Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

„Zvedla jsem syna, aby mi pomohl vytáhnout balíček!“ Komedie u výdejních boxů pokračuje. Zákazníci volají po změně

Mino Surkala / Shutterstock

Balíčky uložené až příliš vysoko, nacpané dozadu nebo umístěné v nepřístupných výdejních skříňkách. Takové problémy řeší čím dál více zákazníků při vyzvedávání zboží z výdejních boxů. A zatímco někteří se s tím vypořádávají s humorem, jiní volají po změně. Jak na to reagují Alza a Zásilkovna? A co si myslí samotní zákazníci?

Přečtěte si také

Vídeňský tvarohový koláč se švestkami: Je jednoduchý, rychlý a vždycky se sní do posledního drobku

Místo pohodlného vyzvednutí akrobatický výkon

Výdejní boxy se staly synonymem pohodlného doručení – žádné čekání na kurýra, žádné fronty na poště. Přesto však pro některé představují spíš výzvu než usnadnění. Obzvlášť když váš balíček skončí ve vrchní přihrádce, a navíc je umístěn v zadním prostoru. To je problém především pro menší lidi, seniory nebo maminky s dětmi.

„Jednou jsem musela zvednout čtyřletého syna, aby mi pomohl balík vytáhnout,“ sdílí svou zkušenost paní Jana z Prahy. „Připadala jsem si jako v nějaké komedii. Ale smích mě přešel, když jsem si uvědomila, že to může být dost nebezpečné.“

Reakce Alzy a Zásilkovny

„Pohodlí a dostupnost našich výdejních boxů jsou pro nás prioritou, a proto neustále pracujeme na vylepšení zákaznické zkušenosti. V současné době systém umisťuje zásilky automaticky podle optimálního využití kapacity boxu, avšak jsme si vědomi zpětné vazby od zákazníků. Možnost volby doručení do spodních přihrádek je jedna z funkcionalit, na kterých pracujeme,“ sdělila pro redakci Kupi.cz Eliška Čeřovská, PR manažerka Alzy.

Zásilkovna měla stručnější odpověď: „Rádi bychom tuto možnost zavedli, bohužel zatím to není z technických důvodů možné,“ řekla pro Kupi.cz Tereza Kotková, PR managerka Zásilkovny.

Lidl a výdejní boxy

Obrátili jsme se i na zástupkyni řetězce Lidl, jehož e-shop patří v Česku mezi velmi oblíbené, s dotazem, zda plánují zřízení výdejních boxů podobných těm od Zásilkovny, Alzy a dalších. „Stále hledáme nové možnosti, jak zákazníkům zjednodušit nakupování, proto zřízení výdejních boxů u našich prodejen do budoucna nevylučujeme,“ uvedla pro redakci Kupi.cz Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí Lidlu.

Co na to respondenti?

Zeptali jsme se několika zákazníků, jaké mají zkušenosti s výdejními boxy:

Lenka, 32 let: „Jsem malá postavou a balík ve vrchním boxu je pro mě prostě noční můra. Kolikrát musím požádat kolemjdoucí, jestli by mi nepomohli.“

Pavel, 45 let: „To je přesně důvod, proč boxy nepoužívám. Nechci řešit překážky tam, kde má být pohodlí.“

Eva, 29 let: „Už se mi jednou stalo, že jsem balík nemohla vytáhnout, protože byl tak hluboko, že jsem volala na zákaznickou linku, ale nakonec mi pomohl kolemjdoucí pán.“

Milan, 41 let: „Pro mě osobně to není problém, ale chápu, že ne všichni mají dva metry jako já. Dávalo by smysl, aby lidé mohli při objednávce specifikovat, kde chtějí balík uložit.“

Jak situaci zlepšit?

Možná by pomohla větší možnost volby při objednávání zboží. Tlačítko „uložit balík do spodní přihrádky“ by ocenili nejen lidé nižšího vzrůstu, ale i senioři nebo rodiče s malými dětmi. Další možností by bylo například použití mechanických řešení, která by balíčky přiblížila zákazníkům.

Uvidíme, s čím přijde Alza a další společnosti. Do té doby nám nezbývá než doufat, že se k nám v boxech dostanou pouze balíky, na které opravdu dosáhneme.

Zdroj: Kupi.cz