Výrobci nápojů v plechovkách mění design. Kofola či Rockstar více vsází na eleganci

Orosené nápoje v plechovkách OlegDoroshin / Shutterstock.com

Pokud se řadíte mezi fanoušky nápojů v plechovkách, jistě si v poslední době všímáte nových trendů, které výrobce následují. Řada z nich se totiž rozhodla oproti dřívější době vsadit na užší a elegantnější obaly, díky kterým se snaží oslovit nové i stávající zákazníky. Firmy vsází na to, že nápoje v plechovkách jsou v České republice dlouhodobě velmi oblíbené.

Přečtěte si také

Zdravá polévka našich babiček: Zelňačka skvěle chutná a můžete ji servírovat i jako hlavní jídlo

Kdo miluje nápoje v plechovkách?

Průzkum agentury LUCID z roku 2022 provedený ve spolupráci s iniciativou Každá plechovka ukázal, že každý den vypije doma alespoň jeden nápoj v plechovce zhruba 20 procent Čechů. Asi 29 procent obyvatel České republiky pije z plechovky minimálně jednou týdně. V tomto ohledu se Češi řadí téměř mezi evropské premianty, více nápojů z plechovek doma konzumují už jen Řekové. Není divu, že popularita plechovek je nejen v České republice vysoká. Jedná se totiž o velmi praktický formát, který se ideálně hodí třeba na cesty. Je velmi skladný, lehký a snadno udrží i teplotu nápoje.

Jaké obaly jsou v módě?

I výrobci nápojů si oblíbenosti plechovek u českých zákazníků velmi dobře všímají. Zároveň ale dobře ví, že táhne i vizuál. Ten je čas od času potřeba obměňovat a sledovat přitom aktuální trendy. Ty jsou nyní takové, že výrobci nejčastěji vsází na užší a elegantnější obaly, které osloví hned na první pohled.

Kteří výrobci mění design?

V rámci České republiky se ke změně designu v posledních týdnech odhodlal třeba oblíbený výrobce Kofola. Ten se rozhodl pozměnit obaly oblíbených nápojů Kofola, Vinea, Targa Florio a Royal Crown. Plechovky o objemu 0,33 l už nyní nahrazují dosavadní formáty 0,25 a 0,5 l.

Aktuální trendy i respekt k historii

„Hlavním důvodem změny bylo hledání nových cest pro tvar a design plechovky, které budou splňovat očekávání našich zákazníků a přispějí ke snadné rozpoznatelnosti na prodejních plochách. Dalším požadavkem bylo, aby produkty sledovaly aktuální trendy v designu, a přitom respektovaly historii a identitu tradičních značek,“ vysvětluje Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly. Tím je například mimo jiné použití kombinace matných a lesklých potisků nebo 3D prvků.

Kdy dorazí nové obaly?

Kofola ale není jedinou společností, která se ke změně designu svých plechovek v poslední době odhodlala. Jde třeba také o výrobce energetických nápojů Rockstar. Vedení tohoto podniku se rozhodlo celý design výrazně zjednodušit. Prozatím se nové plechovky dostaly na pulty obchodů v Anglii nebo v Německu. Česko by mělo následovat za pár týdnů.

Mladí lidé si přiťukávají nápoji v plechovkách Lomb / Shutterstock.com

Dojde i na zálohování plechovek?

V souvislosti s plechovkami se v České republice již několik měsíců hovoří o zálohování. K tomu by mohlo dojít už v roce 2026. Je otázkou, jak se popularita plechovek v době účinnosti tohoto opatření změní a zda Češi zůstanou plechovkám věrni i nadále. Příznivci recyklace nápojových plechovek každopádně argumentují tím, že recyklace hliníkových nápojových plechovek je až o 95 procent méně energeticky náročná. Hlavním důvodem tohoto opatření tak má být ochrana životního prostředí.

Zdroje: Svět Balení, Moderní obec