Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Češi ignorují trendy příchutě: Sorbety a exotické ovoce je nelákají, v oblíbenosti vede klasika

New Africa / Shutterstock.com

Den zmrzliny, který připadá na 20. července, už máme úspěšně za sebou, jak ale potvrzují obchodníci, poptávka po sladké pochoutce stále roste. Přiznejte se: Jakou příchuť máte nejraději? A víte, jaká se nejvíc prodává?

Přečtěte si také

Mnoho rodičů chybuje při výběru aktovky, což ovlivňuje zdraví dětí. Hlídejte váhu a certifikáty, radí odborníci

Vítěz ve zmrzlinové frontě

Zmrzlinová sezona se naplno rozjela a s ní i oblíbené „jdeme na zmrzku“. Co vás napadne, když vám to někdo navrhne? Víte už předem, po jaké příchuti sáhnete, nebo rádi experimentujete?

Jak uvádí v tiskové zprávě Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus, královnou točené zmrzliny je v Globusu vanilková z plnotučného mléka s extraktem z Bourbon vanilky. V závěsu za ní je jahodováčokoládová příchuť, pak slaný karamel a kyselé jablko. Ze sorbetů vede příchuť malina, černý rybízjahoda.

Jednička zvaná nanuk

Jak to vypadá, milovníci zmrzliny nejvíc sázejí na klasiku, a to ve velkém, jak potvrzují i ostatní prodejci.

„Oproti ostatním měsícům v roce v průběhu května až srpna stoupají prodeje zmrzliny o 84 %. Jedničkou v prodejích, zhruba 80 %, jsou nanuky s čokoládovou polevou spolu se zmrzlinami v kornoutku. Druhou příčku v prodejích pak drží balení zmrzlin ve vaničkách a na třetím místě jsou rodinná multipack balení. Sorbety mají v sortimentu nezaměnitelné místo a stálou klientelu, nicméně jejich prodeje dosahují z celkových prodejů jen 3 %,“ uvádí v tiskové zprávě Dana Bartáková, vedoucí korporátní komunikace a Public Affairs společnosti BILLA ČR, která nabízí v prodejnách BILLA více než 170 druhů zmrzlin.

Iva Dušková Zemánková

A co na to zákazníci?

Na top příčkách se vanilková zmrzlina a klasické nanuky drží již dlouhodobě a že se změna asi nechystá, to jsme si ověřili v praxi. Oslovili jsme dvacet respondentů, deset v supermarketech, deset u stánků se zmrzlinou v Praze a Olomouci. A výsledky?

  • Pokud si zákazníci v obchodech chtěli koupit zmrzlinu na chuť, aby ji snědli již cestou z nákupu, jednoznačnou volbou pro ně byl nanuk jahodový nebo tvarohový, samozřejmě s čokoládovou polevou. Vítězil Míša a Mrož.
  • Pro rodinu brali multipacky s kombinací dvou nebo čtyř příchutí. Vanilková byla samozřejmě vždy mezi nimi.
  • U stánku s kopečkovými a točenými zmrzlinami volilo šest z deseti respondentů vanilkovou, buď samostatně, nebo doplněnou jinou příchutí (vévodila čokoládová, oříšková a jahodová).

„Mám to podle počasí. Když není úplně vedro, vanilková je jistota, ale ve velkém horku si dávám spíš citronovoujahodovou, prostě ty ovocné vodové zmrzky,“ sdělil nám zákazník Martin v Olomouci.

„Vanilková neurazí, pokud nevím, dám si ji, ale osobně ráda zkouším nové věci, takže jsem samozřejmě byla už i na těch originálních v Mimoni, kde je zajímavá cukrárna. Ale uznávám, že koprová nebo celerová zmrzlina asi neláká každého,“ uznala zákaznice Zdena z Prahy, která připomněla známou Zmrzlinárnu Ralsko v Mimoni, která je proslulá raritními zmrzlinovými příchutěmi. Tu jsme v rámci průzkumu také navštívili. Na čabajkovou příchuť jsme odvahu nenašli, ovšem Spritz a štrůdl neměly chybu.

Zdroje: Billa, Globus, Kupi.cz