V prvním patře vyřešíte kompletní nákupy drogerie pro celou rodinu, ve druhém vybavíte kuchyni, kancelář, dětský pokojíček i koupelnu. Na Slovensku otevřela první prodejna německého řetězce Müller, kterou ihned zaplavily davy zákazníků. Zanedlouho by měla společnost vstoupit i do Česka. Co všechno najdete v sortimentu této značky? A jaké jsou její další plány?
Slovensko se letos v polovině června stalo devátou zemí, ve které zahájila svou působnost německá skupina Müller. Nová dvoupatrová prodejna se otevřela v Trenčíně v OC City Park a již během prvních dnů ověřila, že zákazníci vítají nového hráče na trhu s velkým nadšením.
„Záujem zákazníkov po otvorení prvej predajne Müller v Trenčíne nás veľmi potešil – už v prvých dňoch sme zaznamenali vysokú návštevnosť a pozitívne reakcie na náš široký sortiment,“ uvedl pro redakci Kupi.cz Tibor Brezovský, výkonný ředitel pro Müller Slovensko & Maďarsko.
Zákazníky společnost nalákala také na speciální slevu 20 % na celý nákup, která platila při příležitosti slavnostního otevření trenčínské pobočky.
Řetězec je mezi zákazníky opravdu populární. Řada Čechů (a donedávna i Slováků) si při návštěvě Rakouska nebo Německa nenechá ujít příležitost k nákupu cenově výhodného nebo u nás nedostupného zboží právě v tomto řetězci. Prodejny Müller, které jsou v Německu největší sítí drogerií, se totiž někdy označují jako multifunkční. Nabízí totiž vše od kosmetiky a parfémů, bytových doplňků nebo chovatelských potřeb přes papírnictví, výtvarné potřeby, hračky a galanterii až po cukrovinky či bio potraviny.
Napříč sortimentem pak najdete jak známé běžné i luxusní značky (ať už drogerie, hraček, nebo menších spotřebičů), tak širokou řadu více než 40 privátních, cenově výhodných značek. Velkou výhodou je rovněž to, že řetězec přináší na okolní trhy různé varianty produktů, které byly doposud dostupné pouze pro německé nebo rakouské zákazníky. Typicky například u pracích prostředků, pleťové a vlasové kosmetiky nebo cukrovinek.
První pobočka na Slovensku je pak pouhým startem. Další by měly rychle začít přibývat například i v Bratislavě nebo Nitře a postupně napříč celou zemí. A co Česko? Zmínky o plánovaném vstupu skupiny Müller na náš trh se objevily už minulý rok, nyní je redakci nepřímo spolu s plány na slovenskou expanzi potvrdil i sám zástupce společnosti.
„Slovenský trh vnímame ako strategicky dôležitý a v najbližších mesiacoch plánujeme otvoriť ďalšie predajne. Celkovo plánujeme až 25 predajní po celom Slovensku. Zároveň sme podnikli prvé kroky k vstupu na český trh, kde bude čoskoro založená nová spoločnosť – ide o ďalší krok v našej dlhodobej expanznej stratégii v strednej a východnej Európe,“ sdělil redakci Kupi.cz Brezovský.
Bližší informace zatím nejsou známé, přesto se pravděpodobně mohou čeští zákazníci již začít těšit.
A na jakou konkurenci se u nás musí řetězec Müller připravit? Z drogerií se jedná především o tři hlavní hráče, z nichž největší je s více než 500 pobočkami po celé republice síť drogerií Teta, dále dm drogerie a Rossmann.
Z řetězců s nepotravinářským zbožím si Češi oblíbili zejména různé diskonty, což dokazuje i jejich narůstající počet na našem trhu. Éru populárních levných nákupů všeho druhu u nás odstartovaly zejména obchody, jako je Pepco nebo Kik. Před pár lety se k nim postupně přidaly i značky Tedi, Action, Primark a HalfPrice, které zákazníky lákají na světové značky i jejich levnější alternativy.
Od června se pak na seznam zařadilo i další velké jméno z Německa – řetězec Woolworth, který první pobočky otevřel v Třebíči a v Žatci. Jak jsme již za redakci Kupi.cz informovali dříve, na českém a slovenském trhu plánuje společnost do roku 2026 otevřít až 20 poboček, kromě velkých měst se chce soustředit i na menší obce, kde podobná nabídka často chybí.
Zdroje: Müller, Aktuality.sk, Kupi.cz