Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Vánoční úklid vrcholí! Drogerie zlevňují prací a čisticí prostředky, Češi na slevy čekají

Canva

V mnoha domácnostech aktuálně vrcholí vánoční úklid a přípravy na tu pravou sváteční pohodu. Není proto divu, že obchody v tomto období nabízejí více akcí na čisticí prostředky. A jak ukázaly nedávné průzkumy mezi spotřebiteli, většina Čechů na slevy slyší. Jaké další zajímavosti a trendy z výsledků vyplynuly a jaké výhodné akce na vás aktuálně v drogeriích čekají?

Přečtěte si také

Vaše avokádo už není úplně „akorát“? Přezrálé určitě nepatří do koše. Poradíme, jak ho zpracovat

Obchody lákají masivními slevami i dlouhodobě nízkými cenami

V kategorii čisticích a pracích prostředků sází většina drogerií na tzv. High-Low marketingovou strategii. To znamená, že u značkových produktů nasazují vyšší běžnou cenu, aby byla následná sleva (která se pravidelně opakuje několikrát do roka) pro zákazníky atraktivnější a daný výrobek v akci vyšel výrazně levněji než u konkurence.

Naproti tomu stojí strategie dlouhodobě nízkých cen, v rámci které obchod prodává řadu výrobků za trvale nižší ceny, a to bez časového omezení.

Univerzální čisticí prostředek se na vánoční úklid bude hodit

Češi na slevy čekají, nejčastěji hledají v letácích

V každém ohledu je jasné, že nízké ceny a slevy táhnou. Podle výsledků průzkumu agentury Ipsos z letošního října, které uvedl časopis RetailNews, 83 % zákazníků přiznalo, že při nákupu pracích a čisticích prostředků vyhledávají nejnižší ceny, čtvrtina z nich uvedla, že nakupuje výhradně v akci.

Někteří respondenti přitom čekají, až vybrané prostředky zlevní jejich oblíbený obchod, většina ovšem potvrdila, že se řídí slevami svých preferovaných produktů a polovina českých spotřebitelů sleduje akční nabídky a nakupuje tam, kde to zrovna vychází nejlépe. Jako hlavní zdroj informací zákazníci stále upřednostňují papírové letáky.

Canva

Díky velkým slevám vedou značkové produkty

Také nedávný průzkum Spotřebitelského panelu GfK ukázal, že většina zákazníků nakupuje úklidové prostředky v akcích. Častěji se potom v jejich nákupních košících objevují značkové produkty než prostředky privátních značek, což je možné dát do souvislosti i s výše popsanými marketingovými strategiemi drogerií.

Roste zájem o ekologické čisticí prostředky bez chemie

Současným trendem jsou ekologické produkty s přírodním složením. Jak pro RetailNews potvrdila Johana Bursíková, brand manažerka značky Frosch: „Dlouhodobě pociťujeme rostoucí poptávku po hypoalergenních, netoxických pracích a čisticích prostředcích, samozřejmě s ekologickým přesahem.“

To potvrdil i Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt: „V několika posledních letech spatřujeme významný příklon k produktům šetrnějším k životnímu prostředí, a to samozřejmě nejen v kategorii pracích a čisticích prostředků.“

Největším segmentem jsou potom podle Spotřebitelského panelu GfK univerzální čisticí prostředky bez chloru, které v posledních 12 měsících nakoupilo 6 z 10 domácností, a to průměrně třikrát.

Canva

Inspirace z akčních nabídek letáků

  • Univerzální mycí prostředek Sidolux najdete aktuálně za výhodných 39,90 Kč v drogerii Rossmann. Ve vybraných drogeriích a na internetu se dokonce dá sehnat oranžový Sidolux Universal Vánoční edice s příjemnou vůní pomeranče a skořice.
  • V drogeriích Teta vám pří nákupu 2 kusů libovolných výrobků od značek Bref, Clin, Lysoform a Pur bude u pokladny odečteno 20 Kč. Současně zde až do konce roku seženete všechny výrobky Vileda s minimálně 25% slevou, takže se na velký úklid můžete levněji vybavit mopy, kbelíky, hadříky a dalšími nezbytnými pomocníky.
Využijte předvánočních slev!
  • Oblíbený Vileda mop set Easy Wring & Clean Turbo nyní levněji koupíte i v prodejnách Barvy a laky, a to za cenu 899,90 Kč (pro členy klubu za 799,90 Kč). Ke každému kusu navíc jako dárek obdržíte univerzální čistič Frosch (1 l) a úklidové rukavice Vileda (12 ks).
  • V drogeriích Šlak až do 14. prosince můžete se slevou zakoupit výrobky Glade s vánoční vůní kořeněného jablka Apple Cosy Cider, která u vás doma po náročném úklidu navodí tu správnou sváteční atmosféru. Například automatický osvěžovač vzduchu Glade Apple Cosy Cider 269 ml koupíte za 179,90 Kč (místo původních 244,90 Kč).