Banky varují před bankomaty Euronet. Jaký poplatek vám tajně naúčtují?

Žena, vybírající peníze z bankomatu New Africa / Shutterstock.com

V současné době se české banky ohradily proti praktikám bankomatů Euronet, které bez vědomí klientů strhávají poplatky za zobrazení zůstatku na účtu. Tento problém byl odhalen reportérem Jankem Rubešem a vyvolal vlnu nevole mezi bankami i jejich klienty. Banky nyní doporučují svým klientům vyhýbat se transakcím na bankomatech Euronet a hledat alternativní způsoby, jak si ověřit zůstatek na účtu, aby se vyhnuli nečekaným poplatkům.

Přečtěte si také

Koupací sezóna se blíží! Jak vyčistit bazén po zimě krok za krokem?

Několik českých bank varuje své klienty před využíváním bankomatů společnosti Euronet, informovala o tom ČTK. Důvodem je nečekané strhávání poplatků za službu, kterou klienti často ani nevyžádali. „Klientům doporučujeme, aby síť bankomatů Euronet k transakcím nevyužívali,“ řekl Michal Teubner, mluvčí Komerční banky pro ČTK. Tento postoj následuje po odhalení, že bankomaty Euronet strhávají peníze za zobrazení zůstatku účtu, aniž by tuto informaci klientům skutečně poskytly.

Poté, co člověk na bankomatu Euronetu zadá PIN, nabídnou se mu dvě možnosti. První s názvem Hotovost & zůstatek a druhá pod značením Jiné. Pokud klikne klient na první z možností v domnění, že si jen vybere peníze, nastane obtíž. V ten okamžik mu stroj sebere peníze z účtu v podobě poplatku. Uživatel to přitom nezjistí nutně hned, jak si ověřily Novinky.cz. V systému banky to může trvat až několik dnů, než se poplatek propíše ve výpisu.

Skryté poplatky Euronetu na pranýři

Situaci zhoršuje fakt, že společnost Euronet účtuje poplatky za zobrazení zůstatku na účtu bez předchozího upozornění klienta. Ondřej Kozák, ředitel Euronetu v ČR, se brání tvrzením, že Euronet za tuto službu neúčtuje nic. Poplatky vždy účtuje banka klienta. Nicméně, podle reportáže Janka Rubeše z kanálu Kluci z Prahy, systém nabízí možnost „Hotovost & zůstatek“, která vede k nechtěnému poplatku. Bankomat vám ten poplatek za zjištění zůstatku naúčtuje dokonce i ve chvíli, kdy vám jej neřekne,“ upozornil v reportáži Rubeš. Toto obvinění vede k otázce transparentnosti a spravedlnosti služeb Euronetu.

Jak se bránit nechtěným poplatkům

Banky reagují na situaci různě. Zatímco Česká spořitelna považuje komunikaci Euronetu na bankomatech za zavádějící a iniciuje jednání o nápravě, ČSOB doporučuje klientům, aby se v případě problémů obrátili s reklamací na svého vydavatele karty. Je důležité, aby se klienti před použitím bankomatu Euronet informovali o možných poplatcích a pečlivě si vybírali možnosti, které jim bankomat nabízí.

V současné situaci je zřejmé, že spolupráce mezi bankami a Euronetem vyžaduje lepší komunikaci a transparentnost, aby se předešlo nechtěným poplatkům a zlepšila spokojenost klientů.

Zdroj: České noviny, Youtube.com