Nerezové termohrnky pobláznily svět: Proč jsou tak populární?

Stanley cup v různých barvách Matt Fowler KC / Shutterstock.com

Barevné termosky a termohrnky z kvalitního nerezu už nejsou jen hvězdami TikToku a Instagramu. Šílí po nich celý virtuální i skutečný svět. Do značné míry za to může Stanley cup, který aktuálně termohrnkům kraluje. A to nejen díky kvalitnímu materiálu a izolačním vlastnostem. Zjišťovali jsme, co je na něm tak výjimečného, a zároveň jsme hledali i další alternativy.

Přečtěte si také

Není buřt jako špekáček. Zákon určuje, co musí špekáček obsahovat, kvalitu ale neohlídá

Ikonický Stanley cup

Na termohrnek od společnosti Stanley nedá dopustit spousta mladých Američanů. Hvězdu mezi termohrnky znají hlavně ze sociálních sítí, a jakmile se navíc objevila speciální edice vytvořená ve spolupráci s řetězcem Starbucks, neváhali na něj stát dlouhé fronty. Nejvíce jdou na odbyt pastelové barvy, ale nouze není ani o neutrální odstíny.

Pokud jde o praktičnost, nutno uznat, že izoluje opravdu dobře. Teplý nápoj v něm udrží svoji teplotu až sedm hodin a chlazený 11 hodin. Další výhodou je odolné brčko. Velikostně se ale hodí spíš do auta než do MHD, protože Stanley cup má objem větší než litr. A tomu je přizpůsobený i zúžený spodek hrnku, díky kterému se vejde do většiny držáků v autě.

Co stojí za úspěchem Stanley cupu?

Značka Stanley existuje od roku 1913 a termosky i termohrnky vyrábí už desítky let, protože její majitel William Stanley si potrpěl na dostatek horké kávy po celý den. Velké úspěchy ale slaví jeho vynález až teď a úplná náhoda to není. Značka totiž vsadila na kvalitní marketing a v roce 2020 si ke spolupráci přizvala Terence Reillyho, který umí pracovat s influencery a dokáže vytvořit virální videa. Před pár lety se mu to podařilo například při rebrandingu legendární obuvi Crocs a nyní svůj úspěch zopakoval.

Ruce drží růžový Stanley cup David Bokuchava / Shutterstock.com

Další značky termohrnků

Hydro Flask

Stanley cup se sice dá objednat i v Česku, ale podobných produktů je dnes na trhu spousta. Nabízí je například značka Hydro Flask. Zatím ji u nás znají hlavně milovníci pěší turistiky a outdooru, ale s termohrnkem do města si nejspíš brzy získá i další příznivce.

Ceny jsou srovnatelné, záleží na velikosti a konkrétním typu produktu. V dostupnosti ale zatím u nás vede Hydro Flask, kterou už má v portfoliu mnoho prodejců sportovního a outdoor vybavení. Stejně tak ji ale koupíte i na e-shopech.

Frank Green

Nerez i levnější plast najdete také u australské značky Frank Green, kterou si už před časem oblíbila spousta zákazníků také v Česku. Jejich design a provedení je ideální do města, ale odolnější, nerezové varianty se hodí i na výlety. Už podle názvu je navíc jasné, že jde o udržitelný produkt, který myslí i na přírodu. Nejen, že ho můžete používat opakovaně i několik let, ale také má vyměnitelné víčko a případně i brčko, pokud je součástí. Plastové modely se zároveň vyrábějí z recyklovaného materiálu.

Člověk drží znovupoužitelný hrnek na kávu Igisheva Maria / Shutterstock.com

KeepCup

Z Austrálie pochází i další oblíbená značka termohrnků, kterou je KeepCup. V jejím sortimentu převládají varianty z recyklovaného plastu, které jsou vyladěné designové i funkčně tak, aby splňovaly jak vysoké nároky baristů, tak požadavky koncových zákazníků. Podle praktického tvaru i stylových barevných kombinací je poznáte na první pohled. Nově navíc můžete vyzkoušet i řadu z nerezové oceli.

Zdroj: blogovna.sportovna.cz, mashable.com