Průzkum odhalil žebříček nejoblíbenějších supermarketů: Jak si vedl ten váš?

Žena markuje zboží na pokladně Zamrznuti tonovi / Shutterstock.com

Češi mají jasno. Lidl je jim nejbližší, Kaufland šlape na paty a Albert s Penny sdílí třetí příčku. Jak si ale vedly další řetězce? A co vlastně rozhoduje o tom, který supermarket si získá naše srdce (a peněženky)? Podívali jsme se na výsledky průzkumu Brand Success od agentury Ipsos – a některé výsledky vás možná zaskočí.

Přečtěte si také

Přírodní postřiky, které fungují lépe než kupované: Skořice zatočí s plísní, ocet s mravenci

Jak probíhal průzkum?

Průzkum Brand Success, který zpracovala renomovaná agentura Ipsos, se zaměřil na hodnocení blízkosti značek českými zákazníky. Zkoumalo se celkem 300 značek napříč 25 kategoriemi, přičemž jednou z nich byly i potravinové řetězce. Hodnocení probíhalo na reprezentativním vzorku 2 400 respondentů, přičemž každou značku hodnotilo minimálně 400 lidí. Sběr dat probíhal online v září 2024.

Cílem studie bylo zjistit, jak blízké jsou jednotlivé značky českým spotřebitelům, a to nejen z hlediska jejich povědomí, ale také schopnosti vytvářet pozitivní očekávání. Podle výsledků je Čechům blízkých pouze 13 % značek na trhu, což znamená, že jen malý zlomek značek dokáže skutečně rezonovat s jejich potřebami a hodnotami.

Lidl na vrcholu

Lidl už několik let potvrzuje svou pozici jedničky mezi supermarkety v Česku. A není divu. Nabízí široký sortiment, kvalitní privátní značky a pravidelné tematické týdny, které přinášejí exotické chutě přímo na náš stůl. Navíc se pyšní přehlednými prodejnami a rychlými pokladnami. „Lidl je pro mě sázka na jistotu. Vždycky tam najdu, co potřebuji, a navíc za rozumné ceny,“ říká paní Hana z Prahy, pravidelná zákaznice.

Kaufland: Druhé místo, ale s ambicí na víc

Kaufland, který patří do stejné skupiny jako Lidl, obsadil druhou příčku. Jeho silnou stránkou je především rozmanitost sortimentu a časté akční nabídky. Češi oceňují také jeho věrnostní program a snahu o udržitelnost. „Co mě na Kauflandu baví, jsou jejich slevové kupony. Vždycky tam ušetřím,“ přiznává pan Petr z Ostravy.

Albert a Penny: Sdílené třetí místo

Albert a Penny si rozdělily třetí příčku. Zatímco Albert boduje svou modernizací prodejen a důrazem na čerstvé potraviny, Penny se zaměřuje na lokální produkty a cenovou dostupnost. „V Penny si vždycky nakoupím levně, a ještě podpořím české farmáře,“ říká paní Jana z Brna. Albert zase získává body za svou nabídku čerstvého pečiva a ovoce.

Grafika oblíbenosti supermarketů Ipsos

Billa, Tesco a Globus: Jak si vedly?

Billa, Tesco a Globus se umístily až za první čtyřkou, ale to neznamená, že by ztratily na významu. Tesco boduje svou online nabídkou a širokou dostupností, Globus zase kvalitou čerstvých potravin a pohodlným parkováním. A Billa? Ta sází na prémiovější sortiment a příjemné prostředí prodejen.

Rohlík a Košík: Online hráči na vzestupu

Stále více Čechů dává přednost pohodlí online nákupů. To potvrzuje i umístění Rohlíku a Košíku v první desítce. Oba hráči těží z rychlého doručení, široké nabídky a čerstvosti zboží. Rohlík mi šetří čas. Objednám si z gauče a za dvě hodiny mám nákup doma,“ pochvaluje si paní Lucie z Plzně.

Co rozhoduje o úspěchu?

Průzkum ukázal, že Češi hledají víc než jen nízké ceny. Kvalita, dostupnost a celkový zážitek z nákupu hrají klíčovou roli. Ať už je vaším favoritem Lidl, Kaufland nebo třeba Rohlík, jedno je jisté – český trh supermarketů je pestrý a každý si najde to své.

Napište nám do diskuze pod článkem, který supermarket si nejlépe stojí u vás.

Zdroj: Ipsos, Kupi.cz