Studentská pečeť už je s námi celých 50 let. Za tu dobu si našla mnoho příznivců i odpůrců, ale co je důležité – zapsala se do historie a zná ji každý. V rámci svých narozenin si dokonce nadělila novou variantu, která se okamžitě stala populární.
Studentská pečeť slaví kulaté narozeniny – ve světě čokoládových pochoutek je známá už 50 let. Nové obaly, nové příchutě, limitované edice a různě velké varianty – Studentská pečeť si za těchto pět desítek let prošla změnami a inovacemi a stále se drží velmi vysoko na žebříčku popularity.
Roku 1975 spatřila světlo světa první Studentská pečeť a okamžitě se zapsala do srdcí českých i slovenských milovníků sladkostí. V roce 1996 vznikly nové příchutě a roku 2004 se portfolio rozrostlo o bílou variantu. Za dva roky byla vytvořena první limitovaná edice – jednalo se o hořkou čokoládu v kombinaci s višněmi a o rok později byla vyrobena i obměna se švestkami. A protože zájem byl obrovský, vznikly v pozdějších letech i varianty s meruňkami, hruškou, brusinkami, jablky, černým rybízem, kokosem, ananasem apod. V roce 2019 přichází společnost s čokoládou bez kostiček a v roce 2022 vznikly i trendy příchutě, jako je Caramel & Cookies, Caramel & Brownies a další.
„Studentská pečeť je inspirovaná tzv. Studentským chlebíčkem. Ten se skládal z krájeného slazeného ovoce, rozinek, želé a arašídů a byl politý čokoládou nebo cukrářskou polevou. V tabulkových čokoládách ale výrobek neměl konkurenci, a proto si brzy získal velkou oblibu,“ uvádí pro redakci Kupi.cz Tereza Procházková, tisková mluvčí pro Nestlé Česko a Slovensko.
I když by to mohlo být tajemstvím, velmi nás zajímá, v čem dle společnosti Nestlé tkví kouzlo oblíbenosti. „Kouzlo Studentské pečeti se skrývá v originální kombinaci ingrediencí – každý kousek je takové malé překvapení. Někdy křupne, někdy se dá příjemně žvýkat, někdy je šťavnatá, jindy zase příjemně plná a každé sousto chutná vždycky trochu jinak. Naše portfolio se ale stále snažíme inovovat, abychom oslovili i spotřebitele s preferencí pro krémové nebo ovocné chutě. V našem portfoliu objevíte plněné tabulkové čokolády, například s krémovou pistáciovou náplní nebo s karamelem a sušenkami, a milovníci ovocných chutí v čokoládě si přijdou na své díky našim oblíbeným ovocným variantám Studentské pečeti s chutí malin nebo třeba plněné s višní v hořké čokoládě,“ dodává Procházková.
Aby Studentská pečeť na své narozeniny nezůstala bez daru, nadělila svým zákazníkům speciální variantu. „Letos Studentská pečeť slaví 50. výročí a jako dárek jsme si nadělili slavnostní plněnou tabulkovou čokoládu s oříškovou náplní, která díky výborným prodejním výsledkům v portfoliu zůstane,“ říká tisková mluvčí a dodává, že společnost usiluje o to, aby receptury i výrobní procesy zůstaly co nejpodobnější těm původním, ale zároveň se také snaží inovovat portfolio tak, aby drželo krok s dobou a zůstávalo relevantní.
Léto je obecně pro čokoládové výrobky problematické, protože mají tendenci se vlivem vysokých teplot roztékat. Proto čokoládová „sezóna“ nastupuje až po teplém období. „Největší nárůst v prodejích vnímáme s nástupem podzimu a zimy – jakmile se venku ochladí a dny se zkrátí, začíná sezóna čokolády. Dále vnímáme zvýšený zájem i v období před Velikonoci,“ komentuje pro redakci Kupi.cz Tereza Procházková.
„Z dat vyplývá, že naši čokoládu nejvíce kupují jak ženy, tak muži ve věku od 35 do 54 let a většinou jde o rodiny s dětmi,“ dodává tisková mluvčí.
Ačkoliv příchutí a kombinací vzniklo opravdu nespočet, portfoliu velí stará známá tradice. „Tradiční mléčná Studentská pečeť je stále úplná jednička na trhu, ale na záda jí dýchá hořká varianta,“ zakončuje Tereza Procházková, tisková mluvčí Nestlé.
Rok 2025 je významný i pro značku Lindt – její první tabulková čokoláda v německy mluvící části Švýcarska spatřila světlo světa přesně před 80 lety. Bylo to v Curychu a vyrobil ji David Sprüngli se svým synem. Tak započala éra dokonalé krémové čokolády, po které touží lidé po celém světě.
Značku Milka a její ikonickou fialovou kravičku zná snad každý. Vznikla již v roce 1901 v německém městě Lörrach, a příští rok tedy oslaví významné jubileum, 125. narozeniny. Značce se podařilo vybudovat velkou popularitu a dnes si můžete na několika desítkách trhů na světě koupit různé druhy čokolád v nejrůznějších velikostech, v portfoliu nechybí ani legendární srdíčkové pralinky, sušenky a další jemné pečivo.
Zdroje: Kupi.cz, Tereza Procházková (Nestlé)