Penny dlouhodobě myslí na své zaměstnance a to nejen tím, že nechává prodejny zavřeny na Štědrý den, ale zaměstnancům je také celoročně k dispozici psycholog, který je připraven s nimi konzultovat nejen pracovní, ale i soukromé záležitosti. Konkurenční Albert nabízí svým zaměstnancům podobnou pomocnou ruku v obtížných životních situacích prostřednictvím linky pomoci.
Mezi obchodní řetězce, které se zaměřily na pomoc zaměstnancům v krizové situaci, patří obchodní řetězec PENNY. Již před několika lety společnost zavedla pravidlo, že na Štědrý den jsou zaměstnanci doma a nenutí je trávit sváteční dopoledne v práci. Kromě toho, že jde společnosti o dobro a odpočinek zaměstnanců, myslí na jejich duševní stav.
„U nás v PENNY dlouhodobě nabízíme jako jeden z benefitů možnost využít psychologickou pomoc zdarma. Zaměstnancům je k dispozici psycholog – terapeut, který je připraven s nimi konzultovat nejen pracovní, ale i soukromé záležitosti. Tuto možnost jsme zřídili již v průběhu pandemie Covidu-19, což bylo pro všechny složité období nejen v pracovních, ale i soukromých životech. Vzhledem k pozitivní zpětné vazbě od našich zaměstnanců jsme se rozhodli tento benefit ponechat i po skončení pandemie,“ prozradil Kupi tiskový mluvčí společnosti PENNY Tomáš Kubík.
Původně zřízená linka pomoci sloužila jako zdroj informací ohledně pandemie a opatření spojených s lockdowny. Postupem času však byla rozšířena na základě aktuálních potřeb o poradenství v ukrajinštině a dnes se stala dostupnou pro zaměstnance v mnoha životních situacích. Konzultanti této linky jsou důkladně vyškolení v různých oborech a každý měsíc řeší přes sto dotazů.
Pomáhají zaměstnancům Albertu řešit finanční obtíže od splácení dluhů až po exekuce a poskytují poradenství i v právních otázkách. Důležitou součástí této služby je také podpora v komplikovaných rodinných a vztahových situacích, stejně jako rady ohledně rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a celkového zdravého životního stylu.
Například, zaměstnanec se obrátil na linku pomoci Albertu až ve stadiu, kdy u sebe pociťoval všechny příznaky syndromu vyhoření. To mělo negativní dopad nejen na jeho vlastní život, ale i na jeho rodinu. Linka mu poskytla podporu a pomohla mu najít vhodnou odbornou pomoc. Díky intervenci linky byl zaměstnanec přeřazen na jinou pracovní pozici, což mu pomohlo obnovit motivaci jak v práci, tak i v osobním životě.
„Během své existence se linka pomoci stala pro naše zaměstnance mimořádně účinným nástrojem, který jim poskytuje pomoc jak v akutních situacích, tak při řešení dlouhodobých obtíží. Občas se však setkáváme i s vážnými problémy, jako jsou rodinné obtíže. Linka pomoci je zaměstnancům k dispozici každý den od 8:00 do 20:00 a nabízí anonymní konzultace telefonicky, prostřednictvím SMS, WhatsApp, Viber nebo e-mailem,“ prozradila Kupi Denisa Maternová, HR manažerka ve společnosti Albert.
Zdroje: Kupi, vlastní dotazování