Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

IKEA představila svůj největší obchodní dům. Ovlivní budoucnost výběru a nákupu nábytku

IKEA HU

IKEA představuje novou éru pořizování nábytku. V budapešťské části Soroksár vznikl největší obchodní dům IKEA s distribučním centrem na světě. Přináší automatizaci, chytré technologie a zcela nový zážitek z nakupování, který může k transformaci inspirovat i další trhy. Jak se v největším obchodním domě mění zážitek z nakupování? A jaké nové služby dorazily do českých prodejen s nábytkem?

Přečtěte si také

Vypucujte dětem školní batoh, aby byl jako nový. Pračka podle odborníků ale není dobrý nápad

IKEA budoucnosti se představuje

Koncept modernizovaného obchodního domu IKEA Soroksár v Budapešti vznikl na základě řady vylepšení a inovativních řešení, která největší světový prodejce nábytku v posledních letech globálně testovat a zaváděl. Díky tomu je připravený stát se do roku 2026 největším obchodním domem IKEA s distribučním centrem na světě – a inspirovat k transformaci další pobočky v nejrůznějších zemích.

Nakupování v obchodním domě Soroksár je podle maďarských zástupců společnosti oproti ostatním obchodním domům IKEA v mnohém opravdu jiné. Investice například zdvojnásobila kapacitu obchodního domu pro odbavování online objednávek. Zároveň otevřela dveře k novým nákupním zážitkům při osobní návštěvě prodejen.

IKEA HU

Jak se mění výběr nábytku v prodejnách?

Pokud zákazníci chtějí, pořízení nábytku nebo bytových doplňků zde díky interaktivním a automatizovaným procesům zvládnou mnohem rychleji a intuitivněji. Současně se ale mohou spolehnout na všechny výhody, pro které jsou obchodní domy IKEA tak oblíbené. Tedy možnosti si vše prohlédnout a vyzkoušet, poradit se s ochotným personálem a oddechnout si v kavárně nebo restauraci.

K tomu se navíc přidává větší nabídka virtuálního plánování a vizualizování. K dispozici je například nástroj s projekcí koberců či kiosky s digitálním obsahem, které spolu s aplikací IKEA usnadňují prohlížení výrobků a orientaci v obchodním domě.

Budou obchodní domy IKEA nové generace i v Česku?

Titulem největšího obchodního domu s distribučním centrem a pokročilou automatizací se i do budoucna má pyšnit budapešťská IKEA Soroksár. Zaváděné novinky, špičkové automatizační nástroje či digitální nástroje, které se zde osvědčí, zvažuje nicméně společnost využívat i na dalších svých trzích.

„IKEA Soroksár je pilotní projekt a je ve fázi testování, učení se a sbírání poznatků. První dojmy a ohlasy jsou pozitivní. Rozhodnutí o implementaci řešení v ostatních obchodních domech IKEA po celém světě ale padne až po důkladném vyhodnocení výsledků projektu,“ uvedl na dotaz redakce Kupi.cz Petr Šašek, tiskový mluvčí IKEA Česká republika.

Ztracení mezi křesly a nádobím? Využijte Kompass

Zajímalo nás také, jak se mění nákupní zážitek v našich českých pobočkách švédského nábytkářského řetězce. Jedna z novinek například potěší všechny zákazníky, pro které není těžké se na velkých a členitých prodejních plochách snadno ztratit.

„Z inovací v Česku zavádíme například službu Kompass, která pomáhá zákazníkům najít výrobky v obchodním domě, ukáže jim nejkratší cestu k nim a pomůže také s nalezením jednotlivých oddělení, restaurace nebo toalet,“ popsal nám Šašek s tím, že služba je v současné době k dispozici ve většině našich obchodních domů, v některých ještě dobíhá testovací režim. Již během jara by ale měla být plně dostupná na všech samoobslužných kioscích i v mobilní aplikaci IKEA.

BearFotos / Shutterstock.com

Představte si svůj domov v rozšířené realitě

Velký důraz klade společnost také na rozšiřování nabídky služeb v oblasti inspirace a plánování interiérů, pro které využívá inovativních technologií. „Loni jsme v Česku spustili také unikátní službu IKEA Kreativ, která pomáhá zákazníkům s plánováním interiérů v realistickém 3D prostředí s využitím umělé inteligence a rozšířené reality,“ zakončil pro Kupi.cz Šašek.

Výběr nábytku si žádá digitalizaci a inspiraci

Zvýšený zájem o expanzi v oblasti nábytku a vybavení domácnosti však není doménou pouze IKEA. V Maďarsku například v roce 2024 otevřel konkurenční JYSK jeden z největších automatizovaných skladů v Evropě, který bude zásobovat hned několik dalších trhů v regionu. V České republice mezitím posilují i další významní hráči. V popředí zájmu je zejména využívání umělé inteligence a digitalizace i zlepšování nákupních zážitků přímo na prodejnách.

Nedávno u nás například prošel rebrandingem nábytkářský řetězec Asko. Kromě nové vizuální identity se pochlubil vylepšeným konceptem svých poboček. Ty například dostaly nové cenovky, polepy, přehlednější uspořádání a hlavně inspiraci v podobě populárních vzorových interiérů.

Zdroje: Kupi.cz, IKEA, Jysk, Asko