Některé milujeme, jiné raději přepínáme. Které postavy v reklamách u Čechů bodují? Devátý ročník ankety Nejlepší herec a maskot v reklamě odvysílané v roce 2024 zná své vítěze. Kteří herci a maskoti si získali srdce diváků tentokrát? Podívejte se na výsledky výzkumu. Jsou mezi umístěnými i vaši televizní oblíbenci?
Pravidelný rozsáhlý online průzkum provedla agentura ResSolution Group ve spolupráci s Nielsen a Asociací českých reklamních agentur. Na hodnocení tuzemských premiérových reklam odvysílaných v roce 2024 se zpětně ptala osmi tisíc respondentů starších 15 let. Ti vybraným postavám udělovali body od 1 do 10 (nejvyšší) podle oblíbenosti.
„Reprezentativní vzorek respondentů panelu National Sample CZ, který herce a maskoty hodnotí, je v českém prostředí nezvykle robustní. (…) Výsledky každoročně přináší i dobrou zpětnou vazbu značkám, které si tak mohou ověřit své marketingové strategie a zhodnotit rozhodnutí o zapojování herců a maskotů do svých reklam,“ uvedl Tomáš Hynčica, ředitel agentury ResSolution Group.
Co se potom samotného rozdílu mezi reklamami s osobnostmi a maskoty týče, mezi diváky všeobecně více pozornosti poutají tradiční hrané spoty, které preferuje 44 % dotázaných. Z nich jsou nejvíce populární ty se známými herci a herečkami, každý desátý Čech se zase nejradši dívá na reklamy se sportovci a sportovkyněmi.
Ze známých osobností zaujal v předešlých ročnících také Ivan Trojan v reklamách Českých drah nebo Tomáš Jeřábek v roli „úlisného bankéře“ ve spotech Air Bank. Mezi oceněnými maskoty se zase v posledních letech objevily například myšky z Madety, Velkopopovický Kozel Olda nebo žlutá kuřátka Sazky.
Zajímalo nás také, jaké postavy z reklam se staly mezi Čechy natolik oblíbenými nebo virálními, že si je dodnes pamatujeme a považujeme za nepřekonatelné. Náhodně jsme vyzpovídali návštěvníky jednoho obchodního centra a zeptali se jich, jaké postavy z reklamy jsou pro ně nejvíce ikonické. Zde jsou některé z nich:
A co vy? Máte nějaké současné oblíbence v reklamních spotech? Nebo se vám více líbily reklamy dříve?
Zdroje: ResSolution Group, respondenti pro Kupi.cz