Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Makro zavádí na všech prodejnách novinku, která má zrychlit orientaci při nákupu a zákazníci ji poznají už u regálů

makro

Velkoobchodní řetězec makro ČR od srpna zavádí na všech 13 prodejnách nový systém cenovek. Barevné rozlišení má urychlit orientaci a plánování nákupů, zejména pro zákazníky z gastronomie a maloobchodu.

Přečtěte si také

Za 20 minut máte hotovo: Kuřecí prsa v krémové estragonové omáčce, která chutnají jako z luxusní restaurace

Barevné cenovky v makru

Velkoobchod makro ČR zavedl od srpna 2024 novou podobu regálových cenovek ve všech svých 13 prodejnách. Systém vychází ze strategie Stabilně výhodná cena, která je dlouhodobým pilířem cenové politiky podniku. Změna je určena především profesionálním zákazníkům ze segmentu gastronomie a maloobchodu, pro které je přehlednost cen a možnost spolehnout se na jejich stabilitu klíčová.

Nové označení využívá tří základních barev:

  • bílá znamená standardní cenu,
  • červená akční nabídku
  • a modro-žlutá stabilně výhodnou cenu.

Na štítky se navíc vrátila informace o ceně celého balení, kterou zákazníci požadovali. Cenovky se tisknou přímo na prodejnách prostřednictvím systému M.Store, což podle společnosti zrychluje proces, snižuje chybovost a redukuje množství odpadu.

„Nové cenovky zákazníkům během několika vteřin ukážou, které produkty mají stabilní cenu a které jsou právě ve slevě. Díky jednoduchému barevnému kódu a přehlednému designu šetříme čas profesionálům z gastronomie i obchodníkům,“ uvedl generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil.

makro

Stabilně výhodná cena jako klíčový program

Program Stabilně výhodná cena je jedním z hlavních nástrojů, jak makro podporuje dlouhodobou předvídatelnost v nákupním plánování. V průměru nabízí každá prodejna Makra přibližně 25 tisíc položek, z toho více než 9 200 produktů, tedy 36 %, je součástí tohoto programu.

Společnost v letech 2023 a 2024 investovala do programu více než 400 milionů korun. Díky němu se více než 98 % profesionálních zákazníků z řad gastronomie a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. Krátkodobé slevové akce přitom nadále zůstávají součástí cenové politiky a mají podporovat zejména sezónní sortiment a přilákat nové zákazníky.

Jak pracují s cenami další velkoobchody

Makro není jediným hráčem, který upravuje cenové značení. Velkoobchodní síť JIP Potraviny používá na svých Cash & Carry prodejnách různé typy cenovek, které odlišují například trvale výhodné ceny. JIP také rozlišuje ceníky pro koncové zákazníky a velkoodběratele. Tato praxe je pro velkoobchodní trh běžná a odráží rozdílné potřeby jednotlivých skupin zákazníků.

Albert

Elektronické cenovky se stávají standardem

S elektronickými cenovkami začal experimentovat v roce 2018 Kaufland u ovoce a zeleniny a cca od roku 2019 se přidaly v různé míře i další řetězce jako Penny Market, Albert, Globus nebo Billa. Například Tesco nebo Lidl byly ohledně elektronických cedulek zdrženlivější, oblíbený německý řetězec digitálně přecenil všechny své pobočky až v říjnu 2023.

V průměru vyměnila jedna prodejna za rok asi 45 tisíc cenovek, což představovalo nemalou zátěž pro zaměstnance prodejen. Celková spotřeba cenovkového papíru ve všech prodejnách byla cca 3 000 tun ročně,“ řekla pro Kupi Eliška Froschová Stehlíková, mluvčí Lidlu, s tím, že zavedení digitálních cenovek vyžadovalo investici několika milionů korun.

Aktuálně se s nimi zákazníci setkají na několika desítkách prodejen a do budoucna počítáme s dalším rozšiřováním. Přináší úsporu času zaměstnanců při přeceňování zboží, místo manuální výměny cenovek se ceny automaticky změní stiskem jednoho tlačítka. Důležité je i hledisko udržitelnosti, jelikož elektronické cenovky šetří papír, který by se musel jinak využít na tisk cenovek,“ řekl pro Kupi zástupce Penny Marketu.

Co se týče dalších velkých prodejců, elektronické cedulky aktuálně najdeme i v showroomech a na pobočkách Alzy, Datartu nebo Tchiba.

Zdroje: makro, Kupi