Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Globus přichází s novou službou „Globus ONLINE“ a menšími prodejnami. Jak to ovlivní běžný nákup potravin?

Globus

Globus se pouští do experimentu, který může proměnit způsob, jakým Češi nakupují. Po velkých hypermarketech sází na menší městské prodejny a spouští nový systém online nákupů s vyzvednutím na pobočce. Pilotní projekt startuje v Praze-Čakovicích.

Přečtěte si také

Nejlepší chytré lokátory v roce 2025: Apple AirTagu konkurují O2 tag, Samsung SmartTag i no name značky

Malý formát, velké plány

Globus, známý především svými rozlehlými hypermarkety na okrajích měst, se vydává novým směrem. V Brně nedávno otevřel první moravskou pobočku Globus Fresh, malou prodejnu kombinovanou s bistrem. Na ploše necelých 200 metrů čtverečních nabízí základní potraviny i hotová jídla z vlastní výroby. Cíl je jasný – být blíž lidem, kteří žijí nebo pracují v centru a nemají čas jezdit na nákup za město.

„Prostor je rozdělen do několika zón, aby se netvořily fronty. Chceme, aby se tu zákazníci cítili jako v moderním bistru, ne v hypermarketu,“ uvedla mluvčí společnosti Aneta Turnovská. Menší pobočky Fresh doplňují klasické hypermarkety. Zásobují se několikrát denně přímo z mateřských prodejen, takže zůstává zachována čerstvost, na kterou Globus dlouhodobě sází.

Online nákupy jinak: Vyzvednutí místo rozvozu

Druhý velký krok přichází z Prahy-Čakovic. Globus tam od 21. října 2025 spustil nový systém online objednávek pod značkou Globus ONLINE, který nahrazuje dosavadní službu iGlobus a slibuje rychlejší a přehlednější nákupy.

Nově lze službu využít také v hypermarketech na pražském Zličíně a v Ostravě, kde už dříve fungovala možnost vyzvednutí nákupu na prodejně. Tyto pobočky nyní přecházejí na jednotný systém Globus ONLINE.

Zákazníci si mohou vybrat z více než 32 tisíc položek z potravin i nepotravinového sortimentu, objednat přes web a zboží si vyzvednout na prodejně – ve stejný den, už do tří hodin od potvrzení objednávky. Minimální hodnota nákupu je 500 Kč, za menší objednávky se účtuje poplatek 39 Kč, pro nákupy nad 1 500 Kč je služba zdarma.

„V Čakovicích spouštíme úplně nový systém online nákupů, který je klíčový pro další rozšiřování našich online služeb. Naším cílem je nabídnout zákazníkům moderní a spolehlivé řešení, které jim umožní nakupovat jednoduše a pohodlně oblíbené zboží z našeho hypermarketu online,“ řekla pro redakci Kupi tisková mluvčí Aneta Turnovská. Doplnila, že e-shop je propojen s věrnostním programem Můj Globus, díky čemuž mohou zákazníci využívat členské slevy i akční nabídky.

Nová technologie i český vývoj

Globus ONLINE vznikl ve spolupráci českých firem – technologické řešení vyvinula společnost Shopsys, která vytvořila moderní a přehledné nákupní prostředí. Logistickou část systému zajišťuje partner 4MAX, známý mimo jiné díky technologii Scan & Go. Nová platforma tak propojuje zkušenosti z fyzického i digitálního retailu a tvoří základ pro další rozvoj služeb Globusu.

Co bude dál

Po testovací fázi v Čakovicích má následovat rozšíření služby do dalších měst. Firma zároveň připravuje vlastní rozvážkovou službu, která by měla být spuštěna v roce 2026 a bude dostupná i prostřednictvím mobilní aplikace Můj Globus.

Do té doby zajišťují rozvoz menších nákupů partneři Foodora a Wolt. Globus tak sází na kombinaci osobního odběru i online pohodlí – tedy model „click & collect“, který se v Česku osvědčil během pandemie.

Popovphoto / Shutterstock.com

Konkurence nezahálí

PENNY postupně uzavírá své pobočky kvůli rozsáhlé modernizaci (např. prodejny v Teplicích, Úvalech či Olomouci) – uzavírky probíhají od září 2025 napříč ČR. Také řetězec Rossmann uvedl nový formát prodejny v NC Fénix, který má přinést změnu v dispozici, nabídce a zákaznickém zážitku.

To znamená, že trh čeká generální úklid – nová uspořádání, regenerace interiérů, lepší nabídka čerstvého zboží a technologií. Pro Globus je to znamení, že nemůže spoléhat jen na nový formát nebo online rezervace – konkurence se rovněž snaží zaujmout modernizací a změnou formátu prodejen.

Reakce zákazníků

Nový směr Globusu vzbuzuje různé reakce. Někteří vítají pohodlí, jiní zůstávají zdrženliví.

„Já do Globusu jezdím ráda, hlavně kvůli čerstvému pečivu a mají i super ovoce a zeleninu. Pokud to bude fungovat rychle, dává to smysl. Člověk si objedná cestou do práce a po návratu si nákup jen vyzvedne,“ říká Eva z Prahy, která bydlí nedaleko Čakovic.

Milan z Kralup má ale pochybnosti: „Na online nákupy jsem zvyklý z Rohlíku. Tam mi to dovezou domů. Nevím, proč bych si měl jet pro nákup osobně.“

Naopak Lucie z Brna, která už navštívila Fresh, hodnotí nový formát pozitivně: Je to hezký, čistý prostor. Na kávu nebo rychlý nákup ideální. Pro velký nákup bych ale stejně jela do hypermarketu.“

Mino Surkala / Shutterstock.com

Globus tak reaguje na měnící se nákupní zvyklosti. Lidé chtějí šetřit čas a nakupovat blíž, ideálně online. Pro velké hypermarkety to znamená výzvu: Jak se přizpůsobit době, kdy se nakupuje mobilem, a přesto zůstat relevantní.

Zda se Globusu podaří udržet rovnováhu mezi tradičním hypermarketem a novými formáty, ukážou následující měsíce. Z dosavadního vývoje je ale zřejmé, že i tento řetězec pochopil, že budoucnost maloobchodu už neleží jen v obřích halách na okraji měst.

Zdroje: Tisková zpráva Globus, PENNY, Rossmann, Kupi.cz