Přepravce PPL se snaží být lidem ještě blíže, nově se proto spojuje s Českou poštou. Na pobočkách bude možné si od prosince vyzvedávat balíčky od obou přepravců. Novinky tak budou moci zákazníci využít již při nákupu a vyzvedávání letošních vánočních dárků. Co všechno se u dopravců mění?
Společnost PPL rozšiřuje svou síť výdejních míst o více než 300 vybraných pošt, na které je už nyní možné si nechat posílat balíčky. V budoucnu by jich ale mělo být i více. Spolupráce je aktuálně v testovací fázi. Ta potrvá do poloviny příštího roku, a pokud se osvědčí, na poštách by mohlo být možné zásilky pro PPL i podávat.
„Naším cílem je, aby si příjemci mohli své zásilky vyzvednout flexibilně a co nejpohodlněji do 10 minut od domova. Proto rozšiřujeme síť výdejních míst o vybrané pobočky České pošty, které nově fungují jako PPL shopy. Tímto krokem zvyšujeme hustotu naší sítě v místech s vysokou poptávkou a dáváme tím příjemcům další možnost volby výdejního místa, které jim nejlépe vyhovuje,“ uvedla Michaela Machovcová, manažerka expanze sítě výdejních míst PPL.
Česká pošta si od spolupráce slibuje posílení pozice jako kontaktního místa propojujícího firmy a klienty, společnost PPL jako benefit vnímá hlavně zajištění maximální dostupnosti a pohodlí pro příjemce zásilek.
„PPL je významným hráčem na trhu přepravy balíků a rozšíření jeho výdejních míst o pošty je moment, který pomůže všem. České poště, PPL a zejména zákazníkům,“ dodala Martina Ivanová, ředitelka úseku řízení a rozvoje segmentu retail České pošty.
Loni touto dobou otevřela pošta své pobočky také pro výdej balíčků společnosti DPD. Tehdy spolupráci zdůvodnila mimo jiné tím, že je kvůli klesajícímu zájmu o tradiční poštovní služby připravena své volné kapacity nabídnout ostatním firmám.
Ne všichni zákazníci jsou ale spoluprací nadšení, jak vyplynulo z reakcí některých čtenářů, které sdíleli s redakcí Kupi. Mnozí se obávají, že rozšíření výdeje balíčků prodlouží zejména již tak dlouhé čekací lhůty na pobočkách.
Jiní naopak propojení služeb vítají a vnímají jako přínosné.
Ke spolupráci letos na podzim přistoupili i další konkurenční přepravci, kteří začali sdílet své výdejní boxy. Ty v současné době patří k nejpreferovanějším způsobům dopravy, často jsou ovšem kritizované kvůli tzv. vizuálnímu smogu a hyzdění veřejných prostranství Česka. Podle zástupců jednotlivých firem je řešením sdílení již existujících boxů namísto výstavby dalších.
„Budoucnost samoobslužných boxů nevidíme v bezhlavém umisťování nových, ale spíše v udržitelném využití těch stávajících doplněných další instalací tam, kde není možné jiné efektivnější řešení,“ uvedl v říjnu generální ředitel společnosti DPD, které otevřela své boxy nejprve Zásilkovna, o něco později také společnost GLS.
A jak to funguje v praxi? Pokud mají některé boxy Zásilkovny nebo GLS aktuálně volnou kapacitu, zákazníkům se na e-shopech dočasně otevře možnost si nechat do nich doručit balíčky i prostřednictvím přepravce DPD.
Zdroje: Česká pošta, PPL, DPD, GLS, Zásilkovna, respondenti pro redakci Kupi.cz