Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Japonský módní gigant míří do České republiky. Uniqlo chce u nás konkurovat Zaře, H&M a Primarku

VTT Studio / Shutterstock.com

Praha se brzy stane dalším bodem na mapě expanze japonského řetězce Uniqlo. Značka známá jednoduchostí, kvalitou a dostupnou cenou hledá prostory v centru metropole. Jak moc ale český zákazník touží po „japonském minimalismu“ a obstojí Uniqlo v konkurenci?

Přečtěte si také

Barefoot nerovná se žabí bota: Nové modely nejhezčích bot, které jsou stylové a trendy

Japonský gigant, který vsadil na Evropu

Uniqlo není žádný začátečník. V Evropě má už 85 prodejen a čísla rychle rostou. Podle vyjádření Taku Morikawy, šéfa evropské divize, se starý kontinent ukázal jako pro značku nejdynamičtější trh. „V Evropě, kde spatřujeme obrovský potenciál, rosteme mnohem rychleji než v Japonsku nebo USA,uvedl v rozhovoru pro Neue Zürcher Zeitung.

V Praze zatím hraje o tři možné lokality. Dvě varianty připadly na ulici Na Příkopě, třetí je v Paláci Hybernia naproti Obecnímu domu. Tomáš Beránek z poradenské firmy CZ Retail Advisors pro Hospodářské noviny potvrdil, že „Uniqlo aktuálně hledá nájemní prostory v centru Prahy.

Co Češi uvidí v regálech

Uniqlo si zakládá na jednoduchém designu a funkčních materiálech. Velký ohlas mají například bundy Ultra Light Down, které váží méně než půl kila a dají se složit do malé kapsy. Klasikou jsou i basic trička z bavlny Supima nebo mikiny s technologií Dry.

Ceny se pohybují kolem 300 korun za tričko, mikiny vyjdou na zhruba 800 a zimní bundy začínají zhruba od 1 500 korun. To je cenová úroveň, která se v Česku překrývá s řetězci H&M, Zara nebo Mango. O něco dražší než Primark, ale stále dostupné pro širokou veřejnost.

Tanya Keisha / Shutterstock.com

Konkurence nikdy nespí

Na českém trhu čeká Uniqlo tvrdý boj. Primark v centru Prahy láká zákazníky především cenami. Zara a H&M sází na rychlou obměnu kolekcí a trendovost. Reserved nebo CCC využívají silné postavení v obchodních centrech. A nesmíme zapomenout na silnou českou zákaznickou citlivost na cenu.

Zajímavý je také fenomén udržitelnosti. Uniqlo se profiluje jako značka, která se vyhýbá extrémně rychlé módě. Nabízí recyklační programy a některé kolekce vznikají z recyklovaných materiálů.

Podle Euromonitoru roste o second-hand a udržitelnost v Česku zájem, především v segmentu dámské módy, což by mohlo posílit šance značek jako právě Uniqlo.

Podle analýzy GlobalData měl český trh s oděvy v roce 2024 hodnotu 157,4 miliardy Kč, což je meziroční nárůst o 6,2 %. Do roku 2028 se očekává růst na 5,8 miliardy eur, tedy zhruba 150 až 160 miliard korun.

Značka s nečekanými tvářemi

Uniqlo investuje i do prestižních tváří. V posledních letech se stali ambasadory Cate Blanchettová a Roger Federer. Přestože jde o řetězec s dostupnými cenami, značka se snaží působit seriózně a minimalisticky, nikoli lacině.

Málokdo ví, že majitel Tadaši Janai je jedním z nejbohatších mužů Japonska a že společnost Fast Retailing, pod kterou Uniqlo spadá, patří mezi největší módní konglomeráty světa.

aijiro / Shutterstock.com

Co na to respondenti?

Redakce Kupi oslovila několik lidí s otázkou, zda by je Uniqlo lákalo.

  • Michaela, 32 let, Praha: „Žila jsem nějakou dobu v Německu, kde má Uniqlo několik poboček. Líbí se mi, že oblečení vydrží déle než z H&M. Tričko po deseti praních nevypadá sepraně. Pokud budou ceny stejné jako tam, určitě bych tam nakupovala.“
  • Pavel, 41 let, Brno: „Mně přijde, že na českém trhu už máme vše. Od Zary po Primark. Nejsem si jistý, jestli Češi ocení ten minimalistický styl. U nás lidé spíš sahají po výrazných věcech.“
  • Lenka, 26 let, Praha: „Já se na to těším. V Japonsku jsem si nakoupila spoustu věcí, hlavně spodní prádlo a kabát. Kabát mám už pátým rokem a pořád drží. To u Zary nezažijete.“
  • Karel, 55 let, Ostrava: „Já módě moc nerozumím. Ale pokud to bude mít kvalitu a nebude to drahé, tak proč ne. Horší je, že se všechny značky cpou jen do Prahy. My na Moravě máme smůlu.“

Bude mít Uniqlo v Česku šanci?

Expanze Uniqlo do Česka je logickým krokem. Praha je turistickým magnetem a zároveň místem, kde se potkává silná kupní síla s otevřeností k novým značkám. Otázkou zůstává, jak moc se český zákazník ztotožní s japonskou filozofií jednoduchosti a funkcionality.

Český trh s módou roste stabilně a přitahuje nové značky. Jen v první polovině roku 2025 vstoupilo podle Cushman & Wakefield do ČR 16 nových značek, převážně z oblasti módy a gastronomie.

Jisté je, že konkurence bude ostrá. Pokud se Uniqlo podaří najít vhodný prostor a správně nastavit cenovou politiku, může se stát zajímavým hráčem na českém trhu.

Zdroj: Hospodářské noviny, Neue Zürcher Zeitung, respondenti redakce Kupi, Cushman & Wakefield, Euromonitor, Global Data