Výpadky IT služeb paralyzují letecké společnosti, lékárny i doručovací služby

Žena v lékárně PeopleImages.com - Yuri A / Shutterstock.com

Celosvětové výpadky IT služeb dnes zasáhly nejen mezinárodní letiště a prodejce letenek, ale také lékárny a doručovací služby. Společnosti jako Ryanair, Smartwings a ČSA aktuálně čelí problémům s online rezervacemi letenek, zatímco síť lékáren BENU musela zavřít a IKEA hlásí potíže s doručováním zásilek.

Přečtěte si také

Jaké jsou zkušenosti Čechů s Informacemi v obchodech? Zákazníci nejsou vždy spokojeni

Letiště a letecké společnosti čelí výzvám

Společnosti Ryanair, Smartwings a ČSA dnes oznámily, že jejich zákazníci nemohou rezervovat nové lety ani se odbavit online. Prodej letenek i odbavení na letištích muselo být zajišťováno alternativními způsoby, což způsobilo značné zpoždění a nepohodlí pro cestující.

„Usilovně pracujeme na odstranění tohoto problému a doufáme, že brzy obnovíme plnou funkčnost našich online služeb,“ uvádí Smartwings.

Lékárny BENU mimo provoz

Síť lékáren BENU musela zavřít většinu svých poboček kvůli globálním IT problémům. Na webových stránkách BENU se objevilo oznámení:

„Vážení zákazníci, aktuálně je z důvodu celosvětových IT problémů serverů mimořádně zavřená převážná většina našich BENU lékáren. Rovněž je nefunkční služba online rezervací eReceptů. Na obnově provozu usilovně pracujeme, abychom pro vás otevřeli co nejdříve,“ stojí v prohlášení na webu BENU lékárny. 

  • Společnost informovala, že provoz poboček se postupně obnovuje a na e-shopu se již podařilo systém zprovoznit. Naopak největší lékárenská síť v Česku, Dr. Max, problémy nehlásí.
Výstřižek obrazovky IKEA s upozorněním IKEA

IKEA a problémy s doručováním

Společnost IKEA také hlásí technické potíže, které ovlivňují doručování zásilek. Na webových stránkách se objevilo varování: „Vážení zákazníci, pokud se na nás obracíte s dotazem týkajícím se PPL, prosíme o strpení. V tuto chvíli se potýkáme s technickými problémy, na jejichž řešení pracujeme. Objednávat však můžete i nadále, vaše balíčky vám dorazí. Děkujeme za trpělivost,“ píše IKEA. O vyjádření jsme poprosili i tiskového mluvčího společnosti, ale do publikace článku jsme odpověď neobdrželi. S největší pravděpodobností se ale technický problém týká globálního výpadku IT služeb. 

Pojišťovna Allianz také hlásí potíže

Pojišťovna Allianz čelí problémům s dostupností svého telefonního centra a webových služeb, přičemž globální výpadek zasáhl i její asistenční službu. Společnost pracuje na co nejrychlejším obnovení plné funkčnosti svých služeb.

Situace ukazuje, jak křehká může být závislost na technologiích a jak rozsáhlé mohou být následky globálních IT problémů. Všechny zasažené společnosti však usilovně pracují na rychlém vyřešení situace a návratu k normálu.

Zdroj: Kupi, Allianz, IKEA, BENU, Ryanair, Smartwings, ČSA