Biedronka, známý polský řetězec, rozvířil vody na Slovensku svou novou strategií. Namísto vlastní věrnostní karty přijímá karty od konkurence. Co to znamená pro slovenský trh a jaké výhody to přináší zákazníkům? Čtěte dál a zjistěte více o této netradiční obchodní taktice.
I když Biedronka zatím v Česku nepůsobí, její expanze na Slovensko přináší zajímavé změny. Tento polský maloobchodní gigant, známý agresivní cenovou politikou, se rozhodl pro neobvyklý krok. Namísto budování vlastního věrnostního programu na Slovensku přijímá věrnostní karty od konkurence.
Pod sloganem „Doneste jejich kartu, odejděte s našimi cenami“ Biedronka láká zákazníky na výrazné slevy. Stačí předložit věrnostní kartu jiného řetězce a můžete si odnést „produkt týdne“ za zlomek ceny. Například aviváž Coccolino, běžně za 3,29 eura, je nyní k mání za 0,99 eura. To je sleva, která se neodmítá.
Biedronka akceptuje široké spektrum věrnostních karet od řetězců jako Lidl, Billa nebo Tesco. Zákazník může použít jednu kartu denně a koupit maximálně dva kusy akčního zboží. Bez nutnosti složité registrace do nového systému je to pro zákazníky lákavá nabídka.
V souvislosti s touto strategií se objevily otázky ohledně ochrany osobních údajů. Biedronka však ujišťuje, že žádné údaje z předložených karet nezpracovává. Slouží pouze jako vizuální doklad pro slevu.
Na ulici v Bratislavě jsme se zeptali několika kolemjdoucích, co si myslí o nové strategii Biedronky.
Jana (34 let) nám s nadšením sdělila, že má věrnostní kartu Tesco, kam chodí nakupovat pravidelně, a teď je ráda, že s ní bude moct ušetřit i v Biedronce. Martin (45 let) se zamyslel nad tím, že jde o opravdu chytrý tah, a je zvědavý, jak na to zareagují ostatní řetězce. Petra (28 let) dodala, že doufá, že Biedronka brzy otevře i v jejím městě, protože se těší na tyto nové slevy.
Biedronka má v Polsku silnou pozici s více než 3 500 prodejnami. Na Slovensku zatím působí v několika městech, ale plánuje expanzi až na 50 prodejen do konce příštího roku. Přestože čelí vyšším nákladům na otevření prodejen než v Polsku, její plány jsou ambiciózní.
V Česku zatím podobná iniciativa chybí. Nicméně vzhledem k rostoucí konkurenci na trhu a tlaku na inovace není vyloučeno, že se podobné strategie objeví i zde. Zatím si ale musíme počkat.
Zdroj: Kupi.cz