhovět poptávce na trhu, zařazují do svého portfolia příchutě, na něž zákazníci aktuálně slyší. Toto léto je to souběžná exploze sladkých a pálivých chutí (sweet and spicy neboli „swicy“). 

Špetka pálivého aktivuje různorodé části vašeho jazyka a patra. Takže trend, jako je tento, v naší kuchyni velmi vítáme. Říká nám to, že se veřejnost aktivně a uvědoměle zajímá o jídlo a způsoby, jak si ho maximálně vychutnávat,řekl Nick Wuest, seniorní manažer z newyorské restaurace Shake Shack’s pro deník Today.

Je přitom jedno, zda si pochutnáváte na sladko-pikantní potravině, nebo pálivé zapíjíte sladkým nápojem, hlavní je, že si „swicy“ užíváte.

Růžový melounový koktejl s pálivou papričkou New Africa / Shutterstock.com

Pálivé je nové slané

Ještě před lety byla v kurzu kombinace sladkého a slaného, které vévodila příchuť slaný karamel. Ten nyní poněkud vyšel z módy a do popředí se dostávají sladké tóny spojené s chilli nebo pikantním kořením. A to se sype všude, kde to vzbuzuje zvědavost a touhu ochutnávat. 

Pryč jsou například doby, kdy cappuccino zdobil poprašek skořice nebo kakaa. Kavárny a velké řetězce začínají lákat na poněkud pikantnější nápoje. V zahraničních pobočkách Starbucks si můžete letos objednat kávu s chilli vločkami nebo s příchutí pálivých jahod či ananasu. V Burger Kingu zase mangovou Fantu s chilli. V barech se dokonce míchají koktejly, které obsahují zelené jalapeño papričky v kombinaci s osvěžujícím a sladkým melounem.

Co všechno je swicy?

Letos na tuto příchuť vsadila i Coca-Cola, která přišla s novinkou Raspberry&Spice (Malina&Koření). U nás ji můžete ochutnat díky některým e-shopům se zahraničními potravinami, případně na ni lze narazit ve vybraných automatech s americkými drinky, které stávají u supermarketů.

Kromě nápojů se ve světe ve variantě „sweet and spicy“ představuje vše možné od sirupů, popcornu, chipsů, zmrzlin až po mražené pizzy. Velmi populární je například pálivá salámová pizza dochucená sladkým medem, kterou na své menu pod názvem „Hot Honey“ zařadil mimo jiné i řetězec Pizza Hut.

Pizza s pálivým salámem polívaná medem Brent Hofacker / Shutterstock.com

Stará, dobře známá „novinka“?

Kombinace sladkého a pálivého samozřejmě žádným převratným objevem není a spousta lidí na ní ujížděla ještě dřív, než začala být cool. Ostatně, na těchto chutích je založena značná část pokrmů asijské nebo mexické kuchyně.

Milovníci chilli papriček určitě ví, jak lahodné a zajímavé dokáže být jejich spojení s ovocem, čokoládou a dezerty (od brownies až po zmrzliny). V obchodech a na internetu jsou k dostání chilli medy a džemy i tabulkové čokolády (např. od značek Lindt, Ajala, ChilliDoctor, Janek apod.) nebo pálivé ovocné omáčky.

A mimochodem, věděli jste, že se doporučuje pojídat pálivé pokrmy i během horkých letních dnů? Chilli nastartuje pocení a tím spustí přirozené ochlazování těla. Není proto divu, že pikantní koření zařazují do své kuchyně především jižní země.

Zdroj: Today, CNN Business, Kupi