Mohli byste jíst křupavé croissanty doslova každý den? A co takhle vonět jako nejpopulárnější francouzské pečivo? Lidl přišel před Vánocemi s překvapivou novinkou, kterou mezi jeho privátními značkami asi nikdo nečekal. Ve Spojených státech představil vlastní parfém Eau de Croissant, má to ale háček. Nedá se totiž koupit.
Ty nejžádanější parfémy se vyrábí jen z těch nejlepších přísad. Přesto se hitem letošních Vánoc stala vůně řetězce Lidl, kterou zatím nikdo ani nevyzkoušel. Už teď z ní ale lidé šílí. A stačila k tomu jediná ingredience: křupavý máslový croissant za 49 centů (v přepočtu asi 12 korun). Ten je u amerických zákazníků tak populární, že si nově vysloužil i vlastní vůni.
Řetězec Lidl představil svůj Eau de Croissant začátkem prosince na Instagramu, který je rovněž jediným místem, kde lze limitovanou edici 100 kusů získat. Musíte si o ně totiž zasoutěžit. Až do 18. prosince tak mohou zájemci zkoušet své štěstí a doufat, že budou mezi stovkou „neodolatelně vonících“ šťastlivců. Z obrovského zájmu nejen amerických fanoušků je ale už nyní jasné, že půjde o cenný sběratelský úlovek. Soutěžní příspěvek má už nyní přes 16 tisíc komentářů.
„Vonět jako procházka po Paříži? Ano, prosím,“ píše například pod soutěžním příspěvkem jedna z komentujících. „Doufám, že bude dostupný i v Evropě, tohle je sen,“ přidává se další.
Na vývoji parfému se podílela britská parfumérka Sarah McCartney, jejímž úkolem bylo stvořit vůni zachycující hřejivé a lákavé aroma košíku plného čerstvě upečeného a z trouby vytaženého máslového pečiva. Největší pozornost ale poutá samotný flakon ve tvaru masivního zlatavého croissantu, který ukrývá 15 ml parfému.
„O letošních svátcích jsme si chtěli užít trochu zábavy a zákazníkům dát něco, co bude doslova šířit radost. Eau de Croissant hravě odkazuje na produkty, které naši zákazníci milují a u kterých se vždy mohou spolehnout na příznivou cenu,“ uvedl pro zahraniční média tiskový mluvčí Lidlu ve Spojených státech.
Pokud jste právě dostali na sladce máslový parfém z Lidlu „chuť“, na trhu ho bohužel nenajdete. Existuje ale celá řada jiných značek, které se rozhodly inspirovat oblíbenými druhy pečiva. Řadí se do kategorie tzv. gurmánských vůní a u lidí jsou velmi populární.
Mnohé se dokonce dají koupit na našem trhu, přičemž obvykle bývají řazené mezi unisex vůně. Jaké nás v redakci zaujaly a jaké aroma podle popisu slibují?
Ani milovníci slaných chutí ale nemusí s limitkami řetězců přijít zkrátka. Stačí si třeba počkat na speciální edice parfémů světově proslulých fastfoodů. Ty v průběhu let zjistily, že lidé bizarní kombinace ve flakonech přitahují a slouží jako dobrá reklama i příležitost pro fanoušky získat jedinečné produkty.
Velký rozruch například letos na jaře vyvolala síť pizzerií Domino’s, která ve Velké Británii a Irsku vyhlásila soutěž o exkluzivní 30ml parfémovanou vodu Eau de Passion s vůní pepperoni salámu a koření. Nebyla přitom první, parfém s vůní pizzy uvedl na trh i konkurenční Pizza Hut, a to už v roce 2012. Loni zase internet šílel z parfému řetězce KFC s názvem No.11 Eau de BBQ, který se prodával za cca 325 korun a lákal na kouřově kořeněné aroma evokující ty nejlepší dobroty z grilu.
Zdroje: Lidl US, Food & Wine, New York Post, Kupi.cz