Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Řetězcům nejsou povodně lhostejné, zakládají vlastní sbírky. Pomáhá Lidl, Kaufland, Globus i Košík

Irina Gutyryak / Shutterstock.com

Aktuálně se tisíce lidí potýká s následky povodní. Pomoci mají nejen dobrovolníci, ale také právě probíhající sbírky. Ty zakládají i známé obchodní řetězce, jenž se snaží svým zákazníkům situaci ulehčit. Přinášíme přehled, kde všude můžete přispět.

Přečtěte si také

Vypucujte dětem školní batoh, aby byl jako nový. Pračka podle odborníků ale není dobrý nápad

Finanční i hmotná pomoc

Nedávné povodně způsobily velké škody. Mnoho lidí přišlo o střechu nad hlavou, ale i o oblečení, věci osobní potřeby, hygienické pomůcky apod. Nyní je třeba, aby každý, kdo může, přiložil ruku k dílu a pomohl, ať už finančně nebo hmotně. Obchodní řetězce situace nenechává chladnými a také se zapojují. Vyhlašují sbírky a zaměřují se i na finanční pomoc.

Kaufland a Lidl pomáhá lidem ze zasažených oblastí

Podniky Kaufland a Lidl se spojily s Českou federací potravinových bank a vyhlašují na prodejnách sbírky, které mají pomoci lidem, které postihly povodně.

V případě Lidlu se jedná o shromažďování zejména trvanlivých potravin, přičemž sběr bude trvat do odvolání. Zákazníci mohou věnovat potraviny, jako jsou balené vody (ideálně v šestikusovém balení), káva, čaj, sušenky, ale i hotová či chlazená jídla. Vybrané potraviny dostane následně na starost Česká federace potravinových bank, aby je roztřídila a doručila tam, kde je to potřeba.

Zamrznuti tonovi / Shutterstock.com

Kaufland se rozhodl o vyhlášení finanční sbírky. Zákazníci tak mohou věnovat peněžní příspěvek 50 Kč a výše, přičemž se za vybranou částku pořídí potraviny, ale i hygienické potřeby či čisticí přípravky. Finanční sbírka potrvá do 24. září.

„Současná kritická povodňová situace nás všechny zasáhla a je důležité, abychom si v této těžké době navzájem pomáhali. Pečlivě sledujeme a řešíme situaci ve spolupráci s krizovými štáby a neziskovými organizacemi. Předem děkujeme všem zákazníkům za jejich štědrost a podporu v této těžké době,“ uvedly tiskové mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl a Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.

Nejedná se o jedinou pomoc od těchto dvou řetězců. Oba již během uplynulého víkendu odeslaly plné kamiony s potravinovou pomocí potřebným. Zároveň jsou v kontaktu s neziskovými organizacemi, které řídí koordinaci.

Pomocnou ruku podává i Košík

Pomáhají nejen klasické obchody, ale i ty, které se zaměřují na online prodej. Zákazníci Košíku mají možnost při nákupu přidat do svého nákupního košíku takzvaný Dobroskutek v hodnotě 50, 100, 200 nebo 300 Kč. Košík se zavazuje k tomu, že ještě přidá ze svého pětinu potravin. Tato iniciativa vznikla ve spolupráci s Českou federací potravinových bank.

New Africa / Shutterstock.com

I další pomáhají finančně i hmotně

„Aktuálně jsme vyhradili částku 1 milion korun na pomoc regionům postiženým ničivými povodněmi. Nyní v lokalitách, kde působí naše hypermarkety, řešíme její formu a čerpání s místními městskými samosprávami a organizacemi, které pak následně podporu rozdělí dle potřeby. V tuto chvíli jde předně o regiony Opava, Havířov, Ostrava a Olomouc,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí společnosti Globus.

Nejedná se o výjimečnou pomoc, Globus je totiž zvyklý pomáhat. V rámci charitativního programu Globus Lepší svět spolupracuje s organizacemi na pomoci znevýhodněným lidem. Letos se vybralo 2,4 milionu korun.

Finanční pomoc poskytuje i drogerie dm. Albert zase pomáhá svým vlastním zaměstnancům, které přírodní katastrofa postihla.

Zdroj: TZ, Lidl, Kaufland, Globus, Košík