Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Zaplatili, čekali, ale zboží nikde! Zákazníci OKAY a JENA zuří, firma mlčí a bojuje s insolvencí

TY Lim / Shutterstock.com

Zákazníci společnosti OKAY Holding a. s., do které kromě OKAY elektra patří také JENA nábytek, si stěžují na nedodané objednávky a nulovou komunikaci. Situaci ještě komplikuje insolvenční řízení, které firmu OKAY aktuálně sužuje. Co dělat, když vám zboží nedorazí? A jak se bránit?

Přečtěte si také

Zákazníci si stěžovali, Alza couvla. Balíky nově uloží maximálně do 140 cm

Když čekáte na nábytek, ale nedočkáte se

Problémy s nedodaným zbožím začali hlásit zákazníci společností OKAY a JENA nábytek. Na portálu VašeStížnosti.cz dTestu se množí příběhy lidí, kteří zaplatili, ale své zboží nedostali.Takový scénář zažívají

Například pan Oldřich Z. si koncem února objednal a zaplatil křeslo Duo Panama. Objednávka byla potvrzena, peníze odešly, ale křeslo nikde. A co zákaznická podpora? Ticho. „Nereagují na e-maily, telefon nezvedají,“ popisuje svou zkušenost.

Podobnou situaci zažila i paní Eliška B. Objednala si rohovou sedací soupravu s termínem dodání do devíti dnů. Po čtrnácti dnech sedačka stále nikde. „Nikdo mi neodpovídá na e-maily, nezvedá telefon,“ stěžuje si. Nakonec odstoupila od smlouvy, ale peníze zatím zpět nedostala.

„Stížnosti na OKAY elektro jsou vedeny pod uvedeným subjektem OKAY Holding a. s. (OKAY s. r. o.; JENA - nábytek, s. r. o.), neboť se jedná o obchod dané společnosti,“ prozradil pro Kupi.cz Martin Pitron z právního oddělení dTestu a také přímo koordinátor projektu VašeStížnosti.cz.

„Na zmíněnou společnost v rámci služby VašeStížnosti.cz evidujeme 392 veřejných stížností, přičemž 22 z nich evidujeme od začátku tohoto roku. Valná většina všech stížností se týká právě nedodaného zboží. V rámci naší poradenské činnosti celkově (spotřebitelská poradna + služba VašeStížnosti.cz) evidujeme od začátku tohoto roku více než 50 dotazů a stížností, od roku 2021 dokonce více než tisíc,“ doplňuje Pitron.

„Společnost nám v minulosti poskytovala součinnost při řešení sporů v rámci služby VašeStížnosti.cz, přičemž úspěšnost řešení stížností dohodou se spotřebitelem byla přes 50 %. V současnosti se však již ke stížnostem nevyjadřuje,“ uzavírá koordinátor projektu VašeStížnosti.cz.

fizkes / Shutterstock.com

Insolvence: Co to znamená pro zákazníky?

Situaci komplikuje fakt, že společnost OKAY s. r. o. je v insolvenci. Dne 10. března 2025 bylo zahájeno insolvenční řízení a 20. března bylo rozhodnuto o úpadku. Věřitelé mají nyní dva měsíce na to, aby přihlásili své pohledávky. Pokud to nestihnou, jejich nároky nebudou v rámci insolvenčního řízení uspokojeny. Přihlášky je nutné podávat prostřednictvím formuláře dostupného na webu Ministerstva spravedlnosti nebo v insolvenčním rejstříku. Adresa formuláře je isir.justice.cz, kde najdete i pokyny k jeho vyplnění.

dTest radí, jak se bránit

Podle dTestu má prodávající povinnost dodat zboží ve sjednaném termínu, pokud byla kupní cena uhrazena. Spotřebitelé mají také právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů, a to i před doručením zboží. V případě insolvence však může být vymáhání peněz složitější.

„Je důležité, aby zákazníci co nejdříve přihlásili své pohledávky do insolvenčního řízení,“ uvádí dTest. Pokud se ocitnete v podobné situaci, doporučuje obrátit se na právníka nebo odborníka na spotřebitelské právo.

Mlčící zákaznická podpora

V rámci přípravy tohoto článku jsme se pokusili kontaktovat zákaznickou linku společnosti OKAY. Bohužel, do uzávěrky článku jsme neobdrželi žádnou odpověď.

Co dělat, když jste v podobné situaci?

Pokud jste si objednali zboží, které nedorazilo, a firma nekomunikuje, postupujte následovně:

  1. Zkuste kontaktovat společnost prostřednictvím všech dostupných kanálů (e-mail, telefon, sociální sítě).
  2. Pokud nedostanete odpověď, odstupte od smlouvy.
  3. Přihlaste svou pohledávku do insolvenčního řízení (pokud se jedná o firmu v insolvenci).
  4. Obrátit se můžete i na dTest nebo na právníka specializujícího se na spotřebitelské právo.

Zdroje: dTest, Mojestiznosti.cz, Kupi.cz