Zalando spouští digitální platformu Stories, chce podpořit zážitek z nakupování

Telefon s aplikací Zalando Vladimka production / Shutterstock.com

Když začne obchodník vydávat magazín, obvykle je to proto, aby udělal ze čtenáře zákazníka nebo inspiroval stávající zákazníky. Řada obchodníků používá své digitální nebo tištěné časopisy právě jako inspiraci k nákupu. Na stejnou strategii přistoupila i známá německá společnost Zalando, která se zaměřuje převážně na módní sortiment. Jejím cílem ale není jen ukazovat tipy, co nakoupit, chce nabídnout zcela nový zážitek z nakupování. A pomohou jí v tom i influenceři.

Přečtěte si také

Na sladké moc nejste? Zkuste rebarboru naslano. Překvapí vás ve slaném koláči nebo čatní, které skvěle doplní maso

Zalando představilo Stories

Novinka nese název Stories on Zalando. Jedná se o digitální mediální platformu, která má zákazníkům přinést virtuální zážitek v podobě obsahu ve vizuálních formátech, jako je třeba video.

Společnost ji umístila jako zvláštní sekci na svém webu. Její prostředí je velmi interakční a umožní reagovat na obsah i na sociálních sítích. Prostřednictvím Stories mohou zákazníci objevovat módní a kulturní trendy.

Spuštění platformy je založeno na partnerství Zalanda s Highsnobiety, globální módní a lifestylovou značkou, kterou Zalando loni získalo majoritním podílem. Highsnobiety působí v projektu jako strategický a kreativní konzultant, který pomáhá Zalandu vyvíjet nové prostory a formáty zaměřené na inspiraci.

Platforma Stories on Zalando Zalando

„Víme, že zákazníci hledají inspiraci, a se Stories on Zalando děláme přesně to: vytváříme poutavé formáty, abychom ukázali, co je v módě nového. Spolupracujeme se zajímavými partnery, od tvůrců kulturních trendů po odborníky na styl a špičkové značky. Jdeme nad rámec tradičních nákupních zkušeností, klademe inspiraci do popředí, vyjadřujeme silný úhel pohledu a začínáme konverzovat o tom, na čem záleží,“ uvedla Anne Pascual, senior viceprezidentka pro produktový design ve společnosti Zalando.

Na koho Stories on Zalando cílí?

Spolupráce s Highsnobiety má za úkol zejména uspokojení potřeb mladé generace zákazníků. K tomu je potřeba kreativní obsah s novými formáty. Od začátku projektu Zalando implementovalo více než 80 poutavých příspěvků souvisejících s produkty, které si prohlédlo více než 7 milionů unikátních uživatelů.

„Inspirace a znalosti jsou základem pro to, aby lidé mohli sebevědomě vybírat styl. Se Stories on Zalando jsme nadšeni, že můžeme čerpat z našich rozsáhlých zkušeností s vyprávěním příběhů, abychom zlepšili zážitek pro zákazníky Zalanda a zároveň využili dosah Zalanda k platformě špičkových značek,“ přiblížil zakladatel a generální ředitel společnosti Highsnobiety David Fischer.

Vaše oblečení si zaslouží tu nejlepší péči

Jaký obsah platforma nabízí?

Stories on Zalando bude obsahovat týdenní aktualizace obsahu, včetně pěti hlavních sérií: Cover Story, Style Bible, Guest Edit, The Perfect X a Unpacked. Zalando a Highsnobiety připraví obsah série ve spolupráci s pozvanými kreativními talenty. Čím se jednotlivé série vyznačují?

  • Cover Story umožní divákům nahlédnout do osobního světa a stylu některých z nejmódnějších světových osobností. Obsahová série začíná postřehy od britské zpěvačky, skladatelky a producentky Charli XCX.
  • Ve Style Bible sdílejí kreativci estetický manuál, podle kterého osobně žijí. V prvním vydání irsko-skotský zpěvák a hudební producent Sega Bodega otevírá svá vlastní stylová pravidla.
  • V Guest Edit lokálně a globálně relevantní kreativci sdílejí své nejlepší vybrané oblečení, proč se jim líbí a jak tyto kousky zapadají do jejich osobního stylu.
  • V The Perfect X Zalando spojí odborníky z oboru, aby diskutovali o anatomii dokonalého módního předmětu.
  • V sérii Unpacked získají zákazníci jedinečný pohled na klíčové módní produkty, trendy a osobnosti.
Skupina mladých lidí oneinchpunch / Shutterstock.com

Pro které země je platforma dostupná?

Sekce Stories on Zalando je nyní k dispozici pro zákazníky v Rakousku, Belgii, Dánsku, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii. V příštím roce se plánuje rozšíření na další trhy. Následující rok se tedy možná dočkají spuštění i zákazníci v České republice.