Drogerie Rossmann prochází obrovskou změnou. Společnost začíná v Česku testovat koncept vylepšených prodejen, na jejichž finální podobě se můžou podílet i přímo zákazníci. Bude méně červené a bílé, naopak více pastelových barev, čistých linií a moderních prvků. A taky větší prostor v uličkách. Kam můžete vyrazit omrknout nový vzhled prodejny? A co všechno se v těchto drogeriích změní?
Prodejny Rossmann získají napříč celou Evropou nový, modernější a čistší sjednocený vzhled. Jejich cílem je nabídnout větší přehlednost, snadnější orientaci v nabídce, širší sortiment i ještě pohodlnější a rychlejší nákupy. Také proto se společnost rozhodla při navrhování konceptu zapojit přímo zákazníky a finální podobu přizpůsobit jejich potřebám a přáním, aby se na prodejní ploše cítili vždy dobře a spokojeně.
Názory na nový formátu bude společnost získávat zejména prostřednictvím spotřebitelských průzkumů. Návštěvníci pilotních poboček, které již fungují v novém formátu, se tak budou moct vyjádřit ke vzhledu prostoru a jeho uspořádání i k celkovým dojmům, jaké na ně nová prodejna zanechává.
„Průzkum jejich (zákazníků, pozn.) názorů bude probíhat přes profesionální výzkumnou agenturu cíleně tak, abychom si z něj mohli vzít směrodatnou zpětnou vazbu pro finální podobu našich prodejen v České republice. […] Bude nás zajímat celkový pocit z prodejny, ale i názor na barevnost, prostorové uspořádání, orientaci v sortimentu nebo doplňkové funkční prvky,“ uvedla pro redakci Kupi Rita Gabrielová, manažerka komunikace ROSSMANN s tím, že názory zákazníků – včetně doporučování novinek do sortimentu nebo tipů k využívání e-shopu či virtuální asistentky – monitoruje společnost nepřetržitě během celého roku, například přímo ve věrnostní aplikaci ROSSMANN CLUB.
„Už nyní náš pilot ukazuje řadu výrazných změn oproti stávajícím prodejnám ROSSMANN, ale i prvků, které celkový ‚look&feel‘ pouze doplňují, například beauty koutek pro zkoušku líčení, balicí a odkládací pult s možností třídění odpadu, anebo dětské nákupní košíky,“ popisuje pro Kupi Gabrielová.
Jak to uvnitř drogerie nové generace vypadá, se můžete podívat i ve fotogalerii výše.
A kam vyrazit omrknout novou prodejnu Rossmann osobně? Pilotní přebudovanou pobočku najdete od poloviny října v Praze v NC Fénix.
Další by potom měly postupně přibývat. „V příštím roce budeme do nového store konceptu měnit ještě jednu prodejnu ROSSMANN mimo Prahu, abychom mohli v následném průzkumu oslovit i další zákazníky v menších městech,“ prozradila na dotaz redakce Kupi Gabrielová.
Pokud nakupujete kosmetiku, módu a doplňky online, pak vám možná už neunikl nový kompletní rebranding e-shopu Vivantis. Internetový obchod kompletně překopal nejen své logo, ale i vizuální styl stránek a celkovou marketingovou komunikaci.
Na konci září také oznámenou změnou identity překvapila značka Sazka, která bude od ledna příštího roku vystupovat pod jménem Allwyn (podle mateřské společnosti). Žlutá barva jako dominantní prvek zůstává, zákazníci si však budou muset na webových stránkách i prodejních místech zvykat na nové logo s tyrkysovým „áčkem“. Společnost si od rebrandingu slibuje cílení na mladší publikum i rozšíření nabídky o nové produkty a hry.
Zdroje: Rossmann pro redakci Kupi.cz, Sazka, Vivantis