Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Je libo dorty a koláčky z kaváren Tchibo jen za půlku? Na zachraňování jídla Češi slyší a číhají na výprodejové balíčky

Magda Wygralak / Shutterstock.com

Síť kaváren a prodejen Tchibo se u nás spojuje s platformou Nesnězeno a rozšiřuje počet poboček, ve kterých je možné každý den zachraňovat přebytky sladkého i slaného pečiva, které by jinak skončily v koši. Zákazníci tak mohou nejen přispět k boji proti plýtvání potravinami, ale ještě si pochutnat na dobrotách s 50% slevou. Kde jsou výprodejové balíčky z Tchiba dostupné? A co všechno můžete uvnitř najít?

Přečtěte si také

Pečené švestky ve slanině s whisky: Návyková chuťovka, která na večírku zaručeně zmizí ze stolu jako první

Nesnězeno? Pak je to za půlku!

V aplikaci Nesnězeno přibývají v poslední době pobočky Tchibo, ze kterých je možné si kupovat a vyzvedávat balíčky neprodaného pečiva. A to za poloviční cenu.

„Ve společnosti Tchibo dlouhodobě podporujeme odpovědné nakupování, které je ohleduplné k lidem a přírodě. Věříme, že i malé kroky mohou přinášet pozitivní změny. Spolupráce s Nesnězeno je pro nás přirozeným pokračováním našeho závazku k udržitelnosti. Zákazníkům tak nabízíme možnost zapojit se do smysluplné iniciativy a společně s námi přispět k omezení plýtvání,“ uvedla v tiskové zprávě, kterou má redakce Kupi.cz k dispozici, Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager Tchibo CZ/SK.

Co koupíte z Tchiba s 50% slevou?

Obsah výprodejových mixů se každý den mění podle toho, co dané provozovně aktuálně zbude z čerstvé denní nabídky, nejčastěji jsou proto v aplikaci dostupné ve večerních hodinách před koncem otevírací doby. Na výběr bývá malý balíček překvapení za 50 Kč (namísto původní hodnoty 100 Kč) nebo velký za 80 Kč (původně 160 Kč).

A co můžete najít uvnitř? Například přebytky koláčů, dortů, koblížků, zákusků, croissantů i obloženého slaného pečiva.

Tchibo

O balíčky s překvapením je mezi zákazníky zájem

Jen od spuštění pilotního provozu zachránili za posledního půlroku zákazníci téměř dva tisíce balíčků z toho času pěti zapojených prodejen. Nyní se počet poboček rozrostl na čtrnáct – většina je v Praze, další také v Brně, Ostravě, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Kladně nebo Ústí nad Labem. Další by ale měly vzhledem k velké oblibě přibývat.

„Zařazení kaváren Tchibo do aplikace Nesnězeno mě potěšilo. Možnost zachránit jídlo a ještě přitom ušetřit na výborných dobrotách mě baví,“ uvádí pro redakci Kupi.cz například zákaznice Andrea, která již balíček s překvapením v Tchibu vyzkoušela.

Zájem nám potvrzuje i zákazník Martin: „Vyzvedl jsem si už dvakrát velký balíček a byl jsem vždycky moc spokojený. Dorty i koláče byly i navečer čerstvé a chuťově výborné, jako bych je kupoval přes den.“

Na zachraňování Češi slyší

Do zachraňování potravin a pokrmů se v posledních letech Češi pustili s velkou vervou. V supermarketech u nich bodují výprodejové bedýnky s ovocem a zeleninou za pár korun i velké potravinové balíčky dostupné například v prodejnách Penny pod názvem Neplýtváme.

Ve zmíněné aplikaci Nesnězeno pak napříč republikou najdete na 1 800 partnerů z řad restaurací, pekáren nebo bister včetně populárních řetězců, jako je Starbucks nebo Žabka.

ORLEN

Smysluplně ušetřit můžete i na benzínkách

Na podobném principu pak funguje také aplikace Too Good To Go, se kterou nedávno navázala spolupráci i síť čerpacích stanic ORLEN. V průběhu dne si můžete z vybraných pražských a brněnských poboček rezervovat a vyzvedávat tzv. Dobrovaky Stop Cafe se slevou kolem 67 %.

  • Uvnitř těchto balíčků najdete mix neprodaných baget, sendvičů nebo sladkého pečiva. Za slaný Dobrovak zaplatíte 79 korun (namísto původních 240 Kč), za sladký 49 korun (namísto původních plných 150 Kč).

Zájem o zachraňování potravin pak potvrzují i data nedávných průzkumů společností Too Good To Go a STEM/MARK. Podle nich se 87 % Čechů staví proti plýtvání potravinami90 % souhlasí s tím, že by podniky měly nabízet zbylé potraviny za zvýhodněné ceny.

Zdroje: Nesnězeno; Tchibo; respondenti pro Kupi.cz; Orlen