Zákazníci společnosti OKAY Holding a. s., do které kromě OKAY elektra patří také JENA nábytek, si stěžují na nedodané objednávky a nulovou komunikaci. Situaci ještě komplikuje insolvenční řízení, které firmu OKAY aktuálně sužuje. Co dělat, když vám zboží nedorazí? A jak se bránit?
Problémy s nedodaným zbožím začali hlásit zákazníci společností OKAY a JENA nábytek. Na portálu VašeStížnosti.cz dTestu se množí příběhy lidí, kteří zaplatili, ale své zboží nedostali.Takový scénář zažívají
Například pan Oldřich Z. si koncem února objednal a zaplatil křeslo Duo Panama. Objednávka byla potvrzena, peníze odešly, ale křeslo nikde. A co zákaznická podpora? Ticho. „Nereagují na e-maily, telefon nezvedají,“ popisuje svou zkušenost.
Podobnou situaci zažila i paní Eliška B. Objednala si rohovou sedací soupravu s termínem dodání do devíti dnů. Po čtrnácti dnech sedačka stále nikde. „Nikdo mi neodpovídá na e-maily, nezvedá telefon,“ stěžuje si. Nakonec odstoupila od smlouvy, ale peníze zatím zpět nedostala.
„Stížnosti na OKAY elektro jsou vedeny pod uvedeným subjektem OKAY Holding a. s. (OKAY s. r. o.; JENA - nábytek, s. r. o.), neboť se jedná o obchod dané společnosti,“ prozradil pro Kupi.cz Martin Pitron z právního oddělení dTestu a také přímo koordinátor projektu VašeStížnosti.cz.
„Na zmíněnou společnost v rámci služby VašeStížnosti.cz evidujeme 392 veřejných stížností, přičemž 22 z nich evidujeme od začátku tohoto roku. Valná většina všech stížností se týká právě nedodaného zboží. V rámci naší poradenské činnosti celkově (spotřebitelská poradna + služba VašeStížnosti.cz) evidujeme od začátku tohoto roku více než 50 dotazů a stížností, od roku 2021 dokonce více než tisíc,“ doplňuje Pitron.
„Společnost nám v minulosti poskytovala součinnost při řešení sporů v rámci služby VašeStížnosti.cz, přičemž úspěšnost řešení stížností dohodou se spotřebitelem byla přes 50 %. V současnosti se však již ke stížnostem nevyjadřuje,“ uzavírá koordinátor projektu VašeStížnosti.cz.
Situaci komplikuje fakt, že společnost OKAY s. r. o. je v insolvenci. Dne 10. března 2025 bylo zahájeno insolvenční řízení a 20. března bylo rozhodnuto o úpadku. Věřitelé mají nyní dva měsíce na to, aby přihlásili své pohledávky. Pokud to nestihnou, jejich nároky nebudou v rámci insolvenčního řízení uspokojeny. Přihlášky je nutné podávat prostřednictvím formuláře dostupného na webu Ministerstva spravedlnosti nebo v insolvenčním rejstříku. Adresa formuláře je isir.justice.cz, kde najdete i pokyny k jeho vyplnění.
Podle dTestu má prodávající povinnost dodat zboží ve sjednaném termínu, pokud byla kupní cena uhrazena. Spotřebitelé mají také právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů, a to i před doručením zboží. V případě insolvence však může být vymáhání peněz složitější.
„Je důležité, aby zákazníci co nejdříve přihlásili své pohledávky do insolvenčního řízení,“ uvádí dTest. Pokud se ocitnete v podobné situaci, doporučuje obrátit se na právníka nebo odborníka na spotřebitelské právo.
V rámci přípravy tohoto článku jsme se pokusili kontaktovat zákaznickou linku společnosti OKAY. Bohužel, do uzávěrky článku jsme neobdrželi žádnou odpověď.
Pokud jste si objednali zboží, které nedorazilo, a firma nekomunikuje, postupujte následovně:
Zdroje: dTest, Mojestiznosti.cz, Kupi.cz