Bez fanfár, bez plakátů. Polský řetězec Worldbox otevřel první prodejny na Slovensku a už tiše operuje i v Česku. Co nabízí a jak obstojí v konkurenci zavedených značek?
Zatímco jiné značky pořádají tiskové konference a zaplavují sociální sítě influencery, Worldbox šel na to úplně jinak. Bez velkých gest, ale s jasnou strategií. Za značkou stojí polská skupina CCC Group, jeden z největších prodejců obuvi ve střední Evropě, který v Česku provozuje i síť prodejen CCC.
Polský řetězec zaměřený na sportovní a streetwearovou módu si nejdřív potichu našel místo v českých obchodních centrech a začátkem července 2025 oficiálně vstoupil i na slovenský trh. První slovenské prodejny otevřely v Bratislavě (Bory Mall) a Liptovském Mikuláši (Retail Park). Ani tam se nedočkáte velkolepého spouštění. Stačí otevřít dveře a jste uvnitř. Interiér v duchu městského minimalismu, regály plné značek, které znají puberťáci i jejich rodiče.
Pokud jste nikdy neslyšeli o tom, že Worldbox už nějakou dobu působí i u nás, nejste sami. Český trh si testuje pomalu. Aktuálně najdete jeho kamenné prodejny v těchto městech:
Redakce Kupi.cz se vydala právě do Starého Města. Prodejna je kompaktní, ale přehledná. Nabídka zahrnuje klasiky jako Nike Air Force, 4F, Adidas, Puma, Guess, Only, ale i méně známé kousky od Under Armour nebo značkové mikiny Champion. Překvapilo nás, že i v menším městě funguje dobře doplněný sortiment, a podle slov prodavačky na této prodejně bude zboží ještě tento týden doplněno.
„Když hledám něco značkového a nechce se mi do Zlína nebo Brna, dojdu si sem. Mají toho překvapivě dost,“ říká paní Alena, maminka dvou školáků. „Koupila jsem synům značkové tenisky Quiksilver za 499 Kč a teplákovky s 50% slevou za necelou pětistovku,“ dodala.
Sortiment cílí hlavně na zákazníky, kteří se chtějí obléknout sportovně, pohodlně a značkově, ale bez přemrštěných cen. V regálech nechybí jména jako: Nike, Adidas, Puma, Reebok, Vans, Guess, Tom Tailor, Skechers, Under Armour a další.
Na rozdíl od některých konkurentů Worldbox nedoplňuje nabídku vlastními značkami. Sází čistě na sílu známých log a módních trendů. A to se může ukázat jako výhoda.
Worldbox vstupuje na trh, který je silně obsazený. Mezi hlavní konkurenty v Česku patří:
Každý z nich má trochu jinou strategii. Sportisimo dominuje cenami a šíří sortimentu, JD Sports a Foot Locker cílí na mladé s důrazem na streetwear a trendy. Worldbox se zdá být někde uprostřed – ne tak masový jako Sportisimo, ale dostupnější než Foot Locker.
Zeptali jsme se několika návštěvníků prodejny ve Starém Městě, proč chodí právě do Worldboxu:
Zda Worldbox uspěje, ukáže čas. Ale jisté je, že jeho přístup je jiný než u většiny řetězců. Nenápadný, ale důsledný. A možná právě to mu v době přesycené reklamy hraje do karet.
Zdroj: worldbox.pl, Kupi.cz, respondenti redakce