Třináctý ročník ocenění Superbrands odhaluje své letošní vítěze. Zlatou pečetí, kterou si určitě alespoň podvědomě vybavíte z některých výrobků, se mohou pyšnit další z úspěšných, důvěryhodných a prestižních značek. Ocenění je u nás zvlášť významné, protože obchodníci se do něho nemohou sami přihlásit a nominace získávají na základě hlasů od spotřebitelů. Z nich následně vybírá vítěze odborná porota. Které značky na trhu zákazníci milují?
Ani mezi letošními držiteli ocenění Superbrands nechybí známá jména, která každoročně obhajují svou dominantní pozici na trhu. Dlouhodobé přízni spotřebitelů se již od roku 2014 těší například síť trafik Geco a produkty Vileda, Kores či ScanQuilt. A samozřejmě také dm drogerie, která tento ročník oslavila vítězství již potřinácté za sebou.
„Ocenění Superbrands, které jsme získali poprvé v roce 2013 a letos potřinácté, pro nás znamená mnohem víc než jen prestižní uznání. Jsme hrdí na to, že jsme byli odbornou porotou Brand Council opět oceněni jako značka, která je symbolem síly, inovací a odpovědnosti. Vnímáme ho jako závazek, který nás motivuje k tomu, abychom to, co umíme, i nadále dělali co nejlépe. Děkujeme našim zákazníkům za jejich důvěru a podporu,“ sdělil redakci Kupi.cz Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.
Své nedílné místo má na seznamu oceněných každým rokem také řetězec Kaufland. „Ocenění Superbrands pro nás představuje významné uznání našeho dlouhodobého úsilí o kvalitu, spokojenost zákazníků a aktivní přístup k udržitelnosti. Vnímáme to jako závazek k neustálému zlepšování a udržení vysokého standardu, který od nás naši zákazníci i zaměstnanci očekávají,“ komentovala pro Kupi.cz tisková mluvčí Renata Maierl.
Každý rok se mezi oceněnými, kteří jsou jakožto držitelé titulu lídry v oblasti dobrých vztahů se zákazníky, inovace a úspěšné praxe, objeví také řada zajímavých nováčků. Letos si například poprvé srdce zákazníků i odborné poroty získala síť posiloven Form Factory Fitness Clubs nebo rodinná palírna Žufánek.
„Ocenění Superbrands 2025 nás upřímně moc potěšilo. Do soutěže se nejde přihlásit, musí vás vybrat sami na základě spousty faktorů a průzkumů veřejného mínění. Znamená to pro nás, že jsme opravdu silná a známá značka a že máme u zákazníků důvěru. A to je moc hezké. Zvláště když letos slavíme 25 let na trhu,“ uvedl pro Kupi.cz lihovarník a šéf podniku Martin Žufánek.
Zlatou pečeť letos získaly také mnohé další značky, které běžně potkáváme během nákupů v obchodech. K vítězům patří například produkty Franz Josef Kaiser, Smetanito, Ondrášovka, Loyd, McCain, Penam, Sunar, Finish, Primalex, Tantum Verde či Vinselekt Michlovský.
Ocenění pak mimo jiné získalo i klenotnictví Klenoty Aurum, síť kaváren Costa Coffee, společnost Smartwings, klinika Medicom Clinic nebo FAnn parfumerie, která na našem trhu působí již 34 let. „Toto ocenění vnímáme jako odraz důvěry, kterou do nás vkládají naši zákazníci, a také jako ocenění práce našich skvělých poradkyň, které tvoří srdce FAnn parfumerií. Jsme vděční a motivovaní pokračovat v tom, co děláme nejlépe – přinášet krásu a radost do každodenního života,“ řekl Kupi.cz Radek Voňavka, ředitel sítě FAnn parfumerií.
Na kompletní seznam držitelů titulu se můžete podívat zde.
Nedávno u nás proběhlo také vyhlášení soutěže Mastercard o titul Obchodníka roku 2024, který z přihlášených projektů vybírají sami zákazníci. Na základě internetového hlasování, do kterého se letos zapojilo více než 85 tisíc lidí, si cenu veřejnosti opět odnesla společnost Lidl. Triumf oslavila i síť lékáren Dr.Max, která obhájila své prvenství jako absolutní vítěz. V jednotlivých kategoriích potom bodovaly například obchody OBI, dm drogerie, IKEA, Alza, Datart, Super ZOO, Bambule nebo Rohlík.cz.
Letos se rovněž rozdávala historicky první cena za dlouhodobý přínos v rozvoji retailu, kterou si odnesla společnost COOP za projekt automatizovaných prodejen 24/7. „Toto speciální ocenění je výrazem uznání a poděkování za dlouhodobě úspěšný projekt, který přispívá ke zkvalitnění života lidí a má velký potenciál další expanze i za hranice České republiky,“ uvedl Tomáš Večerek, manažer pro vztahy s obchodníky ze společnosti Mastercard pro Česko a Slovensko.
Zodpovědným obchodníkem dvaadvacátého ročníku se staly společnosti Kaufland a Tesco, které odborná porota garantovaná Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR ocenila především pro spolupráci s regionálními dodavateli, podporu českých řemesel a kvalitu domácích potravin.
Zdroje: Kupi.cz, Superbrands, Obchodník roku Mastercards