Švédský řetězec obchodů s oblečením H&M v první polovině letošního roku trápí prudký pokles zisků. Kvůli tomu je společnost nucena ve velkém zavírat své prodejny. Zjistili jsme, jestli se to týká i České republiky.
Módní společnost H&M musí čelit velkým nepříjemnostem. V první polovině roku 2025 jí výrazně klesly čisté zisky, a to o ohromných 50 procent.
V posledním roce H&M muselo uzavřít 125 prodejen, tím to ale neskončilo. V prvním čtvrtletí letošního roku jich zavřelo dalších 40 a očekává se, že se jich zavře ještě dalších 190. Naposledy H&M výrazně zavíralo obchody v době covidové pandemie.
Je však překvapivé, že se i přes uzavírání prodejen budou na některých místech otevírat nové. Na rostoucích trzích jich přibude až 80. Společnost se snaží investovat do modernizace svých prodejen a tím přinášet zákazníkům lepší zážitek z nakupování. Nyní má přibližně 30 % obratu online, zbytek vydělává prostřednictvím kamenných obchodů.
Tato informace pochopitelně vyvolává zásadní otázku u českých zákazníků. Ty zajímá, jestli se některé prodejny H&M zavřou i u nás. „V rámci České republiky neplánujeme uzavírání poboček značky H&M ani jiných poboček z portfolia H&M Group,“ sdělila pro Kupi.cz mluvčí společnosti Vendula Mikulková.
V letošním roce plánuje zavírat stovky prodejen i Benetton. Tato společnost se už delší dobu snaží na trhu přežít, proto je nucena uzavřít asi 419 prodejen a propustit stovky zaměstnanců po celém světě. Rozhodl o tom nový generální ředitel Claudio Sforza, jenž vypracoval plán, který má Benetton postupně přivést zpět k zisku. Společnost je na trhu už od roku 1965 a zdá se, že má velkou snahu na něm zůstat i nadále.
Tato dříve populární značka, která se odlišila prodejem oblečení v mnoha různých barvách, se potýká s drsnou konkurencí. Ta nabízí svým zákazníkům zboží za výrazně nižší ceny. Těm bohužel dlouhodobě není schopna konkurovat, proto má za roky 2013–2023 celkovou ztrátu dosahující v přepočtu 40,3 miliardy korun.
Zdroje: Retail Detail, Newstream, Kupi.cz