Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Lidl, ve kterém rohlík nekoupíte. Řetězec otevřel u sousedů nový formát prodejen

Pietukhova / Shutterstock.com

Lidl se v Německu pustil do nečekaného experimentu. Otevřel svou první prodejnu zaměřenou čistě na nepotravinářské zboží. Žádné mléko, žádné uzeniny. Jen nářadí, hračky a módní značky. Co za tím stojí?

Přečtěte si také

Konec odřeným nohám v létě: Sprej z Deichmannu, který funguje jako neviditelné silonky

Lidl bez potravin: Revoluce nebo výkřik do tmy?

Kdo by si to ještě před pár lety představil? Lidl, který si většina zákazníků spojuje s levným jogurtem a týdnem italské kuchyně, nově vsadil na něco úplně jiného. V německém městečku Lottstetten, kousek od švýcarských hranic, otevřel prodejnu, kde si chleba nekoupíte. Zato tam seženete aku vrtačku, sportovní tričko i dětskou hračku.

Proti Action i TEDi. Lidl zkouší štěstí na novém poli

Nový koncept nese název Lidl Home & Living a evidentně míří přesně tam, kde dnes bodují řetězce jako Action, TEDi nebo Woolworth. Prodejna o rozloze zhruba 500 m² nabízí pouze produkty z privátních značek Lidlu. Zákazníci tu najdou vše od textilu (Esmara, Livergy) přes elektroniku (Silvercrest), sportovní vybavení (Crivit) až po nářadí (Parkside) nebo dětské zboží (Lupilu). Každá značka má v prodejně vlastní zónu a sortiment je vystaven v tradičních kovových koších. Očima zákazníka: „Působí to jako Lidl, ale jinak. A hlavně bez pečiva,” popsal pro Kupi zákazník, který obchod osobně navštívil.

Experiment, který má své kořeny

Lidl už dříve testoval tematické prodejny. V Belgii to byla dětská značka Lupilu, v Polsku a Maďarsku pak hobby značka Parkside. Ale spojit všechny své značky pod jednu střechu a vytvořit samostatnou "nepotravinovou" prodejnu? To je novinka.

Podle německého odborného deníku Lebensmittel Zeitung jde o strategický tah v době, kdy se diskontní řetězce snaží přilákat zákazníky i mimo běžné nákupní košíky.

Lidl navíc masivně investuje do marketingu. DIY značka Parkside má za ambasadora samotného Arnolda Schwarzeneggera. Řetězec je také partnerem fotbalových soutěží UEFA a sponzorem cyklistického týmu. To nejsou malé investice.

Proč teď a proč právě tady?

Lottstetten nebyl vybrán náhodně. Malé město u hranic se Švýcarskem umožňuje testovat nové koncepty na německých i švýcarských zákaznících. Navíc hned naproti nové prodejně stojí klasický Lidl. Oba obchody se tedy mohou vzájemně doplňovat.

V pozadí experimentu je také snaha posílit segment, který se v posledních letech dostal pod tlak. Zatímco dříve tvořilo nepotravinářské zboží až 15 % tržeb Lidlu, dnes je to kolem 6 %. Přesto se v Německu jedná o obrat ve výši dvou miliard eur ročně.

A co Česko?

Lidl si na českém trhu testuje podobné vody. Na výstavišti v pražských Letňanech loni otevřel krátkodobý spotřební outlet. Zájem byl obrovský. Letos přibyl trvalý outlet v pražských Štěrboholech a nedávno další v Olomouci.

Outletová prodejna se zaměřuje na prodej zboží za výrazně nižší ceny. „Cílem této prodejny je vytvořit stabilní prodejní kanál pro zboží, které musí uvolnit místo novým akcím v našich běžných prodejnách,“ uvedla pro redakci Kupi tisková mluvčí Lidl Eliška Froschová Stehlíková. Inspiraci Lidl čerpal ze zahraničí, kde podobné prodejny úspěšně fungují například v Maďarsku, Portugalsku či Španělsku.

K tomu vstoupil na trh další diskont

Znojmo se stane dalším bodem na mapě české expanze německého řetězce Woolworth. Už ve čtvrtek 7. srpna 2025 otevře značka svou šestou českou prodejnu v obchodním centru Stop-Shop. Jak nám prozradil zástupce řetězce, v 9 hodin na ploše 703 metrů čtverečních bude k dispozici zhruba 10 000 položek každodenní potřeby. Jak jsme se mohli přesvědčit již v jiných prodejnách, sortiment je široký: od domácích potřeb přes oblečení až po hračky a produkty pro domácí mazlíčky.

Stane se Home & Living trvalou součástí Lidlu, nebo zůstane jen experimentem? Budoucnost ukáže, ale směr je jasný – i diskonty chtějí víc než jen rohlíky a mléko.

Zdroje: Lebensmittel Zeitung, Kupi.cz