Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Zákaznici se nelíbila cena zelí. Po pokladní hodila hlávku a musela zasahovat ochranka

Kupi / AI vizualizace

„Najednou to bouchlo o pokladnu. Hlávka zelí přistála přímo přede mnou. Zákaznice rudá v obličeji na mě začala křičet, že jsem ji okradla. A pak dodala větu, kterou si pamatuju dodnes: Ať si to strčím někam!“ Kamila (39), prodavačka v supermarketu, se s redakcí podělila o zážitek, který by si raději nechala ujít.

Přečtěte si také

Žádné složité postupy. Piškotové těsto se vždy perfektně podaří díky zlatému pravidlu 3-3-3

Kamila pracuje už dvanáct let jako pokladní v jednom z velkých supermarketů. Za tu dobu zažila ledacos, ale incident se zelím pro ni patří k těm nejnepříjemnějším. „Paní si dala do košíku červené hlávkové zelí. V regále byla cedule 39,90 Kč. Jenže šlo o cenu za kilo. Hlávka, kterou měla, vážila asi kilo a půl. Takže na účtence se objevilo skoro osmdesát korun,“ popisuje Kamila.

Když částku uviděla zákaznice, okamžitě zrudla. „Začala křičet, že ji okrádám, že je to podvod. Snažila jsem se jí vysvětlit, že cena je uvedená za kilogram, ale nechtěla nic slyšet. Najednou popadla zelí a hodila mi ho na pás,“ říká Kamila. Žena přitom nešetřila sprostými nadávkami a chovala se čím dál agresivněji. Situace nakonec musela řešit ochranka. „Kolegové ji odvedli ven. Nedovolili jí si nákup vzít. Byla tak rozčílená, že dupala a křičela ještě na chodbě,“ dodává prodavačka.

Co na to odborník?

V redakci jsme poprosili Radka Šimka, odborníka na maloobchod a zákaznický servis, o krátký rozhovor, jak se v podobné situaci zachovat.

Jak často se setkáváte s podobnými situacemi?

Není to úplně výjimečné. Ceny u ovoce a zeleniny bývají uváděny za kilogram a lidé si to někdy mylně vysvětlí jako cenu za kus. Konflikty u pokladen se pak bohužel stávají.

Je chování zákaznice omluvitelné?

Ne. Každý má právo se zeptat, požádat o vysvětlení nebo nákup odmítnout. Ale házet po někom zboží a nadávat není přijatelné a už vůbec ne omluvitelné.

Co má pokladní v takové situaci dělat?

Nejlepší je zůstat klidný, vysvětlit zákazníkovi situaci a nabídnout možnost zboží vrátit. Pokud se ale chování stupňuje, je na místě přivolat ochranku.“

Jak může zákazník předejít podobným nedorozuměním?

Před vložením do košíku si vždy zkontrolujte, zda je cena za kus, nebo za kilo. Pokud není cedule jasná, zeptejte se personálu. Předejdete tak nepříjemným překvapením u pokladny.

Co byste poradil čtenářům?

I když se vám zdá cena nespravedlivá, zachovejte chladnou hlavu. Zboží prostě nekupte. Vždycky existuje jiná možnost, než křik a agrese.

Krémová polévka z červeného zelí
Čas přípravy: 45 min Obtížnost: Střední

Krémová polévka z červeného zelí

Připravte si doma krémovou polévku z červeného zelí, která okouzlí svou jemnou chutí a vůní. Její nádherná barva navíc oživí váš stůl a strávníky rozhodně zaujme. Tento recept je ideální volbou jak pro všední večeři, tak pro slavnostní oběd a hlavně vás zasytí na dlouhou dobu.

Krémová polévka z červeného zelí

Praktické rady pro čtenáře

Jak předejít konfliktům u pokladny:

  • Pečlivě čtěte cenovky – sledujte, zda jde o cenu za kus nebo za kilogram.
  • Pokud si nejste jistí, zeptejte se prodavače nebo obsluhy na váze.
  • V případě nesouhlasu se zbožím prostě nákup odmítněte – máte na to právo.
  • Nikdy nereagujte agresivně – vystavujete se možnosti, že budete vyvedeni ochrankou
  • Pamatujte, že chování zákazníka ovlivňuje i ostatní: personál i ostatní nakupující.

Kamila dnes říká, že se snaží podobné situace brát s nadhledem. „Každý máme špatný den. Ale když to někdo řeší křikem a agresemi, je to ubíjející. Jako prodavači děláme maximum, abychom lidem pomohli. Mrzí mě, že si to někdo neuvědomuje. Z konfliktu si totiž nikdo nic dobrého neodnese.

Zdroje: Kupi.cz, zkušenost čtenářky Kamily