Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Ceny kuřecího masa šplhají závratně nahoru. Češi přestávají sledovat kvalitu a jdou hlavně po slevách

stockcreations / Shutterstock.com

Kuřecí maso se těší velké oblibě nejen u nás, ale i v zahraničí. Jeho cena se však od začátku roku zvýšila. Zcela běžně tak supermarkety v těchto dnech nabízejí kilo kuřecích prsou i za dvě stovky. Na vině je válka na Ukrajině a s ní spojené rekordně drahé energie, ale také drahé příkrmové směsi pro drůbež.

Přečtěte si také

Plasty s BPA: Způsobují neplodnost, PCOS i cukrovku. A přesto je kupujeme sobě i dětem

Nejvíce zdražují kuřecí prsa

„Kuřecí řízky jsou nedílnou součástí našeho nedělního oběda, takže zvýšení cen masa registruji už delší dobu,“ uvedla v pražském supermarketu jedna z námi oslovených zákaznic.

„Ještě před pár měsíci by nikoho nenapadlo, že za kilo kuřecích prsou budeme platit kolem 200 Kč, ale co naděláte, lidi jíst musí,“ povzdechla si prodavačka v řetězci s potravinami.

Kupi.cz

Chov kuřat je extrémně náročný na spotřebu energií, které v těchto týdnech stoupají. A drůbežárny trápí také vysoké ceny za krmivo. Své o tom ví Radovan Dolejší. „Loni jsme dali za krmnou směs v průměru okolo 7 800 Kč a dnes jsme na 12 500 korun,“ povzdechl si chovatel drůbeže. Podle něj však vyšší ceny za maso v supermarketech neznamenají automaticky větší výdělek pro chovatele. Někteří své chovy dokonce ruší, protože se jim nevyplatí.

Češi přestávají řešit kvalitu a na nákupech chtějí hlavně ušetřit

S rostoucími cenami nejen masa začínají podle prodejců Češi více reagovat na slevové akce. Více je zajímá cena před kvalitou. Zvláště u masa se zákazníci zaměřují na zlevněné produkty označené samolepkou SLEVA a výprodejové regály už nejsou výsadou pouze seniorů, ale čím dál častěji o akční zboží projevují zájem lidé v produktivním věku a vícečlenné rodiny. Z průzkumu, který redakce Kupi.cz uskutečnila před brněnským nákupním centrem, vyplývá, že až 90 % oslovených lidí nad 18 let si před nákupem prolistuje akční letáky nebo využije služeb nákupního rádce.

Kupi.cz

Nejvíce slev na maso má Albert, Penny a Kaufland

Z dat největšího nákupního rádce Kupi.cz, který sleduje všechny akční letáky v Česku vyplývá, že v kategorii maso, uzeniny a ryby se nejčastěji objevují produkty z akčních letáků řetězců Albert, Penny Market, Kaufland.

Aktuálně Kupi.cz eviduje ve všech akčních letácích 792 zlevněných produktů,

Největší slevu v kategorii masa nabízí prodejce Kaufland na produkt vepřová pečeně s kostí K-Mistři od Fochu z Modletic, jehož cena klesla o 58 % (99,90 Kč / 1 kg).

Nejčastěji zlevňovaným produktem v červnu je vepřová kýta bez kosti, kterou za sníženou cenu nabídlo hned 8 prodejců.

Podle Kupi.cz nejčastěji lidé v akční letácích vyhledávají:

  1. kuře v akci,
  2. vepřové maso,
  3. filé,
  4. vepřová kýta bez kosti
  5. a krůtí prsa.

Kupi.cz je skvělý pomocník při plánování a realizaci vašich nákupů. Doma si prohlédnete akční nabídky, vytvoříte nákupní seznam a v obchodě ho máte vždy při ruce v mobilní aplikaci. Zároveň můžete prozkoumat nové nabídky, zkontrolovat výhodnost cen zboží přímo u regálu, či mít výhody věrnostních klubů stále u sebe.