Otevíračka, jakou Olomouc ještě nezažila. Lidl Outlet přilákal stovky lidí už v brzkých ranních hodinách, první nedočkavci dorazili dokonce večer předem. Nový obchodní koncept přinesl nejen slevy, ale i pořádný nával emocí.
Bylo přesně 9:00, když se v pondělí otevřely dveře první moravské prodejny Lidl outet. Olomoucká nákupní zóna v Kafkově ulici zažila nevídaný nápor. Lidé stáli ve frontách od brzkého rána, někteří dokonce přijeli už v neděli večer.
Někteří zákazníci neváhali cestovat přes půl republiky. Pro ně to nebyla jen výhodná koupě, ale také společenská událost „Jsme v takové skupině na internetu, kde si vyměňujeme tipy na výprodeje a slevy. Už jsme byli i v Letňanech, Štěrboholích. Tohle jsme si nechtěli nechat ujít,“ popsal redakci Radek z Kladna, který dorazil s partou kamarádů už v neděli večer. Do Olomouce přijeli dvěma auty a noc strávili v blízkém kempu.
Některé skupinky dorazily v koordinovaných týmech. Jiní to pojali jako rodinný výlet. Atmosféra byla natěšená, chvílemi až přepjatá. „Ten chaos u elektroniky? To bylo o nervy. Ale když člověk ví, co chce, a nebojí se zabojovat, má šanci. Já ulovila zahradní nůžky za třetinu běžné ceny,“ říká Lucie z Uničova, maminka dvou dětí.
Jiní zákazníci volili chladnější přístup. „Přišel jsem si pro konkrétní věci. Na hrabárny mě neužije,“ dodává suše pan Karel z Přerova.
Strategie „rozděl a panuj“ fungovala výborně. Někteří nakupující si rozdělili seznam, každý běžel do jiné uličky a po nákupu si zboží vyměnili. „Připomíná to přepadový oddíl, ale jinak tu neuspěješ,“ přiznává David z Hulína, který dorazil s dodávkou a třemi kamarády. Noc přečkali na parkovišti před nákupním centrem.
Slevy na sortiment, který běžně patří k dražšímu zboží, táhly. Hned po otevření olomoucké prodejny se zákazníci nejvíc vrhli na kutilské nářadí, stylové kávovary a různé domácí vychytávky. „Máme tady kávovar Philips zlevněný ze 6600 korun na 3000 korun nebo podobně zlevněný robotický vysavač,“ popsal vedoucí prodeje společnosti Lidl Dominik Kotala. Zatímco regály s elektronikou byly prázdné prakticky během prvních minut, o něco později šla na odbyt i sezónní nabídka. „Křovinořez za patnáct stovek místo čtyř tisíc? To se vyplatí. Ale musela jsem tu být skoro hodinu před otevřením,“ říká Milada z Prostějova.
Správa Park and Shop Olomouc reagovala na zkušenosti z Prahy a přijala výrazně přísnější opatření.
„Situaci jsme od začátku monitorovali, chtěli jsme se vyhnout tomu, co bylo v Praze. Pro naše zákazníky outletu jsme zajistili toalety a lidem ve frontě rozdáváme vodu,“ uvedla pro iDnes.cz Aneta Rašíková.
Podle jejích slov také posílili bezpečnostní složky i úklid. „Zajistili jsme pro ně koridor, aby nebránili vstupu do objektů ostatních nájemců… Oproti Praze je tu opravdu klid,“ dodala Rašíková.
Manažer Kotala byl s poklidným otevřením outletové prodejny spokojený. „Čekali jsme, že to určitě nebude tak divoké jako ve Štěrboholích. Tam to totiž bylo poprvé, co jsme otevřeli outletovou prodejnu,“ uvedl pro ČTK Kotala, podle kterého svoji roli sehrál i termín otevření olomoucké prodejny na začátku letních prázdnin. „Hodně lidí odjelo na dovolenou. Zájem ale odpovídá našemu očekávání,“ dodal.
Přímo na místě jsme oslovili několik zákazníků, kteří za výhodnými nákupy neváhali přijet i zdaleka. Každý měl svůj důvod, ale jedno měli společné, chtěli být u toho jako první.
Olomoucká pobočka má prodejní plochu 1 000 m² a otevřeno denně od 9 do 20 hodin. V blízkosti je autobusová zastávka Centrum Haná (linky č. 21 a 28), což zákazníci bez auta jistě ocení.
Outlet nahradil dočasnou prodejnu v pražských Štěrboholech, jejíž nájemní smlouva skončila. Podle zástupců společnosti Lidl je koncept outletu úspěšný a zájem veřejnosti značně předčil očekávání.
„Naším cílem je zajistit hladký a bezpečný průběh nákupů pro všechny návštěvníky,“ dodal v tiskové zprávě, která do redakce přišla, jednatel společnosti Lidl ČR Petr Krula.
Zdroj: Lidl TZ, Kupi.cz, ČTK, iDnes.cz