Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Skenujte zboží už během nákupu. Které řetězce tuto novinku nabízejí?

aslysun / Shutterstock.com

Supermarkety budoucnosti se obejdou bez klasických pokladen. Významně tomu napomáhají nové technologie. V posledních letech se k nám rozšířil například trend skenování kódů zboží během nákupu. Nemusíte tedy nic vykládat na pokladní pás ani vyndávat z košíku u samoobslužné pokladny. Stačí vám skener nebo mobilní aplikace a zaplaceno pak máte během několika vteřin. Kde už nyní službu využijete?

Přečtěte si také

Vaše avokádo už není úplně „akorát“? Přezrálé určitě nepatří do koše. Poradíme, jak ho zpracovat

Úspora času i energie

Technologie skenování během nákupu je rychlá, pohodlná a úsporná. Řetězce je tedy instalují do spousty nových nebo modernizovaných obchodů.

Nechybí třeba v nově zrekonstruovaném Albertu v Hradci Králové nebo v Jesenici. Z dalších řetězců můžete tuto funkci využít v Kauflandu, Tescu, Globusu nebo Makru.

S K-scan v Kauflandu jste se mohli poprvé setkat už před několika lety, podobně jako se službou makro scan v Makru. Ta funguje přes tři roky, a dokonce už má za sebou několik inovací. „Stávající verze prošla ve srovnání s původním řešením celou řadou vylepšení, jež odrážejí zpětnou vazbu zákazníků. Obliba samoskenovacího systému i díky tomu neustále roste. V tuto chvíli už zhruba 11 % všech nákupů v makro probíhá právě přes makro scan,“ říká Stanislav Trnka, e-commerce manažer Makro.

Naopak Billa ani Penny Market zatím tento systém nezavedly. Vše je ale pouze otázkou času. Expresní pokladny už v několika desítkách prodejen Billa najdete a stále jich přibývá.

Usnadněte si život moderními technologiemi

Ještě chytřejší technologie

Skenery plánují využívat i drogerie, ve kterých byste měli pod kódem produktu najít také složení kosmetiky.

Ještě zajímavější jsou pak chystané funkce samoobslužných pokladen, které budou umět rozpoznat jak konkrétní druh zboží, tak věk zákazníka. Například v Belgii už taková technologie existuje a při identifikaci výrobků má 97% úspěšnost.