Košík vstoupil do dalších regionů, do konce roku pokryje téměř celou republiku. Konkurence chystá podobné změny

Řidič a auto s logem Košíku Košík.cz

Skoro půl milionu Čechů a více než 220 tisíc nových domácností. Přesně tolik jich díky online supermarketu Košík.cz může od května nakupovat čerstvé potraviny s doručením až domů jen pár hodin od objednání. U velkých nákupů vždy s dopravou zdarma, s možností využívat výhodné množstevní slevy Multikup. Pro konkurenci velká výzva, jak dostat své služby i do menších měst.

Přečtěte si také

Obchodní řetězce myslí na své zaměstnance. Zřídily speciální linky a centra, která jim pomáhají zvládat těžké situace

Rozšíření v deseti krajích přichází po úspěšném pilotním provozu minulých týdnů, který se odehrával na Českolipsku a v městech a vesnicích Olomouckého a Zlínského kraje. I v nových oblastech bude samozřejmostí skvělý servis, přičemž doprava na velké nákupy potravin bude vždy zdarma a u menších nákupů se cena dopravy často bude pohybovat jen v řádech desetikorun.

V mobilní aplikaci bude možné nejen provést objednávku, ale také sledovat polohu doručení v reálném čase. Stejně jako v jiných oblastech, i v nových městech bude možné přidat zapomenuté zboží do již uzavřené objednávky nebo jednoduše reklamovat s okamžitou kompenzací v případě nespokojenosti. Pro dlouhodobé zákazníky bude k dispozici bezplatný telefonický asistent.

Žena si objednává online PeopleImages.com - Yuri A / Shutterstock.com

Sortiment bude blíže zákazníkům

Speciální péči Košík věnoval sortimentu, který je připraven ve spolupráci s velkoprodejnami Makro. Košík v nových městech nabídne výběr ze 14 tisíc položek potravin nebo potřeb pro domácnost. Zastoupeny budou kvalitní značky všech cenových kategorií, ale také bezkonkurenčně nejlepší čerstvé maso a ryby. Právě u ryb to platí doslovně. Košík garantuje doručení až na práh domova už od 48 hodin od výlovu.

„Celá řada lidí si díky nám poprvé objedná potraviny online. A i proto to bereme opravdu vážně. Chceme, aby dostali službu, ze které budou nadšení. Pochopí, že právě my jsme jejich partner pro doplnění spíže nebo lednice, když musí být doma s nemocným dítětem, nakupovat pro rodiče na venkově, anebo když se jim prostě nechce trávit hezké odpoledne v autě cestou do supermarketu,“ řekl pro Kupi Ivan Utěšil, ředitel Košíku.

Do těchto měst nově zavítá Košík

• Karviná – cca 60 000 obyvatel

• Česká Lípa – cca 40 000 obyvatel

• Písek – cca 35 000 obyvatel

• Příbram – cca 35 000 obyvatel

• Břeclav – cca 27 000 obyvatel

• Hodonín – cca 27 000 obyvatel

• Nový Jičín – cca 26 000 obyvatel

• Blansko – cca 25 000 obyvatel

• Klatovy – cca 25 000 obyvatel

• Strakonice – cca 25 000 obyvatel

• Valašské Meziříčí – cca 25 000 obyvatel

• Hranice na Moravě – cca 20 000 obyvatel

• Vysoké Mýto – cca 15 000 obyvatel

• Nový Bor – cca 14 000 obyvatel

• Frenštát pod Radhoštěm – cca 13 000 obyvatel

• Dobříš – cca 12 000 obyvatel

• Frýdlant nad Ostravicí – cca 12 000 obyvatel

• Litovel – cca 12 000 obyvatel

• Mohelnice – cca 12 000 obyvatel

• Choceň – cca 10 000 obyvatel

• Mimoň – cca 8 000 obyvatel

• Adamov – cca 7 000 obyvatel

• Plasy – cca 5 000 obyvatel

• Stráž pod Ralskem – cca 5 000 obyvatel

• Jáchymov – cca 3 000 obyvatel

Kurýr Košíku Košík.cz

BILLA chystá obdobné změny

Například společnost BILLA se rozhodla rozšířit svou síť služeb pomocí mobilní aplikace, přes kterou zákazníci mohou nakupovat z pohodlí domova. Od spuštění ostrého provozu v září loňského roku se více než 30 000 zákazníků pravidelně obrací na online nákupy prostřednictvím BILLA e-shopu. Dosud proběhlo více než 150 000 transakcí, z nichž 70 % představují opakované nákupy.

„BILLA postupně naplňuje své cíle a spuštění e-shopu vloni bylo jedním z nich. Musíme říct, že jeho spuštění naplnilo naše očekávání. Jeho úspěch nás těší a současně nás motivuje k jeho dalšímu rozvoji. Do konce roku 2025 máme ambici mít plně automatizované sklady a v kombinaci se službou Click&collect nabídnout naše služby zákazníkům po celé České republice,“ řekl pro Kupi Marek Doležal, generální ředitel BILLA ČR.

Obchod Billa Veebass / Shutterstock.com

PENNY otevírá nové prodejny

Ani obchodní řetězec PENNY nezahálí a snaží se své služby vylepšit natolik, aby byly srovnatelné s konkurencí. Proto také tento rok obchodní řetězec PENNY otevřel již druhou novou pobočku. A tím rozhodně nekončí. Do konce roku chystá otevřít ještě další prodejny i v menších městech.

Rozšiřujeme naši síť do všech míst, kde to dává smysl z hlediska počtu potenciálních zákazníků a vzdálenosti našich dalších prodejen. Z Krnova do nejbližší prodejny PENNY museli doposud zákazníci cestovat kolem 20 kilometrů buď do Opavy nebo Bruntálu. Takže jsme moc rádi, že se podařilo toto bílé místo na mapě vyplnit. Další pobočky tento rok určitě otevřeme, ale prozatím neprozradíme kde,“ uvedl pro Kupi vedoucí oddělení expanze PENNY Pavol Bucko.

Zdroje: Kupi, TZ Makro, PENNY, BILLA