Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Do Česka potichu vstoupil nový řetězec Worldbox. Nabízí značkové oblečení bez přemrštěných cen

Kupi.cz

Bez fanfár, bez plakátů. Polský řetězec Worldbox otevřel první prodejny na Slovensku a už tiše operuje i v Česku. Co nabízí a jak obstojí v konkurenci zavedených značek?

Přečtěte si také

Komáři útočí na Česko. Funguje na ně domácí past s cukrem, která je lapí a nepustí ven

Tiše, ale jistě. Worldbox expanduje

Zatímco jiné značky pořádají tiskové konference a zaplavují sociální sítě influencery, Worldbox šel na to úplně jinak. Bez velkých gest, ale s jasnou strategií. Za značkou stojí polská skupina CCC Group, jeden z největších prodejců obuvi ve střední Evropě, který v Česku provozuje i síť prodejen CCC.

Polský řetězec zaměřený na sportovní a streetwearovou módu si nejdřív potichu našel místo v českých obchodních centrech a začátkem července 2025 oficiálně vstoupil i na slovenský trh. První slovenské prodejny otevřely v Bratislavě (Bory Mall) a Liptovském Mikuláši (Retail Park). Ani tam se nedočkáte velkolepého spouštění. Stačí otevřít dveře a jste uvnitř. Interiér v duchu městského minimalismu, regály plné značek, které znají puberťáci i jejich rodiče.

Kde je Worldbox v Česku?

Pokud jste nikdy neslyšeli o tom, že Worldbox už nějakou dobu působí i u nás, nejste sami. Český trh si testuje pomalu. Aktuálně najdete jeho kamenné prodejny v těchto městech:

  • Karlovy Vary (OC Varyáda)
  • Liberec (Forum Liberec)
  • Staré Město u Uherského Hradiště (OC Retail Park)

Redakce Kupi.cz se vydala právě do Starého Města. Prodejna je kompaktní, ale přehledná. Nabídka zahrnuje klasiky jako Nike Air Force, 4F, Adidas, Puma, Guess, Only, ale i méně známé kousky od Under Armour nebo značkové mikiny Champion. Překvapilo nás, že i v menším městě funguje dobře doplněný sortiment, a podle slov prodavačky na této prodejně bude zboží ještě tento týden doplněno.

„Když hledám něco značkového a nechce se mi do Zlína nebo Brna, dojdu si sem. Mají toho překvapivě dost,“ říká paní Alena, maminka dvou školáků. „Koupila jsem synům značkové tenisky Quiksilver za 499 Kč a teplákovky s 50% slevou za necelou pětistovku,“ dodala.

Kupi.cz

Co všechno nabízí?

Sortiment cílí hlavně na zákazníky, kteří se chtějí obléknout sportovně, pohodlně a značkově, ale bez přemrštěných cen. V regálech nechybí jména jako: Nike, Adidas, Puma, Reebok, Vans, Guess, Tom Tailor, Skechers, Under Armour a další.

Na rozdíl od některých konkurentů Worldbox nedoplňuje nabídku vlastními značkami. Sází čistě na sílu známých log a módních trendů. A to se může ukázat jako výhoda.

Jaká je konkurence?

Worldbox vstupuje na trh, který je silně obsazený. Mezi hlavní konkurenty v Česku patří:

  • Sportisimo
  • A3 Sport
  • Foot Locker
  • Sizeer
  • JD Sports

Každý z nich má trochu jinou strategii. Sportisimo dominuje cenami a šíří sortimentu, JD Sports a Foot Locker cílí na mladé s důrazem na streetwear a trendy. Worldbox se zdá být někde uprostřed – ne tak masový jako Sportisimo, ale dostupnější než Foot Locker.

Co na to respondenti?

Zeptali jsme se několika návštěvníků prodejny ve Starém Městě, proč chodí právě do Worldboxu:

  • Lucie, 26 let: „Mám ráda Vansky, ale nechci si je objednávat přes e-shopy. Tady si je prostě zkusím a jdu.“
  • Radim, 40 let: „Beru tu boty pro kluky. Mají značky, které frčí, a cenově to jde.“
  • Jana, 31 let: „Líbí se mi, že tu nemají zmatek jako v některých jiných obchodech. Je to čisté, klidné, bez nátlaku.“
  • Patrik, 18 let: „Pro mě to je místo, kde si koupím Nike, co zrovna letí. Ale taky mikiny, co nenajdu jinde.“

Co bude dál?

Zda Worldbox uspěje, ukáže čas. Ale jisté je, že jeho přístup je jiný než u většiny řetězců. Nenápadný, ale důsledný. A možná právě to mu v době přesycené reklamy hraje do karet.

Zdroj: worldbox.pl, Kupi.cz, respondenti redakce