Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Kdo nestihne, má smůlu. PPL i Zásilkovna významně zkracují od listopadu čas na vyzvednutí zásilek

Mino Surkala / Shutterstock.com

Doručovací společnosti reagují na každoroční předvánoční nápor. Od listopadu se mění pravidla – místo týdne budete mít na vyzvednutí balíku jen pár dní. Co za tím stojí a jak to ovlivní zákazníky?

Přečtěte si také

Horoskop na týden od 27. října do 2. listopadu 2025: Blíženci budou zářit, Štíři sílí a Rybám pomůže klid

Vánoční sezóna přináší změny

Od 3. listopadu 2025 PPL zkracuje úložní dobu v PPL shopech ze 7 na 4 kalendářní dny, v boxech zůstává 3 dny. Podobně reaguje i Zásilkovna, která oznámila, že balíky bude držet ve výdejních místech jen 4 dny s možností prodloužení o další 2.

Obě firmy zdůvodňují změnu přetížením sítě. „V posledních měsících roku se objem zásilek navyšuje až o 50 %. Zkrácení úložní doby nám umožní zvýšit kapacitu výdejních míst a zrychlit obrat zásilek,“ uvedla PPL na svém webu.

Kratší úložní doba, větší kapacita

Zákazníci si tak budou muset pečlivěji hlídat oznámení o doručení. Cílem není komplikovat život, ale zabránit zahlcení výdejen a zajistit, že se balíky dostanou k co nejvíce lidem včas. PPL i Zásilkovna uvádějí, že jde o opatření dočasné, navázané na vánoční špičku.

„Loni jsme se k balíku dostali po týdnu a už ležel někde v depu. Letos se tomu chceme vyhnout,“ přiznal mluvčí jednoho z větších e-shopů, který si přál zůstat v anonymitě.

Photo Nature Travel / Shutterstock.com

Co na to respondenti?

Redakce Kupi oslovila několik zákazníků, jak novinku vnímají.

  • Eva, 38 let, Brno:Chápu to, ale když mám směny v nemocnici, někdy prostě nemůžu dojít včas. Pomohlo by, kdyby šlo vše prodloužit přes aplikaci.“
  • Tomáš, 42 let, Praha: „Já si balíky nechávám do boxů. Tři dny mi zatím stačí, ale o Vánocích bych uvítal aspoň den navíc.“
  • Lucie, 27 let, Plzeň:Před Vánoci nakupuju hodně dárků, takže hlídat termíny bude fuška. Aspoň že aplikace posílá upozornění.“
  • Karel, 55 let, Ostrava: „Dřív to bývalo delší, ale chápu, že když mají přepravci takové objemy, jinak by to nezvládli.“

Ostatní doručovací společnosti, jako DPD Czech Republic nebo Česká pošta, zatím žádné podobné změny neoznámily. DPD stále uvádí standardní úložní dobu 7 dní, Česká pošta umožňuje prodloužení individuálně, ale neplánuje hromadnou úpravu.

Zkrácení úložní doby může být pro část zákazníků nepříjemné, ale v konečném důsledku jde o snahu systém zefektivnit. Vánoční sezóna je pro přepravce zkouškou trpělivosti i logistiky. Zákazníci by proto měli reagovat rychleji, sledovat notifikace a v případě potřeby si vyzvednutí prodloužit přes aplikace přepravců.

Zdroje: PPL, Zásilkovna, Kupi.cz