Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Studentská pečeť slaví 50 let a přichází s novými obaly. Vrací se k retro vzhledu

Kupi.cz

Zažily céčka, šusťákovky z Tuzexu, walkmany i VHS kazety. Čokolády Studentská pečeť letos slaví 50. výročí a zákazníkům nadělují hned několik novinek. Podívejte se s námi, jak v Česku rostla tato třetí nejprodávanější tuzemská značka čokolád. Jaké příchutě dnes patří k nejoblíbenějším? A co všechno se na obalech změnilo?

Přečtěte si také

Bob a Bobek, Minecraft i elektronika za top cenu: Supermarkety se letos se sběratelskými akcemi vytáhly

Po stopách arašídů, rozinek a želé

Mix oříšků a sušeného ovoce se už v minulém století zapsal do srdcí Čechů jako chutný a energií nabitý doping pro studenty. Když se ale v modřanské čokoládovně Orion rozhodli v roce 1975 zalít tuto směs do čokolády, vznikla jedinečná tabulka, která je dodnes unikátem svého druhu. A právě letos slaví 50. narozeniny.

  • „Studentskou pečeť si pamatuju z úplných začátků ještě za necelých 12 Kčs. Vždycky jsme si ji s kamarády rozebírali a rozdělovali až na jednotlivé ingredience. Někomu totiž vadily rozinky, jiný zase vyměňoval příděl svých arašídů za kousky želé,“ vzpomíná pro redakci čtenářka Kupi, šedesátnice Ivana.

Studentská pečeť se původně vyráběla jen v mléčné a hořké variantě. Na úplně prvních obalech nesla po vzoru svého jména znak pražské Karlovy univerzity. Ten po několika letech vystřídala olomoucká orlice, a to když se výroba přesunula do továrny Zora v Olomouci. Červená pečeť pak na obalech postupně dostávala více neutrální design, v současnosti je symbolizována prostým zlatým kruhem.

Nové obaly od podzimu

Vedle složení směsi ořechů a ovoce to byly právě obaly, které v historii této čokolády procházely největšími změnami. A nekončí s tím ani dnes. Studentská pečeť si totiž ke kulatinám nadělila nový vzhled, který je inspirovaný staršími retro vizuály.

Od letošního podzimu budou v obchodech vidět první nové obaly. Vycházeli jsme z původního vzhledu, zjednodušili jej a celý design jsme zmodernizovali. Hlavní roli hraje chuť a ingredience, které jsou tím, co nás odlišuje od ostatních čokolád,“ uvedl v tiskovém prohlášení Roman Tiefa, marketingový manažer pro tabulkové čokolády v Nestlé.

Zajímalo nás také, zda se změna dotkne všech čokolád z portfolia značky, které nyní čítá 16 příchutí v různých velikostech. „Ano, do nových obalů se postupně převlékají všechny varianty Studentské pečeti,“ potvrdila na dotaz redakce Kupi Tereza Procházková, tisková mluvčí Nestlé Česko a Slovensko.

50 let experimentů s příchutěmi

Za 50 let své existence se pak Studentská pečeť představila v mnoha nejrůznějších edicích. Ochutnat jsme mohli například višňovou (která se v roce 2006 stala první limitovanou edicí této značky), dále brusinkovou, kokosovou, meruňkovou, ostružinovou, ananasovou, punčovou i svařákovou nebo také hruškovou a malinovou, které jsou v prodeji dodnes a patří k velmi oblíbeným. Novinkou pak jsou i tabulky s barevnými lentilkami nebo JOJO bonbony.

Ta úplně nej? Mléčná, malinová i pistáciová

V roce 2022 se značka dokonce rozhodla potěšit ty, kteří rozinky nebo želé v čokoládě moc nemusí, a přišla s úplně novým konceptem bez tradičních ingrediencí. Své portfolio rozšířila o velké tabulky s krémovými vrstvami a karamelem, borůvkami, křupinkami nebo lískovými ořechy (tuto hledejte v regálech jako slavnostní edici právě u příležitosti 50. výročí značky). Nejoblíbenější z těchto netradičních příchutí je podle společnosti Nestlé pistáciová.

A ta vůbec nejpopulárnější příchuť vůbec? Historicky je to prý mléčná klasika s arašídy, rozinkami a kousky želé.

  • „Studentská pečeť je moje srdcovka. Od doby, co jsem ji objevil, jsem ochutnal snad všechny limitky a příchutě, vždycky se ale nejradši vracím k obyčejné mléčné. Ta má prostě svoje jedinečné kouzlo,“ potvrzuje redakci Kupi zákazník Matouš (43 let).

Nové obaly potěší i planetu

Kromě vzhledu obalů měnila Studentská pečeť v průběhu let i jejich materiál. Staniol a papír vystřídal plast, nyní se v rámci globální strategie Nestlé obrací na udržitelnější alternativy. Letos v lednu například značka oznámila, že snižuje celkovou spotřebu obalů a omezuje používání hliníku, který je vysoce náročný z pohledu uhlíkové stopy.

K podobnému kroku se v nedávné době uchýlila například i značka Kit Kat. U nových tabulkových čokolád používá obaly z 80% recyklátu, v zahraničí dokonce testuje ekologičtější papírové obaly. Na ty už kompletně přešly před několika lety také Lentilky.

Kdo další mění vzhled obalů?

Novým přebalem v červnu zákazníky překvapily například i veganské produkty české značky Lunter, které se převlékly do hravějšího a modernějšího designu s výraznějším logem.

Vizuál v srpnu změnil i pivovar Zubr, který je součástí skupiny Kofola ČeskoSlovensko. Představil zcela nové logo i dynamičtější vzhled červeno-modro-zlatých plechovek, které mají lépe odrážet sílu a odhodlání – tedy hodnoty, na kterých tato značka staví.

Už jste nové obaly v obchodech potkali? A co říkáte na novou Studentskou pečeť?

Zdroje: Orion; Studentská pečeť; Nestlé a respondenti pro redakci Kupi.cz; ČTK